Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت شمار نظامیان زخمی شده این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» رو به افزایش است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد جراحت‌های نظامیان آمریکا به دلیل حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مارک میلی با اشاره به آمارهای پیشتر اعلام‌شده درباره تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران گفت جای شگفتی نیست که دست‌کم 50 نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران ضربه مغزی شده‌اند. میلی گفت: «مهمات 1000 تا 2000 پوندی به سمت آنها روانه می‌شد.»
مارک میلی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شده که تدابیر دفاعی آمریکا در عین‌الاسد کارساز واقع شده است. او گفت: «هیچ‌کس کشته نشد... هیچ‌کس قطع‌عضو نشد. این مهم است. هدف آنها علاوه بر تخریب تأسیسات و تجهیزات ما، کشتن نظامیان ما بود.»
میلی همچنین علی‌رغم بیان این ادعا که ضربه‌های مغزی وارد آمده به نظامیان آمریکا در درجه «خفیف» قرار می‌گیرند گفت: «ما مراقب آنها خواهیم بود. آنها را تا آخر عمر تحت معاینه قرار خواهیم داد.»
وزارت دفاع آمریکا در آخرین به‌روزرسانی بامداد چهارشنبه شمار تلفات انتقام موشکی ایران از آمریکا را افزایش داده بود.
وزارت دفاع آمریکا در آن بیانیه روز چهارشنبه اعلام کرد بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد 50 نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» (concussions) و «ضربه مغزی» (traumatic brain injuries) دچار شده‌اند.
«توماس کمپ‌بل»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «تا به امروز 50 نفر از نظامیان آمریکا مبتلا به ضربه مغزی (TBI) تشخیص داده شده‌اند.
این گزارش در حالی است که مقام‌های پنتاگون به سی‌ان‌ان گفته اند شمار تلفات ممکن است همچنان تغییر کند. نزدیک به 200 نظامی آمریکایی هنگام حمله ایران در این پایگاه حضور داشته‌اند و مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

تعداد تلفات انتقام موشکی ایران به 64 نفر افزایش یافت
تعداد تلفات مربوط به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بار دیگر افزایش یافته و در جدیدترین آمار اعلام شده، این تعداد به 64 نفر افزایش یافته است.
مسئولان آمریکایی که با اعلام تدریجی افزایش تلفات انتقام موشکی ایران سعی در تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را دارند، بار دیگر آمار تازه‌ای مربوط به تلفات نظامیان آسیب دیده خود در حمله سپاه پاسداران اعلام کردند.
در همین ارتباط، دو مقام آمریکایی بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن اعلام افزایش مجدد تعداد تلفات نظامیان آمریکایی پایگاه عین الاسد خبر دادند، تعداد نیروهای آمریکایی که در انتقام موشکی ایران و حمله ایرای ها به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند، به 64 نفر رسیده است.
این در حالی است که در آخرین آمار اعلام شده پنتاگون، این تعداد 50 نفر اعلام شده بود.وزارت دفاع آمریکا نهم بهمن ماه در اعترافی جدید اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد 50 نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» و «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.
از سوی دیگر، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه هفته گذشته در یک نشست خبری گفته بود که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

انتقاد شدید از پنهان‌کاری ترامپ
یک نامزد دموکرات انتخابات آمریکا با انتقاد از تلاش ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن آسیبهای مغزی نظامیان آمریکایی در حمله ایران به عین الاسد تاکید کرد، این آسیب‌ها می‌تواند کل زندگی فرد را با مشکل مواجه کند.
«پت بوته‌جج» نامزد دموکراتها در انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا شدیدا از تلاش «دونالد ترامپ» برای کم اهمیت جلوه دادن آسیبهای مغزی نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق انتقاد کرد.
بوته جج که قبلا به عنوان افسر رزرو نیروی دریایی آمریکا در افغانستان خدمت کرده است با انتقاد شدید از اظهارات رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که آسیبهای مغزی می‌تواند به طوربالقوه برای فرد تا آخر زندگی مشکلات پیچیده‌ای ایجاد کند.
وی در مصاحبه با برنامه Face the Nation شبکه سی بی اس توضیح داد، آسیبهای مغزی تهدید کننده زندگی فرد هستند، نه تنها در زمان آسیب دیدن، بلکه برای همه زندگی فرد. این آسیبها کاملا می‌تواند فردی که به این کشور خدمت کرده است را ناتوان کند.
بوته جج با طعنه به ترامپ گفت: برای رئیس جمهوری که چنین فداکاریهایی را کوچک می‌شمارد و کسی که از خدمت کردن به ارتش آمریکا فرار کرده است غیرممکن است که بتواند تجربه این سربازان را درک کند.
پیش از این منابع آمریکایی گفته بودند که ترامپ در زمان جنگ ویتنام با استفاده از مدارک پزشکی از خدمت سربازی در رفته است.
«برنی سندرز» و «الیزابت وارن» از دیگر نامزدهای انتخابات نیز شدیدا از کاخ سفید به خاطر این موضوع انتقاد کردند.
گروه موسوم به «کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی» آمریکا که از نظامیان شرکت‌کننده در عملیات‌های خارجی پنتاگون تشکیل شده، هم با صدور بیانیه‌ای از تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای بی‌اهمیت نشان دادن مصدومیت نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الأسد» انتقاد کردند.

چرا ترامپ درباره تلفات عین الاسد دروغ گفت؟
پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که در پاسخ به جنایت ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام شد، ترامپ در یک دروغ بزرگ اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.
اما پس از مدتی توماس کامبل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در این موشک باران 50 سرباز آمریکایی مصدوم شدند که این رقم رو به افزایش است.
پنتاگون برای توجیه دروغگویی ترامپ اعلام کرد که این افراد دچار تشنج مغزی شدند که مشخص شدن عوارض آن چند روز به طول می انجامد و به همین دلیل آمار مصدومان چند روز بعد از حمله اعلام شد.
پنتاگون خاطر نشان کرد که از میان این مصدومان، 31 سرباز در همین پایگاه معالجه شدند، 18 نفر برای درمان به آلمان انتقال یافتند و یک نفر در بیمارستانی در کویت بستری شده است.
اما روزنامه القبس کویت در این زمینه با انتشار خبری که نشان دهنده تعداد بالای مصدومان این حمله است، نوشت که 16 سرباز آمریکایی برای درمان به یکی از بیمارستانهای نظامی در جنوب کویت انتقال یافتند.
افزایش تعداد مصدومان این موشک باران نشان دهنده دروغ ترامپ است که گفته بود هیچ آمریکایی در این حمله آسیب ندیده است.
تحلیلگران سیاسی در این زمینه گفتند که ترامپ به این علت درباره این حمله دروغ گفته تا بر حجم گسترده خسارات و تلفات وارده به نیروهای آمریکایی در عین الاسد سرپوش بگذارد و همزمان هوادارانش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را از دست ندهد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عین الاسد ایران آمریکا حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تلفات انتقام موشکی ایران وزارت دفاع آمریکا حمله موشکی ایران نظامیان آمریکایی آمریکایی در حمله رو به افزایش نظامیان آمریکا تلفات نظامیان درباره تلفات عین الاسد مغزی شده اند تعداد تلفات ارتش آمریکا ضربه مغزی زندگی فرد مارک میلی اعلام شده دروغ گفت اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم

لری جانسن تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا سی آی ای در مصاحبه با برنامه جهان امروز درباره تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، به ویژه عملیات موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی صحبت کرد و گفت: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم. این حمله هم قدرت و هم میانه‌روی ایران را ثابت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است