Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@21:29:38 GMT

معاملهِ قرن، ذلت و خیانتِ قرن است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۳۰۸۴

امام جمعه موقت تهران: قدس فروشی نیست و معامله قرن به معنای ذلت و خیانت قرن بوده و ملت فلسطین برای مبارزه با آن آماده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران، افزود: شما و خودم را تقوای الهی سفارش می‌کنم تقوا به این معنی که ایام الله را بشناسیم و یادمان باشد و هیچ گاه آن را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت تهران با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) و سفارش ایشان به قوم خود درباره ایام الله، گفت: همانطور که سفارش شده تا این قوم ذلت و گرفتاری‌های دوران فرعون را فراموش نکنند و سپاسگزار دوران عزت باشند، ما نیز باید پند بگیریم و ایام الله را فراموش نکنیم، همان ایام الله که ایام نورانی فجر است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: یادمان باشد در دوران شاه، همگی ایستادند و شهید شدند و اگر بخواهیم آقا و سرور مملکت خودمان باشیم، این راه را باید ادامه بدهیم و مقاومت و پیروی از ولایت رمز عزت ما است.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: دقت کنید امام بزرگوار و رهبری، بینی آمریکا را به خاک مالیدند و می‌مالند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند دو ایام الله داریم، اول شهادت پرافتخار حاج قاسم سلیمانی و دوم شکست ابهت آمریکا با موشک‌هایی که به پایگاه آمریکایی زدند، با شکست ابهت آمریکا خیلی کشور‌ها برابر آن کوچک و خاضع شدند و این قدرت اسلام بود که برابر آمریکا ایستاد.
وی افزود: آمریکا امروز توطئه دیگری دارد که بازهم بینی اش به خاک مالیده می‌شود و با شکست مواجه می‌شود و آن معامله قرن، ذلت قرن، خیانت قرن است و طرف معامله آن، جنایتکاران آمریکایی، رژیم اسراییل و چند کشور ذلیل شده عربی برابرِ آمریکا هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت: آزاداندیشان فریادشان بلند است و آن را طرح خطرناک قرن می‌دانند. محمود عباس می‌گوید، این‌ها قدس را فروختند، قدس فروشی نیست، این معامله نیست، این خیانت است، ملت فلسطین آن را رد خواهد کرد و برای مبارزه با آن آماده است.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: حزب الله لبنان می‌گوید معامله قرن پیامد‌های بدی برای ملت‌های منطقه خواهد داشت، این ننگ حاصل معامله خیانت آمیز سازمان‌های به اصطلاح بین المللی است و آمریکا با حمایت از اشغالگر و تجاوزگری رژیم صهیونیستی، تلاش خود را برای از بین بردن حقوق فلسطین می‌کند و هیچ معامله نمی‌تواند حقوق آن‌ها را پایمال کند.
خطیب نمازجمعه تهران گفت: دفتر آیت الله سیستانی نیز این معامله را محکوم و مذموم شمرده است، وزیر خارجه آن را کابوس می‌شمرد و قدم گذاشتن در آن را فاجعه می‌داند، این طرح را آمریکا به رژیم صهیونیستی اعطا کرده است.
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه درباره انتخابات گفت: پنج نکته باید متذکر شوم، خداوند امر کرده که امانت را به صاحبانش بدهیم، خیانت در امانت نباید باشد، صاحبانِ اهل، چه کسانی هستند که باید امانت را به آن‌ها بسپاریم؟ باید بیدار باشید، به هر لیستی نباید رای داد، این دینداری نیست و ما باید جوابگو باشیم که به چه کسی رای می‌دهیم، آیا او برای خدمت است یا برای مسایلی دیگر مانند قوم و خویش خود تلاش می‌کند.
وی افزود: وظیفه شورای نگهبان این است که افراد صالح را انتخاب کنند و همه باید هوشیار باشند، گول شعار‌ها و وعده‌ها را نخورید، ما از شعار‌های دروغین خسته شده ایم، همچنین باید در شناخت افراد سعی شود اگر خود افراد می‌توانند تحقیق کنند و در غیر این صورت از افراد معتمد سوال کنند، لیستی رای ندهید.
امام جمعه موقت تهران گفت: افراد متدین و دین باور که سابقه درخشان دارند و بیوت صالحه اند، انتخاب کنید و حتما سر صندوق‌ها حضور پیدا کنید، میدان، میدانِ جنگ است، آمریکا چشم دوخته که ببیند چه تعداد می‌آیند، مردم متعهد هستند یا نه، خدا نکند که تعداد کمی حضور یابند.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: گله مندی‌ها را کنار بگذارید، برای رضای خدا سر صندوق‌ها بیایید و رای بدهید، حضور اکثریتی کشور را امنیت می‌دهد و دشمن را مایوس می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه سفارش کرده است.
وی خطاب به انتخاب شوندگان گفت: بدانید اگر انتخاب شدید امانت است، در برابر صندلی مجلس و چهار سال امانت باید جوابگوی دنیا و آخرت باشید، زیرا خداوند از نعمت هایش بازخواست می‌کند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: اسلامی باشید و دقت کنید از مرجعتان درباره قوانین باید جویا شوید و در تصویب قوانین کاملا دقت و بررسی کنید که کدام لایحه و طرح مناسب است که ان شاء الله افرادی که انتخاب می‌شوند همگی خوب و شایسته باشند و قوانینی که به نفع همگان و جامعه به ویژه جوانان و تسهیل ازدواج آنان است وضع و در وضع قوانین، سیاست‌های کلی نظام را که مدنظر مقام معظم رهبری است، رعایت کنند.

زحمات امام (ره) را به هدر ندهیم
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در این مقطع حساس تقوا این است که زحمات امام خمینی (ره) را به هدر ندهیم.
آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران، گفت: شما را به تقوا توصیه می‌کنم و در این مقطع حساس، تقوا این است که زحمات امام (ره) را به هدر ندهیم، امام خمینی (ره) زمانی قیام کرد که وضع کشور بسیار بد بود، از بدی همان بس که ایران زیر سلطه آمریکا بود، فرهنگ، اقتصاد، نظام، دانشگاه ها، مدارس و ... همه تحت نظارت آمریکا بودند. کشور ایران در آمریکا نبود، اما گماشته خودش را گذاشته بود و فردی را بعنوان مشاور به ایران فرستاد تا تمام کار‌ها تحت نظر او انجام شود، شاه بدبخت هم فقط چشم می‌گفت.
امام جمعه موقت تهران گفت: آن‌ها که دوران شاه را دیده اند می‌دانند در خفقان زیادی بسر می‌بردیم، کسی جرات نمی‌کرد اسم امام خمینی (ره) را بیاورد، بی دلیل نبود که زندان‌های شاه از آزادگان و علما پر بود، یکی از دوستان من می‌گوید او را برای بازجویی برده بودند و در گوشه‌ای فردی را آویزان کرده بودند و با شلاق می‌زدند، در گوشه‌ای دیگر فردی را لخت کرده بودند و روی تختی که لحظه به لحظه داغ‌تر می‌شد خوابانده بودند و بوی گوشت سوخته می‌آمد، امام خمینی (ره) در این شرایط به قرآن مراجعه کردند و از آیات آن بهره جستند.
وی افزود: امام مشکلات زیادی داشت، اولین مشکل پیش روی آن، یاس مردم بود، یادم می‌آید که جوانی پرشور به مسجد آمد و گفت، این چه سیاستی است کار ما شده در خیابان‌ها بریزیم و شاه ما را بکشد، حتی بعضی از بزرگان در این امر تردید داشتند، مشکل دیگر امام خمینی (ره) این بود که تفکر جدایی دین از سیاست در ذهن مردم نهادینه شده بود، اما امام خمینی (ره) با تکیه بر آیات قرآن انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند دو گروه هستند که روی مردم تاثیر زیادی دارند، امرا و علما، تکلیف امرا که معلوم است، اما علما اگر خوب باشند مردم خوب می‌شوند اگر بد باشند مردم بد می‌شوند.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: علمای خودفروخته وهابی چه جنایت‌ها که در حق مردم نکردند، در زمان امام حسین (ع) هم این علما بودند که فتوا دادند حسین از حد خود خارج شده و خونش را بریزید، امام صادق (ع) فرموده اند که در اطراف پیکر جدم افرادی بودند که فکر می‌کردند با زدن پیکر کاری خداپسندانه انجام می‌دهند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: امام خمینی (ره) در بهمن، تنها به میدان آمد، همچون پیامبر خدا هم اول تنها بود و بعداً علی و خدیجه و ... به آن اضافه شدند. امام خمینی (ره) قاطعیت زیادی داشتند همانطور که اکنون مقام معظم رهبری در تصمیمات خود قاطع هستند.
آیت الله موحدی کرمانی، با اشاره به زندگی و صفات فاطمه زهرا (س) و غربتی که داشتند، افزود: حضرت فاطمه (س) را برای اینکه برای پدرش گریه می‌کرد، از مدینه راندند و وقتی ایشان به شهادت رسیدند، حضرت علی (ع) به خاطر کبودی‌ها و غربت ایشان بسیار گریه کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امام جمعه معامله قرن قدس آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران گفت خطیب نماز جمعه تهران موحدی کرمانی زحمات امام امام خمینی معامله قرن ایام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود