Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@13:15:52 GMT

کرونا تا کنون با 213 کشته و 9800 مبتلا در دنیا رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۱۴۷۳

کرونا تا کنون با 213 کشته و 9800 مبتلا در دنیا رکورد زد

سرعت واگیری و انتقال ویروس جدید با نام کرونا به‌قدری زیاد است که روزانه حداقل هزار نفر به مبتلایان در چین اضافه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، نوع جدید و کشنده ویروس با نام کرونا که از چند هفته پیش در چین شیوع پیدا کرده، همچنان در حال گرفتن قربانی است و حتی سازمان بهداشت جهانی را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت واگیری و انتقال این ویروس جدید به‌قدری زیاد است که روزانه حداقل هزار نفر به مبتلایان در چین اضافه می‌شود و طبق آمار دولتی تا صبح امروز ۹۸۰۰ نفر در سراسر جهان که ۹۶۹۲ نفر از آنها در چین هستند علائم بیماری و ابتلا به این ویروس را از خود نشان داده‌اند.

این آمار از تعداد کل کسانی که در اپیدمی ویروس «سندروم شدید تنفسی حاد» (سارس) در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ آلوده شده بودند نیز بیشتر است.

بر این اساس، «کمیسیون بهداشت ملی» چین در بیانیه‌ای که صبح جمعه صادر کرد، گفت تعداد کسانی که در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند، به ۲۱۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

علی‌رغم اینکه میزان خطر و احتمال همه‌گیر بودن این ویروس هنوز مشخص نشده، مسئولان چینی می‌گویند این ویروس در دوره نهفتگی خود نیز مسری است؛ دوره‌ای که حدس می‌زنند از یک تا ۱۴ روز به طول بیانجامد.

با این حال  خبرگزاری سی‌ان‌ان تعداد کشورهای درگیر با معضل نوع جدید و ناشناخته ویروس کرونا به ۲۳ کشور افزایش یافته و تا کنون ۱۲۹ مورد مبتلا در این کشورها ثبت شده است که آمار به تفکیک هر کشور به شرح زیر است:

ژاپن، تایلند:‌۱۴ نفر – سنگاپور: ۱۳ نفر - هنگ‌کنگ: ۱۰ نفر – استرالیا، تایوان: ۹ نفر - مالزی: ۸ نفر – ماکائو، کره جنوبی: ۷ نفر – فرانسه، آمریکا: ۶ نفر – ویتنام: ۵ نفر - آلمان، امارات عربی متحده: ۴ نفر - کانادا ۳ نفر – ایتالیا: ۲ نفر - کامبوج، فنلاند، هند، نپال، فیلیپین، سریلانکا: ۱ نفر

حداقل ۱۶ شهر چین نیز کماکان در قرنطیه کامل و منع ورود و خروج قرار دارند و حدود ۶۰ میلیون جمعیت ساکن این شهرها حتی اجازه خروج از منازل خود را نیز ندارند.

گفته می‌شود شیوع این نوع ناشناخته از ویروس کرونا، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ و از طریق مواد غذایی غیرقانونی فروخته شده در یک بازار در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبِی» آغاز شده است.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی چین کرونا ویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!