Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@14:02:37 GMT

مخالفت ۱۳۳ نماینده انگلیس با طرح معامله قرن

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۵۵۰۷

مخالفت ۱۳۳ نماینده انگلیس با طرح معامله قرن

۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور بر لزوم مخالفت دولت لندن با طرح ادعایی رئیس جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» تاکید کردند.

 

نمایندگان در این نامه از پیامدهای طرح پیشنهادی ترامپ ابراز نگرانی کرده و آن را ضربه‌ای به حقوق ملی ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی دانستند که هیچ اصول منطقی برای بازگشت به مذاکرات را فراهم نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان این نامه هشدار داده‌اند که با اجرای طرح معامله قرن فرصت‌های دستیابی به صلح کاهش یافته و قوانین بین‌الملل را تهدید می‌کند.

دونالد ترامپ سه‌شنبه گذشته همراه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد؛ شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

تمامی رهبران فلسطینی به خصوص «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا نیز واکنش سردی را به این طرح نشان داده و بر لزوم از سرگیری مذاکرات روند صلح خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

در ادامه این نامه بر ضرورت پایبندی انگلیس به موضع ثابت خود برای بر دستیابی به توافق صلح بر مبنای راه حل تشکیل دو کشور در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ و برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار "اسرائیل" تاکید شده است.

نمایندگان انگلیسی تاکید کردند که معامله قرن در زمانی اعلام شده است که رنج‌های مردم فلسطین به دلیل تخریب خانه‌هایشان به دست رژیم صهیونیستی افزایش یافته است، زیرا این گونه اقدامات منجر به آوارگی کامل خانواده‌های فلسطینی شده است.

چنانچه «اسرائیل» فلسطینیان ساکن غزه را از دستیابی به خدماتی مانند بهداشت و آموزش محروم کرده است.

همچنین در بخش دیگری از پیام نمایندگان پارلمان انگلیس آمده که مشکلات ملت فلسطین نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست بلکه ثمره خسارت‌های وارده به اقتصاد فلسطین در نتیجه اشغالگری رژیم صیهونیستی است چرا که این رژیم از دستیابی فلسطینیان به منابع طبیعی موجود در مناطق «ج» و آب‌های منطقه‌ای موجود جلوگیری می‌کند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای «معامله قرن» را «طرحی جدی» توصیف اما تصریح کرده است که رهبران دو طرف باید عملی بودن آن را ارزیابی کنند.

وی از رهبران فلسطین و دولت اشغالگر قدس خواست تا طرح رییس جمهوری آمریکا را به گونه‌ای «منصفانه و واقعی» مورد بررسی قرار دهند.

جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت انگلیس هم تصریح کرده که طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ تهدیدی علیه صلح است.

وی در توئیتی نوشت:‌ معامله خاورمیانه دونالد ترامپ طرحی صلح‌آمیز نیست. بلکه برای تثبیت استعمارگری غیر قانونی توسط اسرائیل و انکار حقوق فلسطینیان است. 

کوربین ادامه داد: دولت انگلیس باید با این مضحکه مخالفت کند و بر لزوم دست یابی به صلح حقیقی و راه حل تشکیل ۲ دولت تاکید کند. 

حدود ده روز پیش هم گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر خواستار شناسایی دولت مستقل فلسطین شدند./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ معامله قرن نخست وزیر بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از مخالفت دادگاه رژیم صهیونیستی با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد.

البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت شد و طی این مدت توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

علی‌رغم بازداشت و محکومیت البرغوثی، وی از پشت دیوارهای زندان در صحنه فلسطین حضور پررنگی داشته است و فرمول توافق سال ۲۰۰۳ گروه‌های فلسطینی برای توقف سه‌ ماهه عملیات نظامی در ازای توقف اشغالگری، ترورها و حملات رژیم صهیونیستی را تهیه کرد و این نقطه آغاز حضور وی در صحنه فلسطین از پشت میله‌های زندان بود.

البرغوثی همچنین در سال ۲۰۲۱ با وجود زندانی بودن تصمیم گرفت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند، اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران