Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ همزمان با سراسر کشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۳۵ حوزه امتحانی استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با سراسر كشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم امروز، 11 بهمن‌ماه در شهرستان‌های استان فارس برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این آزمون به خبرنگار ایكنا گفت: این آزمون در 35 حوزه امتحانی در استان فارس برگزار شد كه از این تعداد 3 حوزه مربوط به شیراز، 2 حوزه مربوط به شهرستان استهبان و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان فارس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این آزمون در سال جاری در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه مفاهیم و ترجمه قرآن، گروه معارف اهل بیت(ع) گروه حفظ قرآن و گروه آموزش‌های الكترونیك برگزار شد.

سهرابی ادامه داد: گروه مفاهیم و ترجمه قرآن شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره از كتاب تفسیر نمونه و ترجمه و درك معانی سوره بقره از مصحف شریف با ترجمه‌های متداول است و گروه معارف اهل بیت(ع) نیز شامل حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از ۵۰ حكمت اول نهج‌البلاغه و خطبه ۱۹۳ و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) از ۱۰ دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بوده و گروه حفظ هم شامل ۹ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ كل از مصحف شریف است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه كرد: دو رشته سبك زندگی و سیره معصومین ۱ و ۲ در سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن كریم در سامانه مجازی حامیم به‌صورت الكترونیكی در ماه گذشته برگزار شدند.

وی در پایان یادآور شد: نتایج این آزمون در سال جاری ظرف 48 ساعت آینده و از طریق سایت www.quranedu.ir اعلام عمومی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان فارس برگزار شد سوره بقره جزء اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد