Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین عرفانی» رییس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح آخرین اخبار از بیماری کرونا ۲۰۱۹، گفت: ۶ نفری که به عنوان موارد مشکوک به کرونا گزارش شده بودند، بررسی شدند و خوشبختانه علائم مثبت را نشان ندادند. 

وی در ادامه افزود: تاکنون در سطح کشور، هیچ موردی از ابتلا به کرونا اعلام نشده است و تمام موارد مشکوک منفی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عرفانی با تاکید بر این که بیماری کرونا یک تهدید بین‌المللی است، گفت: سازمان جهانی بهداشت، در کنفرانس فوق‌العاده‌ای که روز گذشته (۱۰ بهمن) برگزار کرد، کرونا را یک نگرانی بین‌المللی با موضوع تهدید سلامت عمومی اعلام کرد. با توجه به اعلام سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت تمهیدات جدیدتری لازم را لحاظ کرده است. تمهیدات جدید وزارت بهداشت به تمام دستگاه‌‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. حداکثر این ابلاغیه‌ها، ظرف دو روز آینده اجرائی شود. بنا بر این تمهیدات دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت موظف می‌شوند، سطح مراقبت‌های تشخیصی و پیشگیرانه خود را افزایش دهند.  

عرفانی گفت: آخرین بررسی‌ها ابتلا به کرونا را در سطح جهان ۹۰۰۰ نفر اعلام می‌کند. ۲۰ کشور موارد مثبت بیماری را گزارش داده‌اند. آخرین آمار  در خاورمیانه حاکی از  آن است که مورد مثبت بیماری در کشور امارات تشخیص داده شده است.  

وی در پایان گفت: در سطح وزارت بهداشت، هماهنگی‌های لازم، بین دستگاه‌‌ها ایجاد شده و دستورات لازم ابلاغ شده‌اند. وزارت بهداشت مجد است تا وضعیت را مستمر رصد کند. باید سطح آمادگی کشور با توجه به آخرین آمار استاندارد شود. امیدواریم موردی از ابتلای مثبت در کشور نداشته نباشیم. اما این آمادگی وجود دارد تا اگر ورود افراد مبتلا به کشور را داشتیم،  به سرعت شناسائی و اقدامات کنترلی بیماری در جهت جلوگیری از شیوع و بومی شدن ویروس انجام شود.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا 2019 وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود