Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت الکترونیکی برگزار نشدن فرآیند رای گیری در روز انتخابات، تصمیم مشترک وزرات کشور و شورای نگهبان پس از روزها نشست فنی و کارشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد رای دهندگان استان قزوین دارای کارت هوشمند ملی هستند، گفت: اگرچه خود فرآیند اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود، اما همچنان وجود کارت هوشمند ملی برای رای‌گیری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی، وجود کارت هوشمند ملی را باعث تسریع بخشیدن به احراز هویت رای دهندگان دانست که در نتیجه به سرعت اخذ رای در شعبه کمک می‌کند و افزود: سایر شهروندانی که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند نسبت به دریافت آن تا زمان برگزاری انتخابات اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: از ۲۵ فرآیند انتخابات ، ۲۴ فرآیند آن به صورت مکانیزه برگزار و تمام بسترها و سخت افزارهای لازم برای برگزاری انتخابات نیز آماده است.

حبیبی به آغاز دوره‌های آموزشی کارکنان حاضر در شعب اخذ رای اشاره و یادآور شد: از ظهر روز گذشته آموزش نمایندگان فرمانداران، اپراتور رایانه و همچنین کارکنان حاضر در شعبات اخذ رای آغاز و تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی سومین مرحله از صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا فردا صبح به پایان می رسد و نتایج شکایت داوطلبان احراز نشده و رد صلاحیت شده از طریق فرمانداران اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان قزوین انتخابات مجلس دوره های آموزشی رایانه مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی الکترونیکی برگزار کارت هوشمند ملی رای گیری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است. برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می شود.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می گیرد.

کد خبر 848981 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد وحیدی وزارت کشور خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور