Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:16:25 GMT

دردناک‌ترین روز قهرمان شطرنج ایران چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۱۸۴۰

دردناک‌ترین روز قهرمان شطرنج ایران چه بود؟

ملی‌پوش شطرنج ایران گفت: موفقیت با پرچم ملی قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست و در کنار مردم بودن را نمی‌شود با چیزی عوض کرد.

به گزارش مشرق، احسان قائم‌مقامی در گفت‌وگو با برنامه رکورد در مورد شرایط شطرنج ایران،‌ اظهار داشت:  شطرنج ما روند رو به رشدی داشته و همیشه شرایط خوبی دارد خود من امسال پس از سال‌ها که برای سایپا بازی کردم به عضویت پرسپولیس در آمدم و توانستیم سوم شویم و سهمیه را کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اینکه برخی ملی‌پوشان از شرایط شطرنج ناراضی هستند گفت: باید دید متعادل و واقع‌بینانه داشته باشیم، در مجموع شطرنج ما شرایط خوبی دارد. هر چند با موفقیت‌های کسب شده می‌طلبد که توجهات بیشتر شود تا بتوانیم با این حمایت‌ها موفقیت خود را تداوم ببخشیم.

قائم‌مقامی ادامه داد: خیلی اوقات ورزشکاران احساسی عمل می‌کنند و مشاوره های خوبی نمی‌گیرند و بر اثر یک کم‌توجهی اصل کار را زیر سؤال می‌برند. اغلب شطرنج‌بازان ما تحصیل‌کرده هستند و از سطح هوشی بالایی برخوردار هستند اما جدیدا این حس در آنها به وجود آمده که فکر می‌کنم توجهی به آنها نمی‌شود. 

وی در مورد رابطه شطرنج‌بازان با یکدیگر گفت: رابطه خوبی بین بچه‌ها وجود دارد و همه با هم دوست هستند و مشکلی وجود ندارد. 

قائم‌مقامی در مورد اینکه هزینه حضور آزاد در مسابقات بین‌المللی چقدر است، گفت: بستگی به کشور و سطح رقابت‌ها دارد هزینه‌ها از 12 تا 40 میلیون تومان است، خود من که برای مسابقات به آمریکا رفتم حدود 50 میلیون تومان هزینه کردم. 

ملی‌پوش شطرنج در مورد مهاجرت برخی شطرنج‌بازان گفت: روزی که فیروزجا اعلام کرد رقابت نمی‌کند یکی از دردناک‌ترین روزهایم بود. خود من برای او نامه نوشتم و گفتم موفقیت با پرچم ملی قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست.

وی ادامه داد: هر چقدر هم شما از لحاظ مالی تأمین باشید با یک دقیقه در کنار مردم بودن نمی‌توان آن را عوض کرد. باید به بازیکنان مشاوره خوبی داده شود، برای فیروزجا نوشتم که پرچم کشور مانند پدر و مادر برای او، اصالتش محسوب می‌شود.

قائم‌مقامی عنوان کرد: خوشبختانه فیروزجا پرچمش را عوض نکرده و امیدوارم که زودتر برگردد و برای تیم ملی بازی کند ما وقتی با ترکیب کامل بازی می‌کنیم لرزه بر اندام دیگر تیم‌ها می‌افتد چون تیم یکدستی هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا احسان قائم مقامی آمریکا ایران شطرنج شطرنج بازان شطرنج ایران قائم مقامی خود من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا در شهر خانتی مانسیسک کشور روسیه پیگیری شد که سینا موحد در دور نهم و پایانی بر شطرنج باز تیم مغولستان غلبه کرد.

تیم تهران نیز که سینا موحد در ترکیب آن حضور داشت، با نتیجه ۴ بر صفر تیم سوخباتر مغولستان به برتری دست یافت و با ۱۶ امتیاز پس از میزبان نایب قهرمان شد.

سینا موحد پیش از این مقابل حریفان خود به ۶ پیروزی و ۲ شکست دست پیدا کرده بود.

تیم بانوان تهران نیز مقام ششم را کسب کرد.

تیم آقایان شهر تهران» با ترکیب استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بزرگ بردیا دانشور، استاد بین‌المللی آبتین عطاخان، استاد بین‌المللی سیدکیان پورموسوی و استاد فیده سینا موحد دراین رقابت‌ها شرکت کرد.

استاد بین‌المللی بانوان میترا اصغرزاده، استاد بین‌المللی بانوان پروا بهزاد نظیف، استاد فیده بانوان آناهیتا زاهدی‌فر، استاد فیده بانوان ملیکا محمدی و استاد فیده بانوان طناز ازلی نفرات تشکیل دهنده تیم بانوان تهران بودند.

۱۵ تیم از ۱۱ کشور برگزار کنتده مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا بودند.

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • انریکه: زود قهرمان می‌شویم، خوشحالم