Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@18:09:23 GMT

طلای جهانی فعلا ارزان‌تر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۵۱۰۹

طلای جهانی فعلا ارزان‌تر نمی‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۵۷۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد کاهش، ۱۵۷۶ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا از ابتدای ژانویه تاکنون تحت تاثیر نگرانیهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید در چین، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد رشد داشته است و به سوی دومین رشد ماهانه متوالی پیش می‌رود.

سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه در واکنش به شیوع ویروس مرگبار در چین، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد اما با وضع محدودیتهای سفر و تجارت مخالفت و اعلام کرد پکن می‌تواند این اپیدمی را مهار کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: اگر چه سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری جهانی اعلام  کرده اما درباره مهار این اپیدمی نسبتا خوش بین نظر رسید و از حمایت از اقدامات محدودکننده تجارت و سفر که بازارها نسبت به آنها نگران بودند، خودداری کرد بنابراین بازارها اندکی آرامش پیدا کردند. وی در ادامه افزود: در مقطع فعلی تاثیر منفی شیوع این ویروس چیزی نیست که اقتصاد چین بتواند از آن رهایی پیدا کند و قطعا ضربه خواهد خورد اما تشخیص شدت این آسیب تا زمان اعلام جزئیات بیشتر، دشوار خواهد بود.

ویروس کرونای جدید تاکنون جان ۲۱۳ نفر را در چین گرفته و به حداقل ۲۲ کشور رسیده و بسیاری از استانهای چین را که دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود فلج کرده است.

طلا در شرایط ابهامات مالی و سیاسی به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضای خرید روبرو می شود.

بازارهای سهام آسیایی روز جمعه با این امید که اپیدمی چینی به زودی مهار خواهد شد، سبزپوش شدند در حالی که گزارشهای منتشره درباره بهبود فعالیت شرکتهای خدماتی و فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه ژانویه، اعتماد بازار را بهبود بخشید.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد، ارزش دلار بود که در برابر سبدی از ارزهای رقیب صعود کرد و طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر ساخت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: طلا در محدوده ۱۵۴۵ تا ۱۵۵۰ دلار از حمایت برخوردار است در حالی که در محدود ۱۵۸۵ دلار تا ۱۶۰۰ دلار با مقاومت روبروست. نگرانی از ویروس ووهان باعث خواهد شد طلا در آستانه تعطیلات پایان هفته به پایین ۱۵۶۰ دلار سقوط نکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۲۱ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت این فلز در ماه میلادی جاری ۱۹ درصد رشد کرده که بزرگترین رشد ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ است اما در هفته جاری حدود چهار درصد افت داشته است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷ دلار و ۸۲ سنت ایستاد و برای کل هفته ۱.۴ درصد افت نشان می‌دهد.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۷۶ دلار و ۲۱ سنت معامله شد و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۳ درصد کاهش قیمت داشته که شدیدترین کاهش قیمت این فلز در سه ماه گذشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت طلا سازمان جهانی بهداشت بازار جهانی ارز ویروس چینی شیوع ویروس کرونا برای تحویل فوری درصد کاهش درصد افت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران به قیمت ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۳۲۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۰۵.۷۵ دلار

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا ، قیمت سکه ، قیمت دلار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد