Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:58:16 GMT

دردسر کرونا برای کشتی ایران در راه کسب سهمیه المپیک

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۰۹۰۶

دردسر کرونا برای کشتی ایران در راه کسب سهمیه المپیک

ویروس کشنده کرونا، می‌تواند در راه کسب سهمیه‌ توسط کشتی‌گیران ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دردسرهایی را ایجاد کند.

به گزارش مشرق، مصاحبه چند روز گذشته رئیس اتحادیه جهانی کشتی شایعاتی که مبنی بر تغییر محل میزبانی مرحله اول گزینشی تیم های آسیایی وجود داشت را تایید کرد.

نناد لالوویچ ضمن اینکه اعلام کرد در روزهای آینده و بعد از تماس با مسئولان فدراسیون کشتی چین، درباره میزبان این مسابقات تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد، کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و ازبکستان را گزینه‌های جایگزین برای چین عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نخستین مسابقه آزمایشی المپیک پکن لغو شد ۴ بازیکن فوتبال چین دچار ویروس کرونا شدند

این در حالی است که تغییر میزبان مسابقات گزینشی آسیایی ‌ا به دلیل شیوع ویروس کشنده چینی (کرونا) دردسرهایی برای کشتی ایران ایجاد خواهد کرد چرا که اگر میزبانی به هر کدام از کشورهای قزاقستان یا ازبکستان داده شود، این دو از رقبای اصلی‌مان در اولین مسابقه گزینشی برای کسب سهمیه‌های باقی مانده هستند.

ایران در رشته فرنگی در سه وزن 67، 87 و 97 کیلوگرم به دنبال کسب سهمیه است و تیم آزاد نیز باید در 4 وزن 65، 74، 97 و 125 کیلوگرم سهمیه‌های باقی مانده را کسب کند. در 4 وزنی که تیم ملی کشتی آزاد سهمیه نگرفته، قزاق‌ها فقط در 125 کیلوگرم به دنبال سهمیه هستند اما ازبک‌ها فقط در همین وزن سهمیه دارند و در سه وزن دیگر سهمیه می‌خواهند.

در رشته فرنگی در وزن 67 کیلوگرم هیچ کشتی‌گیر آسیایی در جهانی 2019 نورسلطان سهمیه نگرفته و به همین دلیل رقابت در اولین مرحله گزینشی بسیار سخت و سنگین خواهد بود.
دو تیم ازبکستان و قزاقستان در 97 کیلوگرم سهمیه ندارند و در وزن 87 کیلوگرم نیز فقط ازبک‌ها سهمیه گرفته‌اند.

مشکل بزرگتر نفوذ قزاق ها و حتی ازبک‌ها در شورای کشتی آسیاست که اگر میزبانی مرحله اول گزینشی به یکی از این دو کشور داده شود، کار سخت‌تری در انتظار کشتی گیران ایران خواهد بود.

رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا 8 تا 10 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا کشتی سهمیه المپیک ویروس کرونا کسب سهمیه ازبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود

خبری از کامران قاسم پور در المپیک نخواهد بود و حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی ایران در پاریس خواهد بود.

طرفداری | با تصمیم فدراسیون کشتی، حسن یزدانی بدون انجام مسابقه راهی المپیک پاریس می شود.

کامران قاسم پور سال هاست در انتظار این است که به مسابقات المپیک برود. در ابتدا او به دلیل اینکه با حسن یزدانی هم وزن بود، وزنش را تغییر داد ولی امسال با توضیح اینکه نمی تواند پتانسیل های خود را در وزن های دیگر نشان دهد، دوباره به وزن 86 کیلوگرم برگشت.

کامران قاسم پور امیدوار بود یک مسابقه بین او و حسن یزدانی تعیین کننده نماینده ایران در رقابت های المپیک پاریس باشد و از طرف دیگر خیلی ها اعتقاد داشتند مصدومیت مانع حضور حسن یزدانی در المپیک می شود.

با این حال فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه زیر اعلام کرد حسن یزدانی بدون برگزاری مسابقه، نماینده ایران در المپیک پاریس خواهد بود:

نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می گردد.

1- با توجه به اینکه رقابت های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.

2- در صورتی که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می نماید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!