Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست‌های دفتر ارتقای سلامت اظهار کرد: امروزه در پیشرفت علم پزشکی و ارتقای دانش مردم فضای نهاد‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی- درمانی به فضای رقابتی تبدیل شده است به همین دلیل این گونه مراکز به فکر ارتقای بیشتر کیفیت خدمات خود می‌اندیشند که این موضوع با رضایت بیماران مراجعه کنندگان به مراکز درمانی همراه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به دلیل تغییر اپیدمیولوژی بیماری ها، نیاز‌های سلامت، مسائل مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر  و افزایش سواد سلامت ارتقای کیفیت مراقبت‌ها امری لازم و ضروری است و در این میان مراقبت‌های پرستاری کاری غیراجتناب ناپذیر تلقی می شود.

حضرتی اظهار کرد: امروزه بیمارستان‌ها سعی در برطرف کردن نیاز بیماران و مراجعه کنندگان دارند و هنگامی که کیفیت خدمات ارائه شده فراتر از انتظار مراجعه کنندگان باشد میزان دستیابی به فرآیند‌های سلامتی افزایش پیدا می‌کند و این معنی آن است که خدمات اثربخش و مقرون به صرفه است.

نقش مهم پرستاری در برطرف کردن نیاز‌های انسانی در حوزه سلامت

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: نقش مهم پرستاری در برطرف کردن نیاز‌های انسانی بسیار پررنگ و حیاتی است به همین دلیل مراقبت‌های پرستاری باید بر اساس استاندارد‌های جهانی، شرایط بومی هر منطقه، شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور و همچنین با هدف دستیابی به پوشش همگامی سلامت ارائه شود.

او اظهار کرد: مراقبت و انتقال بیماران از بیمارستان به منزل باید به گونه ای باشد که باعث افزایش مشارکت بیمار و خانواده‌ها در زمینه خودمراقبتی شود.

حضرتی بیان کرد: معاونت پرستاری وزارت بهداشت با هدف ارتقای سلامت و خدمات پرستاری اقدامات خوبی در زمینه دستیابی به ارائه خدمات جامع و مقرون به صرفه انجام داده است و به همین منظور معاونت پرستاری اقدام به تدوین اهداف کلان و راهبردی توسعه، تدوین و بازنگری مستمر استاندارد‌های مراقبتی، تدوین و به روز رسانی راهنمایی بالینی و پیاده سازی پرستاری مبتنی بر شرایط، تدوین و به روز رسانی سوابق و پیاده سازی نظام‌های پایش و نظارت بر خدمات پرستاری مراکز دولتی و غیردولتی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:حل مسئله «کمبود نیروی پرستار» در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

او یادآوری کرد: از دیگر سیاست گذاری‌های و برنامه‌های دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری تدوین بازنگری استاندارد‌ها و شاخص‌های مراقبت‌های پرستاری معنوی، بازنگری آیین نامه‌های مرتبط با خدمات حوزه پرستاری، همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط در زمینه به روز کردن  سنجه‌های اعتباربخشی و توسعه مراقبت‌های پرستاری در سطوح مختلف جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرستاری نظام سلامت پرستاری وزارت بهداشت مراقبت های پرستاری برطرف کردن نیاز مراجعه کنندگان معاونت پرستاری ارتقای سلامت استاندارد ها مراقبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد