Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم به شرکت فعال در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعلام کرد: مردم در دهه فجر زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سرنوشت ساز فراهم خواهند کرد. ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت دهه مبارک فجر و یوم الله 22 بهمن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والفجر و لیال عشر

ایام الله دهه فجر یادآور نجات مردم ایران از استبداد و استعمار و هدایت بسوی حاکمیت دین خدا در پرتو الطاف الهی به ویژه یوم الله 22 بهمن روز تحقق پیروزی حق علیه باطل بر ملت بزرگ و عزت مند ایران اسلامی و همه ی ملت‌های آزاده جهان مبارک باد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدارک 53 هزار برنامه ویژه دهه فجر در خراسان رضویقشم| گرامیداشت دهه فجر انقلاب با اجرای 41 ویژه برنامهبیش از 3 هزار برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با اعتماد به صدق وعده الهی که فرمود: و لَیَنصُرَنَّ الله من یَنصُره (سوره حج آیه 40) پوشالی دانستن حکومت‌های استبدادی و استعماری به اراده مردم و نیروی پرتوان مردمی ایمان داشت، ملت هم با جان و دل در صحنه مبارزه با طاغوت زمان و حکومت ننگین پهلوی حاضر شدند و این انقلاب سرانجام با امدادهای الهی و جان فشانی مردم به پیروزی رسید.

اکنون انقلاب اسلامی ایران با گام‌های استوار مردم و رهبری داعیانه امامین انقلاب پس از گذشت 41 سال از تولد شکوهمندش به ثبات و اقتدار خود رسیده و با تعمیق هویت اسلامی، خودباوری، امید آفرینی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و اهتمام به تربیت دینی و انقلابی و برنامه ریزی و عزم راسخ جهت اجرای توصیه‌های هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان و همچنین مبارزه با جریان‌های غرب زده و مفاسد ابتذال اخلاقی بستر طلوع خورشید عظمای ولایت و مصلح موعود جهانی را فراهم خواهد ساخت.

میراث بزرگ مکتب امام (رضوان الله تعالی علیه) برای اُمّت، اثبات اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) و نفی اسلام آمریکایی یعنی اسلام سکولارها و متحجّرین است که حفظ آن انقلاب ما را بیمه نموده و ماهیت و اعتبار استکبار جهانی و دستگاه آن را به خطر انداخته است.

به گونه‌ای که دولت تروریستی آمریکا سراسیمه به ترور وقیهانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان اقدام نمود، اما غافل از اینکه شهادت شهدای گرانقدر جبهه مقاومت، گام مهمی در تسریع تحولات و بیداری و همگرایی هرچه بیشتر ملّت ایران و دیگر ملّت‌ها شد. تحولی که می‌تواند پیروزی و دستاورد تاریخی و اساسی برای ملت‌ها و شکست و ضربه‌ای بنیادین برای نظام سلطه و خروج همیشگی آمریکا از منطقه را رقم زند.

اکنون در آستانه دهه مبارکه فجر و چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، ملت رشید ایران بار دیگر با شرکت فعال در راهپیمایی شکوهمند یوم الله 22 بهمن فریاد پیروزی اسلام و اقتدار نظام اسلامی و استمرار خط مقاومت، قافله شهیدان انقلاب اسلامی را سر داده و زمینه را برای انتخاباتی سرنوشت ساز فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام/452/ ت

R7854/P1336/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه یوم الله 22 بهمن انقلاب اسلامی سرنوشت ساز دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ع) در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم با گرامیداشت روز معلم و یاده خاطره شهید آیت الله مطهری، اساتید را پایه رشد علمی و توسعه و پیشرفت خواند.

وی با تقدیر از عملیات وعده صادق و تسلیت سالرز شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) یک نقطه عطف و تحول بزرگ علمی و فرهنگی و سیاسی در جهان بودند و جایگاه آن حضرت کاملا ممتاز و ویژه است.

آیت الله اعرافی به کتاب ۲۲ جلدی مسند الامام الصادق(ع) اثر مرحوم آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطارودی(ره) اشاره کرد و گفت: مرحوم عطارودی احادیث موجود و باقی مانده از تراث امام صادق(ع) را جمع آوری کرده که به حدود ۴۰ هزار متن حدیثی و روایی از حضرت می رسد.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور ثبت و ضبط ۲۱ هزار و ۴۴ راوی و شاگرد امام صادق(ع) نشان می دهد که عدد ۴ هزار شاگرد عدد بی ربطی نیست و حدود ۴۰ هزار حدیث و بیش از ۲۲ هزار راوی در مقیاس آن زمان فوق العاده بزرگ است و نشان می دهد که امام صادق(ع) چه جایگاه و تاثیر گذاری داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر حدود ۲۰ هزار حدیث امام باقر(ع) را به حدود ۴۰ هزار حدیث امام صادق(ع) اضافه کنید قریب ۶۰ هزار روایت و حدیث از صادقین(ع) در دست ماست و تقریباً نیمی از تراث حدیثی ماست و این دو امام بزرگوار بیش از نیمی از تراث روایی و حدیثی ما را افاضه فرموده اند.

به گفته آیت الله اعرافی معارف صادقین(ع) و به ویژه امام صادق(ع) از لحاظ شمول و استیعاب یعنی نسبت به تمام شاکله اندیشه دینی در رتبه اول است.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: امامین صادقین(ع) به ویژه امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی با قرائت خاندان پیامبر(ص) را ارائه کردند. البته ما ائمه اطهار(ع) را نور واحد می دانیم و اگر تفاضلی هم بیان می شود آسیبی به آن نور واحد نمی زند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که امام صادق(ع) هم در میدان مواجهه با الحاد و اندیشه ها و فرق انحرافی بودند و هم در برابر کانون های سیاسی منحرف ایستادند و یک ساماندهی فرا زمانی را انجام دادند.

آیت الله اعرافی بر این نکته هم تاکید کرد که همه مدیون تراث عظیم امام صادق(ع) هستند و حوزه های علمیه به طور ویژه این منظومه را صیانت کنند و بازسازی متناسب با هر عصر و زمان را انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه قم در ۱۰۰ سال اخیر و به ویژه بعد از نهضت و انقلاب امام(ره) پرچمداری جامعی از مکتب امام صادق(ع) انجام داده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زد.

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است