Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی زاده روز جمعه در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که در خصوص ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، به تبع شیوع بیماری کرونا در کشور چین، بنا شده است که تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور، با تمهیدات ویژه به ایران بازگردانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد دانشجویان ایرانی پیش بینی شده مستقر در چین را ۸۰ نفر اعلام کرد و یادآورشد: برای ورود آنان به کشور باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا مبادا آنان ناقل چنین بیماری باشند.

تقی زاده اظهارداشت: بر همین اساس، بناست از همان بدو ورود این دانشجویان به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات ویژه صورت بگیرد تا به دنبال آن با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل قرنطینه و کنترل آنان به مدت حداقل  دو هفته مشخص شود و پس از آن وارد جامعه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از سوی دیگر بنا شد برای جابجایی این دانشجویان طی این مدت، شهردای تهران تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا کند.

وی وزارت بهداشت را مکلف به اطلاع رسانی و آموزش همگانی در خصوص بیماری کرونا خواند و خاطرنشان کرد: در همین رابطه بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی شهر تهران نیز آماده اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از این بیماری هستند.

تقی زاده ادامه داد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری کورونا در استان تهران فضاها و مکان‌های قرنطینه مشخص باشد.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، باعث تب شدید و تنگی نفس می‌شود و تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را مبتلا کرده و ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و در برخی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.
 این ویروس هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پایتخت چین ژاپن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشجویان ایرانی وزارت بهداشت استان تهران تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران برخی حواشی درباره قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودرو‌های برقی تأمین کنند و قرارداد‌های خرید خودرو‌های برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودرو‌های برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور