Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رخصی روز پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه، با اشاره به ضرورت تعمیر و توسعه فضای جانبی مسکن برخی از خانوارهای زیرپوشش افزود: کمیته امداد همچنین امسال تعمیر هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در مجموع امسال ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان زیرپوشش استان کرمانشاه هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخصی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به مناسبت دهه فجر ۲ میلیارد تومان به نوعروسان و زوج های جوان زیرپوشش، کمک هزینه ازداوج داده می شود.

او همچنین  به مناسبت دهه فجر و وجود مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه بیان داشت: بزودی۲ هزار خانواده جدید به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان اضافه می شود.

رخصی، سرکشی از هزار خانوار زیرپوشش، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب در۱۰ مرکز و کانون کمیته امداد استان، برگزاری نمایشگاه دستآورده های انقلاب اسلامی، حضور تمام روسا و مدیران کمیته امداد در بیش از ۱۰۰ مسجد در سطح استان برای انجام دیدار چهره به چهره با مردم، برگزاری کارگاه های انگیزیشی، مشارکت در برگزاری جشن‌های عمومی پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطبه های نماز جمعه در همه شهرستان ها را از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر اعلام کرد.

مدیر کل کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات این نهاد از شهریورماه اختصاص می یابد، گفت: کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در استان اجرا کرده است.

رخصی با بیان اینکه کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت و فعالیت برای افراد زیرپوشش ارایه می دهد که مهم ترین و موثرترین آن اشتغالزایی است، اظهار داشت: کمیته امداد از فروردین ماه امسال تاکنون هزار و ۴۱ نفر از مددجویان این نهاد را به کارگاه ها، موسسات مالی و بنگاه های تولیدی برای اشتغال معرفی کرده است.

او اضافه کرد: کمیته امداد استان بانک اطلاعاتی کامل و دقیقی از مددجویان جویای کار زیرپوشش دارد و به همین دلیل افراد موردنیاز کارگاه ها، بنگاه های تولیدی با تخصص و مهارت معرفی می کند و صاحبان کارگاه ها می توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و یا معافیت ۲ ساله بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند زیرا کمیته امداد به جای آنها پرداخت می کند.

وی آموزش و مهارت آموزی مددجویان جویای کار را از برنامه های مهم اشتغال زایی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد از اول سال جاری تاکنون سه هزار و ۶۵۱ نفر را برای آموزش مهارت آموزی به مراکر فنی حرفه ای دولتی و خصوصی معرفی کرده و همه هزینه آموزشی آنها را پرداخت می کند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با اشاره به نرخ بسیار پایین بیکاری استان همدان که همسایه کرمانشاه است، یکی از مهم ترین عوامل نرخ بالای بیکاری کرمانشاه را فرهنگ ضعیف کار عنوان کرد و به همین دلیل از برگزاری متعدد کارگاه‌های آموزشی- انگیزیشی برای تقویت فرهنگ کار، تلاش و کوشش در بین مددجویان توسط کمیته امداد خبر داد.

رخصی  همچنین از پرداخت ۴۰ میلیارد تومانی وام قرض الحسنه کارگشایی به پنج هزار مددجو در سال جاری خبر داد و بیان داشت: وام های قرض الحسنه صندوق  امداد ولایت کمیته امداد بدون سود است و در راستای کمک به مددجویان نیازمند پرداخت می شود.

پویش جذب ۲۵ هزار حامی محسنین ایتام

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پویش جذب ۲۵ هزار حامی برای فرزندان محسنین و ایتام کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۱ هزار حامی و خیر از هفت هزار یتیم استان حمایت می کنند که به طور میانگین ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به حساب هر یتیم واریز می شود.

به گفته این مقام مسوول، در طرح حامی فرزندان محسنین و ایتام، افراد حامی خود مستقیم پول را به حساب آنها واریز می کنند و کمیته امداد فقط معرفی کننده و ناظر است.

رخصی این روش را بهترین مکانیسم برای جذب اعتماد و اطمنیان خیران در راستای کمک به فرزندان محسنین و ایتام دانست و ابراز امیداواری کرد که مردم خیر و نوع دوست کرمانشاه از این پویش بسیار با اهمیت استقبال کنند.

 رخصی در پایان گفت: هم اکنون ۷۸ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند. 

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره کرمانشاه دهه فجر کمیته امداد امام خمینی ره کرمانشاه دهه فجر بخش دیگری از سخنان خود فرزندان محسنین و ایتام کمیته امداد استان کمیته امداد کمیته امداد میلیارد تومان مناسبت دهه هزار حامی کارگاه ها سال جاری دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌