Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات پنتاگون اظهار کردند، آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌هایی که میزبان نیرو‌های آمریکایی هستند، از عراق درخواست مجوز کرده است.

به گزارش ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار کرد، این یکی از مسائلی است که با دولت بغداد بر روی آن کار کرده‌ایم. اسپر و مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این کنفرانس خبری روشن کردند که خواستار استقرار پاتریوت در عراق در راستای ارتقای حفاظت از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه الجزیره، اسپر افزود، فرمانده نیرو‌های آمریکا در عراق به سامانه دفاع موشکی پاتریوت "احساس نیاز" می‌کند و "ما از او حمایت می‌کنیم". او، اما درباره واکنش عراق نسبت به این مساله اظهار نظری نکرد.

وی همچنین گفت که آمریکا به طور کامل نیروهایش را از آفریقا خارج نمی‌کند.

مارک میلی نیز اظهار کرد، ارتش آمریکا علاوه بر کسب مجوز دولت عراق نیازمند حل مسائل فنی و لوجستیک برای انتقال سامانه پاتریوت به عراق خواهد بود.

اسپر طی این کنفرانس خبری همچنین از واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به آسیب‌های مغزی نیرو‌های آمریکایی دفاع کرد و گفت: این فرصت را داشتم که با رییس جمهور صحبت کنم. او بسیار نگران سلامتی و رفاه همه نیرو‌های نظامی به ویژه افرادی است که در عملیات عراق حضور دارند و متوجه ماهیت این آسیب‌ها است. لینک کوتاه: asriran.com/002z5P

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا نیرو های آمریکایی نیرو های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها