Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریباً همه والدین فکر می‌کنند که نوجوانانشان زیاد با موبایل بازی می‌کنند و نگران هستند که عادت بازی با موبایل خواب، کار و مدرسه کودکان را مختل کند. تاریخ انتشار: 09:49 - 11 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۸۳۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریباً همه والدین فکر می‌کنند که نوجوانانشان زیاد بازی می‌کنند و نگران هستند که عادت بازی با موبایل عادات خواب، کار و مدرسه کودکان را مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده‌های موجود، نیمی از والدین گفتند که بازی‌های ویدیویی در فعالیت‌های خانوادگی یا خواب نوجوانان اختلال ایجاد کرده است.

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد والدین می‌گویند که نوجوانان وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

بررسی که توسط کالج کینگز لندن صورت گرفته نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد از کودکان و نوجوانان انگلیسی به استفاده از گوشی‌های هوشمند معتاد هستند.

این بررسی با تجزیه و تحلیل ۴۱ مطالعه صورت گرفته که از سال ۲۰۱۱ به چاپ رسیده و موضوع آن‌ها استفاده از تلفن همراه و بهداشت روانی افراد زیر ۲۰ سال در انگلیس است.

محققان دانشگاه میشیگان تأکید کردند که والدین باید قوانینی را تنظیم کنند تا کودکان و نوجوانان در بازی با موبایل تعادل سالم داشته باشند تا این امر در زندگی روزمره آن‌ها تداخل نداشته باشد.

خلاف تصور رایج، گزارش اخیر نشان داد که دختران بیش از پسران نوجوان بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.

علاوه بر این، تقریبا نیمی از مادران و پدران مورد بررسی گفته اند که بازی به شیوه فعالیت‌های خانوادگی و تعامل یا خواب است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد نوجوانانی که بازی‌های ویدئویی را با اعتدال انجام می‌دهند، در کلاس‌های ریاضی و علوم عملکرد بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: ۵۰ درصد دانش‌آموزان آمریکایی به تلفن همراه اعتیاد دارند

یک نظرسنجی تحقیق Pew نیز نشان داد که بازی نقش مهمی در ایجاد دوستی‌ها به ویژه برای پسران نوجوان بازی کرده است؛ محققان تأکید می‌کنند که ایجاد تعادل مهم‌ترین راه برای کنترل میزان استفاده نوجوانان از موبایل و گجت‌های هوشمند است.

منبع:فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موبایل اعتیاد تلفن همراه بازی های ویدئویی جدید نشان می دهد خبرگزاری میزان بازی با موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟

ایتنا - بر اساس یک بررسی جدید، هیجان‌های اخیر در خصوص کشف نشانه‌هایی از حیات بیگانه در سیاره‌ای دور ممکن است نابجا‌ــ یا دست‌کم زودهنگام باشد.
طی هفته‌های اخیر، هیجان‌ها درباره یک سیاره‌ به نام کی۲‌ــ۱۸بی (K2-18b)، سیاره‌ای در فاصله ۱۲۵ سال نوری از زمین، افزایش یافت. پژوهشگران اواخر سال گذشته فاش کردند که احتمالا یک مولکول [حاوی نشانه] «حیات» را در آن سیاره مشاهده کرده‌اند.

از آن زمان، گمانه‌زنی‌ها و هیجان‌ها در خصوص آنچه ممکن است نشانه‌ای از حیات در سیاره‌ای دیگر باشد، افزایش پیدا کرده است. اما پژوهشگران هشدار دادند که این کشف و آشکارسازی «اتکاناپذیر» بود و برای تایید آنچه در این سیاره رخ داد، به تحقیق بیشتری نیاز است.

با این حال، اکنون پژوهشگران هشدار داده‌اند که این سیگنال آن قدر که در ابتدا به نظر می‌رسید، واضح نیست. این سیگنال با متان همپوشانی دارد و پژوهشگران فکر می‌کنند هنوز نمی‌شود این دو را از یکدیگر تشخیص داد و تفکیک کرد.

آن‌ها این کار را با استفاده از مدل‌های رایانه‌ای انجام دادند که هم فیزیک و شیمی مولکول و هم جو احتمالی کی۲‌ــ۱۸بی را شبیه‌سازی می‌کرد. این مدل‌ها نشان دادند که برای اطمینان از اینکه این یافته واقعا وجود دی‌متیل سولفید یا دی‌ام‌اس را نشان می‌دهد، هیچ راهی وجود ندارد.

اما این یافته‌ها تنها ممکن است نشان دهند ما هنوز نشانه‌هایی از حیات [فرازمینی] را پیدا نکرده‌ایم، نه اینکه حیات بیگانه در کل وجود ندارد. دانشمندان در حال بررسی بیشتر این سیاره با ابزارهای دیگرند و قادر خواهند بود به طور قطعی ببینند که آیا آن مولکول در آنجا وجود دارد یا خیر.

این کار با استفاده از ابزاری انجام می‌گیرد که در آشکارسازی طول‌ موج‌های فروسرخ از ابزاری که در بررسی سال گذشته استفاده شد، بهتر است.

این تحقیق که در مقاله جدیدی با عنوان «گازهای گوگرد بیوژنیک به عنوان نشانه‌های زیستی در سیارات آبی معتدل زیر نپتونی» توضیح داده شده، در آستروفیزیکال‌ژورنال‌ لترز (The Astrophysical Journal Letters) منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟