Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، افزود: با معامله قرن ها هیج تزلزلی در جریان مقاومت ایجاد نخواهد شد.
وی ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به کشور را نیز گرامی داشت و ادامه داد: امام راحل  با ورود خود روند پیروزی شکوهمند اسلامی راسرعت بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه کرمان تاکید کرد: ابعاد  روحی امام راحل چنان صفات برجسته ای دارد که توانست در دنیایی پر از دشمنی ها و مخالفت ها با وجود اینکه همه جبهه مخالف اسلام دست به دست هم داده بودند که به پیروزی نرسد، با همراهی مردم انقلاب را به پیروزی برساند. 
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تکلیف محوری با تکیه بر خداوند را یکی از ابعاد روحی امام راحل ذکر کرد و گفت: امام راحل با تکیه بر این توان روحی خود، تکلیف را شناخته و برای آن حرکت می کردند ودر این مسیر از هیچ چیزی نمی ترسیدند.
وی تاکید کرد: امام راحل در تمامی صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تکلیف را مد نظر داشتند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: روشنگری امام راحل نیز  بی نظیر بوده است و ایشان توانستند  جامعه ای که در خواب بود را بیدار  و طرفدار پیدا کند و هر روز که می گذشت بر طرفدارن امام راحل افزوده می شد.
وی گفت: امام راحل بدون جنگ مسلحانه توانست انقلاب را به پیروزی برساند.
خطیب جمعه کرمان، نفوذ ناپذیری را از دیگر ویژگی های امام راحل برشمرد و افزود: موضوع نفوذ در طول تاریخ مصیبتی بوده که سراغ انقلابی ها آمده وآنها را از صحنه خارج کرده است و امام اجازه هیچ نفوذی را نمی دادند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:کسانی که در صحنه هستند باید همواره مراقب باشند به ویژه امروز که ما به برکت خون شهدای مقاومت به پیش می رویم برخی ها در صحنه داخلی و خارجی حرف هایی می زنند که جامعه را به سمت دوقطبی شدن بیش می برد.
وی با تاکید بر این مطلب که امروز باید با وحدت در برابر قلدری ها ایستاد، تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا فردی قاتل و غاصب است و مگر با چنین فردی راه مذاکره باز است؟ و باید با قدرت و قاطعیت به  او تو دهنی زد و او را به عقب راند.

تاکید بر رعایت حق الناس در انتخابات
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: هر کس در عرصه انتخابات حضور دارد باید به حق الناس توجه داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت:رعایت حق الناس از سوی کاندیداها در این است که اگر کسی را اصلح تر از خود می دانند دلیلی برای رقابت نداشته باشند و اجازه دهند افراد اصلح تر در صحنه حضور یابند.
وی افزود: یکی دیگر از مصادیق رعایت حق الناس از سوی کاندیداها در این است که وقتی به صحنه آمدند باید حقوق همه افرادی که در صحنه هستند را رعایت کنند و بدانند که حرف زدن علیه رقبا، تخریب دیگران و تاریک کردن صحنه علیه سایر کاندیداها کار یک فرد که به حق الناس توجه دارد، نیست.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: کاندیداها باید لیاقت ها، استعدادها، توان و ظرفیت خود را بگویند.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: ناظران و مجریان انتخابات نیز باید انتخابات بی طرفانه، دقیق و با نظارت و مراقبت جدی را رقم بزنند و گرچه ممکن است خودشان به فردی رای دهند اما اجازه ندارند کار تبلیغاتی انجام دهند و باید بیطرفانه انتخابات را مدیریت کنند.
وی خاطرنشان کرد:هواداران نیز باید مراقب باشند که برای دنیای دیگران، آخرت خود را به خطر نیاندازند.
خطیب جمعه کرمان گفت: مسوولان ستادهای انتخاباتی نیز باید مردم را به سمت کسانی سوق دهند که ایمان قوی تر دارند و مومن به انقلاب و ولایت هستند و در صحنه های سخت، طرف جبهه حق را می گیرد واز ولایت پیروی می کنند. 
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی افزود:به یقین کسانی که در حرف و فعل خود قدرت طلبی دارند، نمی توانند مجلس در شان گام دوم انقلاب را محقق کنند.

وی در ادامه سخنان خوداز مال و ثروت، موقعیت های اجتماعی، فرزندان، آزادی و اختیار، نیروهای خدادادی اعضا و جوارح، عقل را از امانت های خدادادی در نزد انسان ها برشمرد و گفت: حکومت یکی از امانت ها است و در این راستا باید حکومت را به اهل آن سپرد و حاکمیت جامعه را باید با دست کسانی بسپاریم که امانت دارهای خوبی هستند.
 امام جمعه کرمان ادامه داد: دروغگویی، پیمان شکنی و خیانت در امانت از نشانه های نفاق است.
وی به اهمیت امانتداری اشاره و انتخابات  را از مصادیق سپردن امانت به یک فرد امانت دار برشمرد و بیان کرد. درانتخابات می خواهیم امانتی را به اهل آن بسپاریم و برای انتخاب فرد مناسب با مشخصه هایی را مد نظر قرار داد.

 نمازگزاران کرمانی پس از اقامه نماز جمعه در آئین تشییع جانباز ۷۰ درصد شهید منصور امیری از محل مصلای امام علی (ع)  تا میدان شورا شرکت کردند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمان رعایت حق الناس امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار وح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 6093154

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد