Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ۹۶۹۲ مورد عفونت با کوروناویروس در سرزمین اصلی چین رخ داده است. به علاوه ۱۲ مورد عفونت که در هنگ‌ کنگ و پنج مورد عفونت در ماکائو قلمروهای وابسته چین شناسایی شده‌اند. اغلب ۲۱۳ مورد مرگ ناشی از ویروس نیز در ایالت هوبئی در مرکز چین گزارش شده است که برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر این نوع جدید کوروناویروس در آن شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ کشور دیگر هم موارد عفوت با کوروناویروس جدید را گزارش کرده‌اند که تایلند با ۱۹ مورد، سنگاپور با ۱۶ مورد و ژاپن با ۱۴ مورد در راس آنها قرار می‌گیرند

چند کشور خارج از چین انتقال محلی انسان به انسان کوروناویروس جدید را شناسایی کرده‌اند، از جمله آلمان و آمریکا، ژاپن و کره جنوبی.

آخرین کشور از این لحاظ تایلند است که روز جمعه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) نخستین مورد انتقال انسان به انسان کوروناویروس در داخل این کشور را گزارش کرد.

روزنامه بانکوک پست نوشت به نقل از مقامات بهداشتی کشور نوشت فرد مبتلا یک راننده تاکسی تایلندی است که سابقه سفر به چین را ندارد و احتمالا از یک مسافر چینی بیمار ویروس را گرفته است.

موارد قبلی عفونت گزارش شده در تایلند یا مربوط به گردشگران چینی بود یا تایلندی‌هایی که به چین رفته بودند.

این راننده تاکسی یکی از پنج مورد ثابت‌شده جدید عفونت با کوروناویروس است که روز جمعه در تایلند گزارش شد. چهار نفر دیگر شهروندان چین هستند.

مقامات بهداشتی تایلند جمعه صبح اعلام کردند که دو راننده تاکسی که گردشگران چینی را سوار کرده بودند، بعدا بیمار شدند و دو روز بعد به دنبال درمان رفتند.

گردشگران چینی پیش از اینکه دولت چین سفرهای شهروندانش را ممنوع کند، به تایلند سفر کرده بودند.

کد خبر 481450 برچسب‌ها كروناويروس بیماری - ویروس چین تایلند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس بیماری ویروس چین تایلند کوروناویروس جدید گردشگران چینی راننده تاکسی مورد عفونت گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی از حمله نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط خبر دادند.

بنابراین گزارش، نظامیان اشغالگر صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی هنگام خروج از مدرسه حمله‌ور شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک گسترده گاز اشک‌آور به سمت دانش‌آموزان کرده اند.

کد خبر 6092249 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا