Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:46:14 GMT

متاسفانه قرآن در جامعه مهجور مانده است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۴۸۸۷

متاسفانه قرآن در جامعه مهجور مانده است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت توجه به قران گفت: متاسفانه قرآن در جامعه مهجور مانده است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد امروز در حاشیه برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: امروز قرآن و مفاهیم آن بایستی در زندگی ما بیاید زیرا این کتاب به عنوان راه زندگی و چراغ راهی برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  قرآن کتاب زندگی، حیات انسانی، کتاب قانون و کتاب دستورات خدا به ما است  که باید آن را در زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه یزد گفت: دستورات قرآن در تمامی زمیه های سبک زندگی، هدف زندگی و احکام اسلامی و احکام رد و کامل است و در آن عاقبت به خیری و راه رسیدن به خدا وجود دارد.

آیت الله ناصری یزدی گفت: متاسفانه امروز قران در جامعه مهجور مانده و در دوران انقلاب آن طور که باید و شاید به آن اهمیت نمی دهیم.

وی بیان کرد: برگزاری این گونه حرکات و مسابقات که به نوعی جوانان، نوجوانان، خواهران و برادران را با قرآن آشنا می‌کند یک قدم به جلو است تا به سوی کمال انسانی پیش برود.

امام جمعه یزد افزود: بنابراین ضرورت، اهمیت و وجوب آن اقتضا می‌کند برنامه‌های قرآنی فراگیرتر و بیشتر باشد تا همه‌ انسان‌ها بر اساس آنچه قرآن دستور می‌دهد حرکت کنیم، سبک زندگی خود را بر اساس قرآن تنظیم کنیم، طبق اساس قرآن الگوگیری کنیم و بر اساس هدایت‌ ودستورات رسول‌خدا(ص)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) عمل کرده تا در دنیا و آخرت سعادتمند شده و از ظلم و ستم‌ها، فساد‌ها و تباهی‌ها دور شویم.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مسجد خطبه نماز جمعه مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد امام جمعه یزد قرآن کریم جامعه مهجور مانده امام جمعه یزد ناصری یزدی آیت الله بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

 رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این موزه از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و به عنوان یکی از پتانسیل‌های فرهنگی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 علی حاجی زکی  با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حفظ و نگهداری اسناد موجود در این موزه تلاش کنیم، افزود: بیش از سه هزار نسخه ثبت شده در موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به حدود ۷۰۰ سال پیش می‌شود.

او گفت: تعداد زیادی قرآن‌های خطی و طلاکوب همچنین قرآن‌هایی با خط مرحوم احمد نیریزی، کتاب روضه شیخ کلینی و کتاب سوال و جواب شیخ مرتضی انصاری در این موزه نگهداری می‌شوند.

حاجی زکی افزود: نوشته‌های سید العراقین، کتاب اسفار اربعه ملاصدرا، کتاب‌های نجومی از دوره ایلخانی، شاهنامه به پنج زبان دنیا، طومار تقسیم آب و حق‌آبه محله دستگرد و جرقویه اصفهان، اسناد دوره ظل السلطان و مظفرالدین شاه از دیگر آثار موزه پیده محسوب می‌شوند که مورد استفاده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت فعالیت‌های پژوهشی است.

رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: وجود اسناد و مدارک فرهنگی در این موزه ارزش و اهمیت این مجموعه نفیس را صدچندان کرده است و امیدواریم مسوولین استان با کمک‌های مادی و معنوی نسبت به معرفی و حفظ این گنجینه ارزشمند اقدام کنند.

موزه پبده در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان، در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی تاسیس شده و پیشتر یکبار توسط نمایندگی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در ایران بعنوان یکی از موزه‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف مانند حفاظت، مرمت و جذب گردشگران خارجی معرفی شده است.

حدود سه هزار نُسخه خطی در موزه پبده فولادشهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین آثار آن قرآنی با حدود ۷۰۰ سال قدمت است.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد