Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: به نظر می‌رسد که سلسله تحرکات خصمانه و مشکوک سردمدران تروریست آمریکایی در منطقه و به ویژه عراق پایانی ندارد. آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که آمریکایی‌ها به صورت مخفیانه به دنبال پیاده سازی توطئه جدیدی در خاک عراق هستند و آن، توطئه تجزیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، اخیراً یک رسانه عرب زبان گزارشی را منتشر کرده و از طرح خطرناک واشنگتن برای تجزیه عراق پرده برداشته است. پایگاه لبنانی «العهد» در همین خصوص با انتشار گزارشی اعلام کرده است: «نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه طرح‌های تجزیه عراق توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای و بین المللی شأن بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند». این درحالی است که دیگر رسانه‌های منطقه‌ای نیز به طرح تجزیه عراق توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داده اند.

درهمین راستا، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که واشنگتن با استفاده از مواضع طیف‌های کُرد و اهل تسنن که خواستار باقی ماندن آمریکایی‌ها در عراق هستند، پرونده تجزیه این کشور به چند اقلیم را کلید زده است. به گزارش این روزنامه، ایده تجزیه عراق به چند منطقه، برآیند چندین نشست است که طی سالهای گذشته برگزار شده است. در واقع آمریکایی‌ها از رهگذر تجزیه عراق به دنبال تضعیف این کشور و تضمین بقای خود در آن هستند.

قریب به ۳ هفته پیش بود که آمریکایی‌ها به منظور بررسی طرح تجزیه عراق به چند اقلیم نشستی را در شهر «ابوظبی» امارات برگزار کردند. برخی منابع اعلام کردند شماری از شخصیت‌های اهل تسنن عراقی نیز در نشست مذکور حضور بهم رساندند. در همین ارتباط، روزنامه «الأخبار» لبنان نوشت: «نمایندگان آمریکا در نشست ابوظبی طرح تجزیه عراق را به صورت رسمی مورد بحث و بررسی قرار دادند». بدون شک، این طرح بدون ارتباط با منافع رژیم صهیونیستی در منطقه نیست.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم با اشاره به حضور نمایندگان واشنگتن در نشست ابوظبی اعلام کرد که در جریان نشست مذکور برخی شصیت های عراقی حضور داشته اند. البته وی علیرغم گزارش‌های متعدد منتشر شده، حاضر نشد به بررسی طرح تجزیه عراق در نشست امارات اذعان کند. از آنجایی که تمامی اقشار عراق بر لزوم خروج ایالات متحده آمریکا از این کشور تأکید دارند، واشنگتن قصد دارد روند اجرایی سازی طرح خطرناک خود در عراق را تسریع کند.

علت این مسأله هم آن است که سردمداران تروریست آمریکایی به خوبی وحدت کلمه عراقی‌ها در خصوص لزوم اخراج نیروهای‌شان از کشور خود را مشاهده می‌کنند. درهمین ارتباط، پیشتر «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرده بود: «ترامپِ احمق اگر از عراق بیرون نرود، به زور او را از عراق بیرون می کنیم». «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی نیز تأکید کرده بود: «عراق قادر به محافظت از کشور خود است؛ حضور آمریکا در عراق باید پایان یابد». «هادی العامری» دبیرکل سازمان «بدر» نیز تأکید کرده بود: «آمریکا به خواست قاطبه مردم عراق احترام بگذارد و از این کشور خارج شود».

علاوه بر این، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق نیز خواستار حفاظت و حراست از حاکمیت ملی این کشور است؛ حاکمیتی که تروریست‌های آمریکایی همواره آن را نقض کرده و زیر پا گذاشته اند. بنابراین، پر واضح است که وحدت کلمه میان اقشار مختلف عراق، از احزاب و جریان‌های سیاسی گرفته تا مرجعیت عالیقدر و مردم این کشور در خصوص مسأله اخراج بیگانگان، موجب شده است تا واشنگتن بیش از پیش بر روی طرح خطرناک تجزیه متمرکز شود.

این مسأله نشان می‌دهد که اقشار مختلف در عراق خواستار حفظ یکپارچگی کشور خود هستند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند، قربانی بازی کثیف دیگری شوند که آمریکایی‌ها آن را آغاز کرده اند. در جریان تظاهرات میلیونی اخیر نیز مردم عراق نشان دادند که تا چه میزان با سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها در کشور خود مخالف هستند. بنابراین، می‌توان تظاهرات میلیونی اخیر را به عنوان رفراندومی در نظر گرفت که طی آن، مردم عراق یکصدا خواستار پایان اقدامات خصمانه واشنگتن و اخراج آن، شدند.

بدون شک، در سایه چنین شرایطی و در سایه شکل گیری یک فضای کاملاً ضد آمریکایی در عراق، سردمداران تروریست آمریکایی نخواهند توانست به سیاست‌های خود در تجزیه عراق از جمله تشکیل اقلیم‌های مختلف، جامه عمل بپوشانند. کما اینکه دیگر طرح‌های آنها برای تضعیف دولت عراق نیز پیشتر بارها و در مناسبت‌های مختلف با شکست مواجه شده است.

امروز مردم عراق به خوبی دریافته اند که واشنگتن قصد دارد از رهگذر سیاست‌های خصمانه خود در این کشور، دولت بغداد را برای تَن دادن به خواسته‌ها و مطالبات نامشروع و توسعه طلبانه خود، تحت فشار قرار دهد. بنابراین، طرح‌های تجزیه عراق توسط واشنگتن، نه تنها برای تضعیف این کشور بلکه برای تحت فشار قرار دادن دولت بغداد نیز مطرح می‌شوند.

آمریکایی‌ها بر این باورند که در شرایطی کنونی و به منظور خنثی کردن طرح پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج بیگانگان، روند اجرایی ساختن طرح تجزیه این کشور باید تسریع شود. کما اینکه ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج در عراق نیز ازجمله دیگر اهداف واشنگتن از رهگذر طرح شوم تجزیه محسوب می‌شود.

در همین ارتباط، پایگاه لبنانی العهد می‌نویسد: «آمریکا در طرح تجزیه عراق در نظر دارد تا ثبات این کشور را بر هم بزند و عراق را بار دیگر وارد تونل تاریک هرج و مرج و ناامنی سازد». در هر صورت، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که در شرایط کنونی، سلسله توطئه‌های آمریکا علیه عراق ازجمله طرح تجزیه، نخواهد توانست اهداف خود را محقق سازد. بدین ترتیب، دیر یا زود آمریکایی‌ها می‌بایست خود را برای خروج ذلت‌بار و تحقیرآمیز از عراق آماده سازند.

کد خبر 4840343

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا بغداد ایالات متحده آمریکا عراق معامله قرن فلسطین دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی لیبی ایران سوریه روسیه لبنان ترکیه نتانیاهو افغانستان تروریست آمریکایی تجزیه عراق توسط طرح تجزیه عراق همین ارتباط آمریکایی ها تجزیه عراق طرح خطرناک مردم عراق عراق نیز کشور خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • آمریکای شعله‌ور!
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است