Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:41:50 GMT

تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۸۹۳

تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور

صائبه سلوکی در آیین اختتامیه رویداد برنامه‌نویسی دانش‌آموزان که صبح امروز (جمعه) با حضور مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در موزه ارتباطات برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بخش حاکمیتی کمک کردند و دست به دست هم دادند تا در کنار شما بتوانیم چنین رویدادی را برگزار کنیم و آن را توسعه بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه تاسیس مراکز نوآوری و فناوری دانش آموزان در کل کشور در چند فاز مهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فاز اول برگزاری این رویداد، برنامه نویسی برای دانش آموزان بود که پس از آن نیز فازهای بعدی با افتتاح کمپ برنامه نویسی و دوره‌های تخصصی برنامه‌نویسی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر پروژه توسعه نگرش کارآفرینی ادامه داد: ما سعی کردیم حلقه واسطی شویم تا دانش‌آموزان بتوانند به واسطه آموزش‌هایی که می‌بینند به کسب‌وکارها متصل شوند.
سلوکی با اعلام اینکه به زودی از مرکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان رونمایی خواهد شد، گفت: آرزوی ما این است که این مدارس در سراسر ایران گسترش پیدا کند. چیزی که برای ما قابل توجه است، همراهی و کار تیمی بود. روزهای اول کار تیمی ممکن نبود و هر کسی فکر می‌کرد با توجه به توانایی‌هایی که دارد باید به تنهایی بدرخشد اما در نهایت این کار ممکن شد و آن‌ها در قالب تیم های ۸ تا ۱۰ نفره کارشان را آغاز کردند.   

سازمان فناوری مدتی است تمرکز خود را صرف برگزاری رویدادهای برنامه نویسی منحصر به کودکان و نوجوانان کرده است.
تمرکز مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود، بر برنامه‌نویسی پروژه محور با رویکرد دانش‌آموزان دوره متوسطه بود. این مراسم صبح امروز (جمعه) با حضور دانش‌آموزان فعال در این رویداد، مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، در موزه ارتباطات برگزار شد.

برچسب‌ها موزه ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موزه ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری اطلاعات موزه ارتباطات سازمان فناوری آموزش و پرورش برنامه نویسی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پروین عصمتی کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت، هدف از اجرای این برنامه‌ی ۵ ساله را ارتقای سطح سلامت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی عنوان کرد و گفت: فلورایدتراپی به صورت رایگان توسط بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی سطح شهرستان بوکان در حال انجام است.

عصمتی ادامه داد: با توجه به اینکه پوسیدگی دندان شایعترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار جامعه مشاهده می‌شود در این برنامه همزمان با آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان و والدین آنها، معاینات دندانی و در صورت لزوم ارجاع به دندانپزشک نیز انجام می‌گیرد.

وی افزود: لازم است دانش آموزان قبل از انجام فلورایدتراپی، برای جذب بهتر فلوراید، دندان‌ها را در مدرسه مسواک بزنند و برای افزایش جذب فلوراید تا یک ساعت پس از انجام آن از خوردن و آشامیدن خودداری نمایند.

دیگر خبرها

  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم