Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:24:37 GMT

۱۷۰ هزار شغل در راه است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۱۵۹۵

۱۷۰ هزار شغل در راه است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای تحقق چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای سال آینده کمیته امداد، در صورت تصویب صحن علنی مجلس و حمایت دولت ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان این مطلب افزود: براساس تصویب کمیسیون تلفیق، مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره ۱۶ بودجه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای سال ۹۹ کمیته امداد در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می ‌واند از اجرای این‌گونه طرح‌های کمیته امداد حمایت کند، گفت: در حالی که پیشنهاد کمیته امداد برای اجرای این طرح چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، پیشنهاد دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح شده که از دولت خدمتگذار می‌خواهیم در صورت تصویب صحن علنی مجلس آنان نیز با مبلغ پیشنهادی کمیته امداد مخالفت نکرده و حمایت کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه برای تحقق مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهادی در قالب ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی، افزود: براساس اقدامات کارشناسی شده، منابع اعتبارات مذکور در شبکه بانکی کشور موجود است و اگر این دو اتفاق خیر به انجام برسد، کمیته امداد می‌تواند در رفع معضل بیکاری کشور گام‌های موثری بردارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد(ره) افزود: درحالی که براساس برنامه پنج ساله ششم کل کشور تعهد ایجاد فرصت شغلی توسط کمیته امداد سالی ۷۰ هزار فرصت در نظر گرفته شده اما در صورت تصویب مجلس و حمایت دولت سال آینده ۱۷۰ هزار فرصت شغلی حتی قدری فراتر نیز می‌توانیم، ایجاد کنیم.

امسال تاکنون ۱۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

عبدالملکی همچنین در خصوص اقدامات امسال گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با پرداخت سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته با بیان اینکه از این مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل پرداخت شبکه بانکی و مابقی توسط کمیته امداد تامین شده است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از سال ۷۴ تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق برنامه اشتغال کمیته امداد در کشور ایجاد شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضرمعادل ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان برای ایجاد یکصد هزار فرصت شغلی پرونده آماده در شبکه بانکی کشور موجود است که به لحاظ قانونی منابع آن نیز تصویب شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد(ره)  تاکید کرد: اگر شبکه بانکی کشور تا قبل از پایان سال‌جاری به تعهداتی که قانونا به عهده دارد و براساس قانون اشتغال پایدار روستایی و قانون بودجه سال ۹۸ به صورت کامل به آن عمل کند امسال می توانیم بسیار فراتر از ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: در این ارتباط از دولت خدمت گذار می خواهیم با ابلاغ به بانک مرکزی و دستور به شبکه بانکی کشور در قالب قانون بودجه ایجاد اشتغال پایدار روستایی به منابعی که برای این امر در نظر گرفته شده تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیته امداد شغل فرصت شغلی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد میلیارد تومان تسهیلات هزار فرصت شغلی ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی شبکه بانکی کشور صورت تصویب ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است