Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: تحریم رییس سازمان انرژی اتمی تنها عصبانیت و استیصال آمریکا از به بن بست رسیدن سیاست فشار حداکثری را اثبات می کند.
به گزارش خرداد ،سید عباس عراقچی امروز (جمعه) در یادداشتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: علی اکبر صالحی شخصیت برجسته سیاسی و دانشمند تراز اول هسته‌ای ایران است و دانش هسته‌ای کشورمان امروز تحت مدیریت ایشان عالی‌ترین مدارج علمی و عملی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراقچی تاکید کرد: اقدامات اخیر در کاهش تعهدات هسته‌ای نشان داد بر خلاف آنچه برخی ادعا می‌کردند نه تنها تمامی ظرفیت‌های هسته‌ای (از جمله غنی سازی و آب سنگین) دست نخورده باقی مانده‌اند، بلکه امروز توانمندی‌های ایران در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای اصولا قابل مقایسه با قبل از برجام نیست.
وی تصریح کرد: تحریم علی اکبر صالحی تنها عصبانیت و استیصال آمریکا از به بن بست رسیدن سیاست فشار حداکثری را اثبات می کند.
به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست تحریم‌های ثانویه قرار گرفته است.
بر اساس این تحریم‌ها، هرگونه اموال و دارایی‌های افراد مندرج در لیست که در قلمرو آمریکا قرار گیرد، توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی هم مجاز نیستند با آن‌ها هیچ‌گونه معامله‌ای داشته باشند.
آمریکا پیش از این هم مقامات و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فراوانی را از ایران مشمول تروریسم اقتصادی خود قرار داده است تا به زعم خود، جمهوری اسلامی ایران را منزوی و به تسلیم وادار سازد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که دشمنی خود را از دوران تبلیغات انتخاباتی با جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای آن بارها ابراز کرده بود، در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه و با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، از برجام خارج شد.
پس از آن تمام تحریم‌هایی که به موجب برجام تعلیق شده بود را باز گرداند و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را با هدف پذیرش ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برگرفته از مشاوره‌های اندیشکده‌های صهیونیستی بود، تشدید کرد.
دولت ترامپ که تقریبا همه نهادهای موثر در تامین امنیت و اقتصاد ایران را تحریم کرده، به تحریم‌های تکراری هم روی آورده است به گونه‌ای که سازمان انرژی اتمی که پیش از این در فهرست اس دی ان اوفک قرار داشت را با عناوین جدیدی بار دیگر تحت تحریم قرار داد.
رییس جمهوری آمریکا تنها به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران اکتفا نکرده و در قالب تروریسم دولتی به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هم روی آورد. برچسب ها: سید عباس عراقچی ، تحریم صالحی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سید عباس عراقچی تحریم صالحی سیاست فشار حداکثری سازمان انرژی اتمی تروریسم اقتصادی علی اکبر صالحی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران