Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی سپاهان در آستانه بازی حساس این هفته تیمش مقابل فولاد با اشاره به آمادگی تیمش، نکات جالبی نیز مطرح کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیر قلعه نویی که اکنون گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران بعد از جدایی مارک ویلموتس محسوب می‌شود، با حضور در نشست خبری پیش از بازی با فولاد، به موضوع مذاکره اش با فدراسیون فوتبال اشاره کرد و در خلال صحبت‌هایش نکات جالب توجهی را مطرح که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه نویی صحبت هایش را با تبریک به دو نماینده فوتبال ایران آغاز کرد و گفت:

ابتدا باید تبریک بگویم به استقلال و شهرخودرو که با درایت و علیرغم تمام مشکلاتی که برای آنها شکل دادند به مرحله بعد صعود کردند تا اکنون چهار نماینده در مرحله گروهی داشته باشیم و انشاالله نمایندگان خوبی باشیم. اعتقادم این است که می توانیم حرف های زیادی داشته باشیم. با اقتداری که استقلال و شهرخودرو نشان دادند این مساله را نمایان کردند که مردم ایران، کشور ایران، فرزندان ایران چقدر انسان های بزرگ و سختکوشی هستند.

سرمربی سپاهان در ادامه درباره شرایط تیمش برای این بازی گفت:

ما بازی قبلی را که آنالیز کردیم، واقعا حیف بود. تیمی که ۵۴۰ پاس و مالکیت خوبی داشت و همچنین ۸ موقعیت گل داشت. تیمی که رفت و برگشت استقلال و تراکتور را برد مقابل ما کوچکترین فرصتی روی دروازه ما نداشت اما ما از دقیقه ۲ تا ۹۰ و اندی فرصت های زیادی داشتیم و نتوانستیم سود ببریم و فوتبال ما را تنبیه کرد و به خاطر بی دقتی خودمان. بازی آینده بازی سختی است. فولاد باز بسته و چشم به ضدحملات. آقای نکونام یک کپی از آقای کی روش برداشته و فوتبال را به عقب می برد و با ضدحملات. ما سپاهان هستیم و فوتبال خودمان را داریم. ما ۳-۲ مصدوم داریم و اگر آنها بیاید بهتر می شویم. ما بازی قبلی با یک دفاع وسط بازی کردیم. شایان مصلح را مجبور شدیم به دفاع وسط بیاورم و می دانیم بازی سختی فردا داریم. فولاد مربی جوان و باانگیزه ای دارد و بازیکنان خوبی در نیم فصل جذب کرده و شاید یکی از مشکلات آنها این باشد که از مسابقه دور باشد. ما دنبال این هستیم که بازی خوب و جذابی باشد و از زیبایی های فوتبال لذت ببریم.

امیر قلعه نویی کنایه‌ای هم به بازی تاخیری تیم‌ها انداخت و ابراز امیدواری کرد در بازی فردا قشنگی فوتبال را شاهد باشند:

این را به طور مثال می‌گویم؛ ما مثلا شوت نزنیم و توپ از بالای دروازه برود و یکی خودش را بگیرد و زمین بیفتد! ما کلا به دنبال قشنگی فوتبال هستیم. اصلا به بازی فردا کاری نداریم و امیدوارم به سمتی برویم که قشنگی فوتبال را نگیریم. همه جای دنیا کاری می‌کنند و قوانین را به شکلی انجام می‌دهند که فوتبال گل داشته باشد و وقتی فوتبال گل داشته باشد تماشاگر و اسپانسر می آید و لذت می برند و امیدوارم نگرش فوتبال ما هم به این سمت برود و امتیاز یک بخش است و فوتبال بازی کردن هم بخش دیگر. زمین ما هم شرایط خوبی پیدا کرده و امیدوارم بازی خوبی باشد.

سرمربی سپاهان در دومین سوال خبرنگاران در این نشست خبری به شایعات مربوط به مذاکره با فدراسیون فوتبال برای پست سرمربیگری تیم ملی مواجه شد. خبرنگاری از قلعه نویی پرسید که آقای تابش در مصاحبه خود مدعی شده که از دو ماه پیش فدراسیون با او برای این سمت صحبت کرده و اگر اینچنین بوده چرا باشگاه اطلاع نداشته و شما در این زمینه صحبتی نکردید. پاسخ قلعه نویی به این موضوع اینچنین بود:

دو ماه پیش که آقای ویلموتس سرمربی تیم ملی بود! (باخنده) آقای تابش هم این مصاحبه را تکذیب کرده و وگرنه آقای ویلموتس خودش در آن مقطع سرمربی تیم ملی بوده.

در شرایطی که ناظر نشست خبری از خبرنگاران خواست که در راستای بازی سوالات خود را مطرح کنند، امیر قلعه نویی بار دیگر شخصا صحبت‌هایش را اینچنین ادامه داد:

بگذارید من یک توضیحی بدهم. من هر جا که بودم با افتخار با همه وجودم کار کردم. خواهشا این را همینطور که می گویم بنویسید. من یک روز رفتم استقلال اهواز و این تیم را یک مربی دیگری بسته بود. تقریبا من نیم فصل رفته بودم. وسط های نیم فصل دوم استقلال با من تماس گرفتند آقای شفیع زاده و آقای رمضانی شاهد زنده هستند. حالا آن تیم را من نبسته بودم و در حال سقوط بود و استقلال هم شرایطش بد نبود و من همان زمان گفتم که درست است این استقلال اهواز را من نبسته ام اما درست نیست رها کنم و بیایم. این یک مطلب.

امیر قلعه نویی ادامه داد:

یک روز من در ذوب آهن تیمم را تمرین می‌دادم یک آقایی آمد به اسم میلاد که بعد از امدنم به سپاهان شاید دو بار دیگر او را دیدم. شروع کرد به صحبت درباره شرایط بد سپاهان که من به او گفتم آقای میلادخان الان اینجا محل تمرین ذوب آهن است و حالا درباره این مسائل یک جای بهتر باید صحبت کرد. او آمد درد و دل کرد به عنوان یک سپاهانی که این تیم مردمی است و با توجه به بودجه خوبی که دارد و یادم بیاید اگر آن سال شش بازیکن خارجی گرفته بودند و اگر به دلار حساب کنیم شاید از بودجه الان ما هم بیشتر بود. آقایان بگذارید رک به شما بگویم؛ بودجه سپاهان (تیم فوتبال) نسبت به چهار تیم کمتر است و نسبت به سه تیم پنجاه درصد است! نسبت به سه تیم پنجاه درصد است. سال که تمام شد ذوب آهن خدا را شکر با اقتدار دوم شد و توانستیم جایگاه خوبی به دست بیاوریم و به مرحله بعدی آسیا رفتیم. روزی که این آقای میلادخان امد و دیدمش. گفتم اگر من تیم چهاردهم دستم بود و تیم رده دوم را می گرفتم یک مقدار کم لطفی بود اما الان یک تیم دوم (ذوب) را رها می کنم. آقایان همه می دانید که تمام مربیان که دوست دارند در تیمی که در لیگ قهرمانان هست حضور داشته باشند. اما من از آن گذشتم و آمدم سپاهانی که از نظر بودجه ای نصف چهار تیم است اما همان سال اول ما راه مان را پیدا کردیم. امسال هم نسبت به بودجه خیلی جلوتر هستیم. می شود قراردادها را گفت و می توانید بیاید. زمانی که ما باید ۵ساله طی می کردیم الان در سال دوم رسیدیم. ما الان در لیگ قهرمانان هستیم و سایت آنالیز بازی‌ها سه تیم را شاخص داده، پدیده سپاهان و تیم سوم را یادم نیست. در سه شاخص ما اول هستیم با یک بودجه ۵۰ درصدی نسبت به سه تیم دیگر. در مالکیت توپ ما از سه تیم بالاتر هستیم. با همه این مسائل ما خیلی دشمن داریم و یک سری افراد می آیند یک مسائلی می گویند و برخی از آنها حب و بغض دارند. من برای سپاهان با عشقم معامله کردم یعنی تیم دوم را دادم و تیم چهاردهم را گرفتم. حالا برسیم درباره تیم ملی. جاهای دیگر هم رفتم یک روز تراکتور را گرفتم پنجم بود، یک روز استقلال را گرفتم که یازدهم بود، یک روز استقلال را گرفتم سیزدهم بود، یک روز اگر اشتباه نکنم تراکتور را گرفتم یازدهم بود و سال اول پنجم بود. الان سپاهانی که گرفتم چهارم یا پنجم بود. من همیشه کار سخت کردم. به جز سپاهان در جاهایی مثل تراکتور و استقلال هیچ پولی نبوده. عین دو باری که در استقلال بودم پولی نبود.

امیر قلعه نویی در ادامه صحبت‌های خود به بحث تیم ملی و پیشنهادش پرداخت و گفت:

تیم ملی یک بار با من صحبت کرد. چون من در زندگی ام دروغ نمی گویم. یک بار هم با من جلسه گذاشت. این را بدانید آقایان، این افتخار مجموعه سپاهان، هواداران و … سپاهان است که تیمش که یک سال و نیم گذشته شرایط خوبی نداشته، الان سرمربی اش کاندید سرمربیگری تیم ملی است. با من جلسه گذاشتند ولی من گفتم انتخاب اول، دوم و سومم سپاهان است. بالاخره تیم ملی است و من مربی ای نیستم که قبلا هم گفتم استقلال اهواز بودم نیامدم استقلال تهران. یک بار کشاورز بودم و در لیگ یک مربیگری می کردم و نیامدم استقلال. بحث تیم ملی است و گفتم خودتان بروید با مدیران باشگاه و کارخانه صحبت کنید. آقایان واقعا حرفه ای گری کردند و مساله را نگذاشتند باز شود و تا بعد با باشگاه صحبت کردند. مجموعه سپاهان باید به خودش ببالد که سرمربی اش کاندید تیم ملی شده است. ولی من نظر شخصی ام را گفتم ولی بالاخره مملکت است و هزار مشکل خاص خودش را دارد. هر روز که شده یک روز شاید که تهران می رفتم را با توجه به تمرکزی که روی سپاهان داشتم نرفتم. من در عمرم این کار را نکردم اما برای تقویت سپاهان پیش آقای استاندار رفتم و از ایشان خواهش کردم با توجه به شرایط تیم پیش آقای دکتر رضایی، دکتر صادقی، طالب زاده و … که در استانداری با آنها صحبت کردم. هیچ وقت در عمرم برای تیمی نرفتم اما برای سپاهان رفتم و صحبت کردم. با این شرایط من دنبال کار سپاهان و تقویت تیم بودم. ما در نیم فصل سه یار خوب گرفتم. سعید آقایی می خواست برود که ما ترکمان را گرفتیم. عزت مصدوم شد که ما طیبی را گرفتیم و همچنین سروش. خدا را شکر تیمی درست کردیم که تا ۳-۲ سال آینده می تواند کارگشای تیم و سپاهان باشد.

بعد از صحبت‌های طولانی قلعه نویی درباره ماجرای مذاکره با تیم ملی، یکی از خبرنگاران با کنجکاوی پرسید که آخر این مساله چه شد و آیا او با این مذاکره قصد جدایی از تیم و حضور در تیم ملی را دارد که با مزاح جالبی از سوی سرمربی سپاهان همراه شد:

آخرش این شد که گفتم، فکر کنم شما در فکر بودی! قرار شد که مدیران نتیجه بگیرند.

(در این لحظه سیامک قلیچ خانی، مدیر رسانه‌ای تیم اینطور توضیح سرمربی سپاهان را تکمیل کرد و گفت:

ایشان گفتند که در این مدت دو مذاکره (یکبار حضوری و یک بار تلفنی) داشتند و نظر ایشان اول تا سوم سپاهان است ولی فدراسیون فوتبال با باشگاه به توافق برسند هر چه خیر است اتفاق می افتد. به عهده مدیران گذاشته اند. ایشان تمام تمرکزشان روی سپاهان است و بعد از آن نظر مدیران است. )

سوال بعدی از امیر قلعه نویی این بود که اگر سپاهان بخواهد از اسطوره های خود همچون نویدکیا و عقیلی همانند اتفاقی که برای استقلال با فرهاد مجیدی و پرسپولیس با یحیی گل محمدی افتاد، سود خواهد برد یا خیر که با این پاسخ سرمربی کنونی تیم همراه شد:

من یک چیز درباره نویدکیا بگویم؛ روزی که خودم مسوولیت سپاهان را گرفتم دو بار با او صحبت کردم و یک بار هم جلسه گذاشتم. از ایشان خواهش کردم که بیاید در کنار سپاهان و یک سال تجربه کن و بعد خودت بیا خودت پرچم را در دست بگیر تا سپاهان به مشکل نخورد. گفتم آقای نویدکیا من اینجا مهمان هستم. یک روز رفتم قطر دیدم باشگاه السد یک ماشین با تشریفات فرستاده و من و افشین پیروانی را بردند باشگاه جدید خودشان و با آن جام هایی که در آن سه چهار سال آوردیم عکس گرفتیم. مدیر باشگاه گفت شماها جزو بنیانگذاران باشگاه السد بودید. بهرحال ما چند سال آنجا زحمت کشیده بودیم. بهرحال وقتی اسم محرم نویدکیا می‌آید من خودم را مهمان می دانم. به او گفتم محرم من اینجا مهمان هستم و شما بیا و چون هافبک و بازیکن باهوشی هستی بیا و برو کلاس و اینجا هم تجربه کسب می کنی. الان اگر محرم بود این انتقال هم افتخاری برای باشگاه سپاهان بود و هم ما را قابل می دانستند. محرم آن موقع حرف مرا گوش نکرد. محرم باید بیاید و یک تجربه ای کسب کند و اینکه یهویی بیاید نفر اول باشد کار سخت می شود. من خودم از رده پایین شروع کردم. محرم باید می آمد و حرفم را گوش می کرد و این تجربه را طی این مدت کسب می کرد و اینکه در ذهن خودش چیست باید از خودش پرسید.

امیر قلعه نویی در پایان این نشست خبری و در شرایطی که در خصوص سه بحث بازی با فولاد خوزستان، حضور در تیم ملی و ماجرای حضور نویدکیا روی نیمکت سپاهان صحبت کرده بود، با درخواست حاضران در نشست خبری و اصحاب رسانه با گرفتن چند عکس یادگاری و سلفی به صحبت های خود پایان داد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی مارک ویلموتس فولاد امیر قلعه نویی امیر قلعه نویی تیم ملی تیم ملی ایران فولاد مارک ویلموتس سرمربیگری تیم ملی سرمربی سپاهان فدراسیون فوتبال امیر قلعه نویی استقلال اهواز نسبت به سه تیم قشنگی فوتبال قلعه نویی تیم ملی نشست خبری صحبت هایش صحبت کردم ذوب آهن نیم فصل یک بار یک روز دو بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر به اوج حساسیت خود رسیده و ۴ تیم بالای جدول با یکدیگر رقابت خواهند کرد و شاید گره صدرنشینی و قهرمانی تا حدی باز شود و یک تیم بتواند به سمت جام فرار بزرگی انجام بدهد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم.

هوادار تهران – صنعت نفت آبادان؛ مساوی ممنوع!

دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۵ مرتبه باهم دیدار کرده اند که هیچ کدام از این مسابقات مساوی تمام نشده و سه بار صنعت نفت پیروز شده و دو بازی را هم هوادار برده است. دیدار رفت دو تیم را هوادار ۲ بر صفر برد.

اکنون هوادار تا حد زیادی خیالتش بابت بقا راحت است و با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر ایستاده، ولی نفت آبادان ۱۶ امتیازی قعرنشین است و با ۳۹ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را هم در لیگ دارد.

 نفت بعد از پیروزی مقابل سپاهان دو باخت متوالی را متحمل شد، ولی هوادار در ۴ هفته اخیر یک برد و سه مساوی دارد و اکنون برای حفظ رتبه اش در جدول لیگ تلاش می‌کند در حالیکه نفتی‌ها حتی اگر برنده شوند هم از رده شانزدهم جدول تکان نمی‌خورند، ولی به بازی‌های باقی مانده امیدوار می‌شوند. بخصوص اینکه نفتی‌ها در رقابت‌های باقیمانده با هیچکدام از سه تیم بالای جدول بازی ندارد البته روی کاغذ هم هوادار هم در خطر سقوط است.

تراکتور - استقلال؛ آبی پوشان بدون کاپیتان در گردنه تبریز

جنگ ستارگان برای قهرمانی در تبریز بهترین عنوان برای این مسابقه دیدنی و حساس است جایی که تراکتور با مربیان جدید و ایرانی خود می‌خواهد دوباره اعاد حیثیت کند و استقلال صدرنشین هم حاضر نیست به هیچ وجه صدر را از دست بدهد. مساوی در این بازی به سود هیچ تیمی وبخصوص استقلال نیست، زیرا ممکن است در صورت لغزش صدر را از دست بدهد.

 تبریزی‌ها هم برخلاف استقلال در جام حذفی حضور دارند. آن‌ها می‌خواهند در لیگ برتر هم بازی‌های شان را با قدرت و برد به پایان برساند حتی اگر در عمل شانس زیادی برای قهرمانی نداشته باشند، اما نایب قهرمانی در لیگ برتر در این فصل اهمیت فراوانی دارد، زیرا تیم دوم به لیگ نخبگان آسیا می‌رود. قرمزپوشان تبریزی ۱۳ امتیاز با استقلال اختلاف دارند، ولی این دلیل نمی‌شود که انگیزه‌ای برای برد در تبریز نداشته باشند.

قرمزپوشان تبریزی با خمز اسپانیایی دو باخت متوالی مقابل نساجی و ذوب آهن متحمل شدند، اما در جام حذفی با حمید مطهری مربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی توانستند ذوب آهن را در جام حذفی شکست دادند و به جمع ۸ تیم رسیدند. استقلال هم هوشمندانه و اقتصادی بازی می‌کند و پیروز می‌شود و به همین دلیل صدرنشین لیگ است، چون هنر خوب دفاع کردن را بلد است.

استقلال در ۵ مسابقه اخیر دو مساوی مقابل پرسپولیس و مس رفسنجان داشته و بقیه را برده است. قطعا نکونام در تبریز برای برد به میدان خواهد رفت هرچند سیدحسین حسینی دروازه بان اصلی و کاپیتان خود را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد و خالد آبادی به جای او درون دروازه قرار می‌گیرد این بزرگ‌ترین دغدغه کادرفنی استقلال در تبریز خواهد بود.

تراکتور برای حفظ رده چهارم و امید به نایب قهرمانی باید به پیروزی برسد وگرنه شاید ملوان از این تیم عبور کند. سپاهان و پرسپولیس اگرچه باهم بازی دارند، اما حواس شان به این دیدار فینال گونه هست تا ببینند استقلال از سخت‌ترین پیچ در مسیر قهرمانی چگونه عبور خواهد کرد.

بازی رفت را استقلال ۲ بر صفر برد.

در چند سال اخیر هیچ کدام از بازی این دو تیم مساوی نشده و تراکتور یک بار و استقلال ۴ مرتبه پیروز شده است.

مس رفسنجان – گل گهرسیرجان؛ دربی کرمان

دربی کرمان هم جذاب است مس با محرم نویدکیا هنوز نباخته با ۳۰ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده و گل گهرسیرجان ۳۴ امتیازی هم روی پله ششم جدول لیگ ایستاده گل گهری‌ها بعد از ۳ باخت متوالی هفته قبل یک امتیاز از استقلال خوزستان گرفت تا نوار باخت هایش را قطع کند.

مس تاکنون نتوانسته گل گهر را شکست بدهد، ولی فردا روز دیگری برای رفسنجانی‌ها خواهد بود آن‌ها امیدوارند محرم نویدکیا به پیروزی برسند. حسن جعفری کاپیتان مس می‌گوید نتایج خوب این تیم بخاطر آرامش نویدکیاست.

ذوب آهن اصفهان – نساجی مازندران؛ خیال راحت سبزپوشان و نگرانی قائمشهری‌ها

ذوب آهن ۳۳ امتیازی در رده هفتم جدول لیگ قرار دارد و برای ادامه لیگ هیچ دغدغه و مشکلی ندارد آن‌ها مقابل تراکتور در جام حذفی هم شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، ولی حریف شان نساجی با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است و برای بقا باید بازی‌های روبه روی خود را با پیروزی پشت سربگذارد.

در بازی رفت هم ذوب آهن ۲ بر یک پیروز شد. ساکت الهامی سرمربی نساجی در نیم فصل اول با مس رفسنجان ذوب آهن را ۲ بر یک شکست داد و امیدوار است با نساجی باردیگر به این موفقیت برسد. نساجی هفته گذشته هم تراکتور را شکست داد و حالا به دنبال دومین برد متوالی اش است.

استقلال خوزستان – ملوان انزلی؛ قعرنشینان حامی قوی سپید

استقلال خوزستان با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول و خطر سقوط قرار دارد برای همین نیاز ضروری به برد خانگی مقابل ملوان دارد، اما حریف شمالی آن‌ها در رده پنجم جدول لیگ و بالاتر از خیلی از مدعیان ایستاده و تلاش می‌کند که در پایان مسابقات به رده چهارم جدول برسد. بازی رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ملوان البته در جام حذفی حضور دارد و باید به مصاف سپاهان اصفهان برود. ملوان اگر بتواند آبی پوشان اهوازی را در خانه اش شکست بدهد در آنصورت سایر قعرنشینان از نساجی و نفت آبادان گرفته تا فولاد خوزستان خوشحال خواهند شد! البته استقلال خوزستان بازی‌های سخت دیگری هم در ادامه لیگ دارد و باید به مصاف سپاهان وپرسپولیس هم برود!

آلومینیوم اراک – فولاد خوزستان؛ لشگر امیرکبیر مقابل یک تیم در خطر سقوط

هواداران آلومینیوم اراک این تیم را لشگر امیرکبیر می‌نامند و بعد از شکست دادن پرسپولیس آن‌ها از بازیکنان و کادرفنی تیم شان نهایت رضایت را دارند؛ چون تقریبا اولین تیمی در تاریخ هستند که توانستند دو مرتبه مقابل پرسپولیس کامبک بزنند و هر بار دو گل خورده را جبران کنند. 

آلومینیوم در لیگ برتر اکنون با ۳۰ امتیاز در رده دهم جدول لیگ ایستاده و نگرانی برای بقا و یا استرسی برای صعود ندارد و فردا میزبان تیم فولاد خوزستان هستند که در منطقه خطر و سقوط است.

 قرمزپوشان اهوازی در این فصل سه سرمربی عوض کردند و در ۵ بازی اخیرشان فقط دو امتیاز گرفته اند و سه باخت متوالی را متحمل شدند. شاگردان ویسی فردا در اراک قطعا به دنبال برد خواهند بود. در دو فصل اخیر فولاد سه بار آلومینیوم را شکست داده و فقط یک بار به این تیم باخته است در بازی رفت هم یک بر صفر سبزپوشان اراکی را شکست داده، اما اگر شاگردان مجتبی حسینی با همان انگیزه‌ای که مقابل پرسپولیس در جام حذفی بازی کردند به میدان بیایند در آنصورت ممکن است قرمز پوشان اهوازی هم مثل پرسپولیس دست خالی به خانه برگردند!

در این مسابقه مجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم به دلیل محرومیت باید از روی سکو‌ها مسابقه تیمش را نظاره کند و فولاد خوزستان با ۱۵ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و گل زدن برای قرمزپوشان اهوازی در این فصل واقعا کار دشواری محسوب می‌شود!

پرسپولیس – سپاهان؛ نصف سرخپوشان در الکلاسیکوی ایران

الکلاسیکو فوتبال ایران این مرتبه حساس‌تر از همیشه خواهد بود، زیرا دو تیم در کورس هستند و پرسپولیس اگر در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد استقلال رقیب سنتی خود را یک گام دیگر به قهرمانی لیگ برتر نزدیک می‌کند از سویی دیگر سپاهان اگر چه ۸ امتیاز با صدر جدول و ۷ امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارد، اما خودش را امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر نشان می‌دهد!

از نظر فنی اهالی فوتبال منتظر یک دیدار جذاب و دیدنی و پرگل هستند درست مثل مسابقه مهیج پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی مسابقه‌ای که ۸ گل داشت و دو تیم هرچه داشتند در میدان رو کردند و بازیکنان برای رسیدن به موفقیت تا اخرین ثانیه‌ها در میدان دویدن بدون اینکه بخواهند مدام نق بزنند و یا در دقیقه ۲۵ مسابقه باشگاهی علیه داوری بیانیه بدهد! 

هر دو مربی خارجی هستند؛ مورایس پرتغالی مربی تازه مسلمان شده و با اخلاق که فوتبالی هجومی را برای تیمش تجویر می‌کند و در سوی دیگر هم اوسمار برزیلی مربی که تا قبل از حذف از جام تبدیل به مربی محبوب هواداران شده بود، چون اوحتی بدون حضور بیرانوند در ۴ مسابقه فوق العاده نتیجه گرفت، اما حذف از جام حذفی را هواداران به حساب تعویض‌های بدش گذاشتند و او را متهم به سهل انگاری کردند و گفتند وقتی بازی را وقتی ۲ بر صفر از آلومینیوم پیش بود مسابقه را تمام شده فرض کرد و به همین دلیل هم بازیکنانی مثل سروش رفیعی، مهدی ترابی و عبدالکریم حسن را از ترکیب تیم بیرون کشید!

اوسمار در این بازی باید اعاده حیثیت کند البته کار دشواری مقابل سپاهان پرمهره دارد بخصوص اینکه نسبت به بازی رفت تقریبا نصف بازیکنان پرسپولیس را در اختیار ندارد! علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت احتمالا غایب است، دانیال اسماعیلی فر به دلیل شادی منشوری! محروم شده، محمد عمری و میلاد سرلک به ملوان رفته اند شهاب زاهدی هم از پرسپولیس به تیم ژاپنی پیوسته. امید عالیشاه هم مصدوم است و شاید نباشد.

پرسپولیس با حضور این نفرات یک بر صفر در بازی رفت بازنده شد. در تیم سپاهان هم احتمال دارد رضا اسدی زننده تک گل سه امتیازی بازی رفت غایب باشد. از سال ۱۴۰۰ تا امروز پرسپولیس فقط یک بار سپاهان را برده و سه بار به این تیم باخته است. تساوی ایده آل‌ترین نتیجه برای استقلال خواهد بود، زیرا دو تیم تعقیب کننده ۲ امتیاز از دست می‌دهند.

امیررفیعی دروازه بان جوان پرسپولیس در ۴ بازی لیگ برتر هیچ گلی نخورد، اما در اراک ۴ مرتبه دروزه اش در جریان بازی باز شد تا مشخص شود راه درازی برای رسیدن به پیراهن شماره یک پرسپولیس دارد. فردا او و خط دفاع پرسپولیس روز سختی مقابل خط حمله آتشین سپاهان خواهند داشت. بخصوص اینکه احتمالا فردا حنانوف به جای اسماعیلی فر محروم به میدان می‌رود این نخستین بازی وحدت حنانوف بعد از سرمربیگری اوسمار است! 

اگرچه پرسپولیس و استقلال در تعقیب استقلال صدرنشین هستند و به دنبال جام هستند، اما وقتی بدانیم رتبه دوم جدول لیگ مستقیم به لیگ نخبگان می‌رود مشخص می‌شود که نایب قهرمانی لیگ حتی از قهرمان جام حذفی ارزشمندتر است بنابراین دوتیم برای رسیدن به لیگ نخبگان هم تلاش می‌کنند.

تقابل دو تیم اگرچه معمولا زیبا بوده، اما گاهی حاشیه‌های زشت و تلخی هم داشته از کور شدن یک سرباز گرفته تا کتکاری روی سکو‌ها و حتی تخریب خودرو خبرنگاران و عکاسان! امیدواریم فردا شاهد بازی جوانمردانه و دور از حاشیه‌های تلخ و مخرب باشیم.

برنامه مسابقات

هفته بیست و پنجم: گرامیداشت روز ملی خلیج فارس- شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمس آذر قزوین- پیکان تهران - ساعت ۱۸:۲۰- ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هوادار تهران - صنعت نفت آبادان- ساعت ۱۷- ورزشگاه پاس قوامین تهران

تراکتور تبریز -استقلال- ساعت ۱۷- ورزشگاه یادگار امام تبریز

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان - ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ذوب آهن اصفهان - نساجی مازندران - ساعت ۱۸- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

آلومینیوم اراک- فولادخوزستان- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

استقلال خوزستان- ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پرسپولیس تردید ایجاد کرده، استقلال هوادارش را می‌کُشد!
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی قلعه نویی جدا شد
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • واکنش سرمربی تیم ملی به قهرمانی فوتسال