Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@20:53:21 GMT

نرخ مرغ در کانال ۱۳ هزار تومان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۵۳۷۶

به گزارش اکوفارس، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی ازدیاد تقاضا در ابتدای ماه را دلیل اصلی افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده و ۳۰۰ تومانی مرغ گرم در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری پیش بینی می‌شود که نوسان جزئی قیمت مرغ در بازار ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را ۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یک روزه بیش از ۲ هزار تومان است که این امر حداقل یک هزار و ۵۰۰ تومان به هزینه تولید می‌افزاید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ازیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید از سوی مرغداران را دلیل اصلی نوسان قیمت جوجه یک روزه در بازار دانست و اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که تجدید نظری در قیمت مصوب مرغ داشته باشند.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار تجدید نظری در قیمت مصوب مرغ نداشته باشند بدون تردید سودی عاید تولید کنندگان نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی شب عید وجود ندارد، گفت: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه‌های پایانی سال ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد که در مقایسه با ماه‌های دیگر سال رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار شب عید نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به پتانسیل بالای تولید و برنامه‌ریزی صورت گرفته نیازی به واردات مرغ نداریم. در شرایط فعلی تحریم که منابع ارزی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است واردات تنها به قیمت نابودی صنعت طیور تمام می‌شود چرا که میزان عرضه مازاد بر نیاز کشور است.

حجت واردات گوشت مرغ را عامل نابودی صنعت طیور اعلام کرد و افزود: با توجه به ازیاد عرضه در برابر تقاضا همواره نگرانی ما این است که مرغداران با این میزان تولید متحمل زیان شوند.

وی تولید ماهیانه مرغ را ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر قرار باشد شرکت پشتیبانی امور دام سالیانه حداکثر ۱۰۰ هزار تن مرغ از تولید کنندگان خریداری کنند این میزان کمتر از تولید یک ماه واحد‌های مرغداری است که با این وجود تأثیری در صنعت نخواهد داشت.

بازار نهاده‌های دامی همچنان در ثبات به سر می‌ۤبرد

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۳۵۰ تومان و ذرت یک هزار و ۳۰۰ تومان بوده که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل کنجاله سویا با نرخ ۲ هزار و ۵۵۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود.

حجت با انتقاد از نوسان چشمگیر سایر قیمت نهاده‌ها در بازار افزود: با وجود نوسان چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی همچون جوجه یک روزه، مکمل، دارو، واکسن و ریز مغذی‌ها، اما مسئولان تنظیم بازار نظارت جدی بر بازار ندارند در حالی که ادامه این روند می‌تواند صنعت مرغداری را به چالش بکشاند.

ضرورت مازاد صادرات مرغ به بازار‌های هدف

به گفته وی با وجود پتانسیل بالای صنعت مرغداری در کشور نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه مازاد بر نیاز کشور باید به بازار‌های هدف صادر شود.

حجت در پایان با تأکید بر روان سازی صادرات مرغ از سوی دستگاه‌های مسئول اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی تولید مسئولان ذیربط باید تدابیری برای صادرات مرغ بیندیشند چرا که در شرایط فعلی ۲۰۰ تن از مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است که در صورت استفاده حداکثری از ظرفیت تولید میزان مازاد به بیش از این رقم می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مازاد بر نیاز کشور ستاد تنظیم بازار تومان اعلام نیازی به واردات نهاده های دامی جوجه یک روزه صادرات مرغ هزار تومان شرایط فعلی هزار و ۵۰۰ جوجه ریزی قطعه جوجه یک هزار نهاده ها مرغ زنده ۲ هزار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد