Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@03:24:20 GMT

فعال بودن دائمی ریزگردها در دشت الله آباد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۵۵۴۷

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالحسین مظفری در جمع مردم شهرستان آبیک در حسینیه امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) روستای قشلاق این شهرستان اظهار کرد: تالاب‌ها حد واسط اکوسیستم‌های خشکی و آبی هستند و اگر آنها را از دست دهیم به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود.

وی افزود: بر عکس تالاب‌های کشور که در برخی فصول کانون گرد و غبار هستند، ریزگردها در حدود ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت الله آباد شهرستانهای آبیک و بوئین زهرا در چهار فصل فعال بوده و بالغ بر  ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن ریزگرد وارد محیط اطراف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: کسانی که در حاشیه تالابها زندگی می‌کنند می‌توانند به حفظ مناطق تالابی کمک شایانی کنند.

مظفری اضافه کرد: طبق گزارش اخیر زمین شناسی انجام شده باید گفت که مسئله زیست محیطی بسیار نگران کننده در استان قزوین، فرونشست سالانه زمین در دشت استان است که سالانه بین ۲ تا ۱۷ سانتیمتر بوده و این موضوع تهدید جدی محسوب می‌شود.

 وی افزود: در استفاده بهینه از آبهای زیرزمینی، جلوگیری از خشک شدن تالابها و فرونشست زمین لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ محیط زیست برعهده همگان بوده و حفظ حقوق نسل‌های آینده هم در حوزه محیط زیست ضرورت دارد.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و دانش افزایی در حوزه مسائل محیط زیست به صورت رسمی و غیر رسمی برای کمک دولت و ملت به یکدیگر، برای حل مشکلات محیط زیستی و کاهش آثار تخریبی آن بسیار تاثیرگذار است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین افزود: تالاب‌ها نقش بسزایی در کنترل آلایندگی ایفا می‌کنند که برای احیای آنها در استان قزوین، برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین حفاظت از محیط زیست محیط زیست مشکلات بوئین زهرا استان قزوین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان، گفت: علاقمندان می‌توانند همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه از این موزه بازدید کنند.

حمزه عشوری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید رایگان موزه تنوع زیستی محیط زیست گیلان در هفته ملی موزه، اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش، طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است. 

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ذخیره بیش از ۱۰۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی برخوردار است، افزود: این گونه‌ها شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل ، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: علاقمندان و مراکز آموزشی برای بازدید می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۴ به آدرس رشت، بلوار رسالت، جنب صدا و سیما، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ برای هماهنگی و تعیین وقت بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی