Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:15:32 GMT

۵۳۸۷ یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۳۰۹۱

۵۳۸۷ یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رقابت 5387 نفر در آزمون سراسری «قرآن و عترت» در ۱۳ حوزه این استان خبر داد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در محل سالن فجر دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۵ رشته و ۴ گروه حفظ، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) در حال برگزاریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن را از رشته‌های این آزمون برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه این آزمون در استان در ۱۳ حوزه امتحانی برگزار و در مرکز استان در سالن‌های فجر و غدیر دانشگاه یزد در حال برگزاریست گفت: ۵۳۸۷ نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۳۶۹۲ نفر در رشته‌های حفظ، ۲۴۴ نفر معارف اهل بیت (ع)، ۷۹۱ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم در آزمون کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

جوادیان‌زاده از برگزاری آزمون الکترونیکی شامل رشته‌های روخوانی و روان خوانی و سبک زندگی با حضور ۶۶۰ نفر در استان خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آزمون سراسری قرآن و عترت سوره بقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی