Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار همدان گفت: ۷۵ محله همدان تا پایان کار شورای اسلامی شهر در دوره پنجم، یعنی خردادماه سال ۱۴۰۰ صاحب شورای اجتماعی محله می‌شوند. ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شامگاه جمعه مراسم دومین دوره آموزشی و آغاز به کار شورای جتماعی محلات همدان با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی شهرداری همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاسی‌‌کاری آفت شورای اجتماعی محلات

فرماندار همدان در این آیین با تقدیر از شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به دلیل اهتمام بر تشکیل شوراهای اجتماعی محله اظهار داشت: شهر مشهد در تشکیل شورای اجتماعی محلات تجربه موفقی داشت و شهر همدان پس از مشهد علمدار تشکیل شورای اجتماعی محلات در کشور است.

شورای اجتماعی محلات در 8 محله همدان تشکیل می‌شود‌‌دفتر شورای اجتماعی محلات در یزد راه‌اندازی شدکردستان|طرح شورای اجتماعی محلات در "نایسر و ننله" سنندج اجرا می‌شود

افشاری افزود: قبل از آن که تحرکات انقلابی به سطح مساجد، حسینیه‌ها و محلات شهرها کشیده شود، انقلابیون در زندان یا در تبعید بودند و یا به شهادت رسیده بودند، اما زمانی که انقلاب از مساجد و محلات  آغاز شد رژیم منحوس پهلوی نتوانست مانع آن شود.

وی تاکید کرد: در خاطرات مسئولان ساواک نقل است، دانشگاه‌ها، نهادها، ادارات و احزاب تحت کنترل بود، اما ما مساجد، حسینیه‌ها و محلات را نادیده گرفتیم.

فرماندار همدان با اشاره به این که محلات و مساجد در توسعه کشور پس از پیروری انقلاب نیز جایگاه پراهمیتی دارند گفت: ایجاد شورای اجتماعی محلات در همدان نوید بخش ایجاد شهری با شهروندانی مشارکت‌جو، پیوسته و متوازن در توزیع امکانات است.

افشاری با اشاره به این که چنین شوراهایی دو آفت دارند که باعث شده برخی ساختارها مانند شورای اجتماعی محلات موفق نباشند و بعضاً منحل شوند تاکید کرد: آفت نخست سیاسی‌کاری در این شوراها و تبدیل این فضا به فضایی برای تبلیغ اشخاص و گروه‌های سیاسی است.

وی با اشاره به این که دومین آفت مطالبه‌گری غیرمسئولانه است گفت: توقعات و مطالبات باید متناسب با امکانات، اختیارات و منابع باشد.

اهتمام بر تشکیل شورای اجتماعی در همه محلات همدان

شهردار همدان نیز در این آیین با اشاره به این که کار خوب محصول مشورت است اظهار داشت: مشورت در امور هم در قرآن و هم توسط بزرگان دین توصیه شده است.

عباس صوفی افزود: وقتی از بیت‌المال هزینه می‌کنیم و وقتی قرار است کاری برای مردم انجام دهیم باید از مشورت و نظر آنها نیز بهره‌مند شویم.

شهردار همدان با اشاره به این که در گذشته شهرداری‌ها را به عنوان یک دستگاه خدماتی می‌شناختند گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها به نهادی خدماتی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: امروزه بودجه شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف از بودجه ادارات تخصصی بیشتر است و به عنوان مثال در حوزه ورزش به ویژه ورزش محلات برنامه‌ها و اقدامات منسجم و اثربخشی در همدان داشتیم.

شهردار همدان با اشاره به این که شهرداری به حوزه اجتماعی محلات هم ورود کرد اظهار داشت: با تشکیل شورای اجتماعی محلات، بزرگان، معتمدین و اشخاص حقیقی و حقوقی در محلات همدان انتخاب می‌شوند و به شهرداری در حوزه‌های مختلف مشورت می‌دهند.

صوفی با اشاره به این که 75 محله در سطح شهر همدان داریم گفت: تا پایان کار شورای اسلامی شهر در دوره پنجم یعنی در خردادماه 1400 همه محلات همدان صاحب شورای اجتماعی می‌شوند.

وی با اشاره به این که شورای اجتماعی محله اتفاق بسیار خوبی است که تازه رقم خورده است تصریح کرد: امیدواریم زمانی که این اتفاق به بلوغ رسید شاهد شهری باشیم که اقدامات مدیریت شهری آن با نظر و مشورت مردم انجام می‌شود.

شهردار همدان با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در طرح جامع شهر و حرکت به سوی شهر دوستدار کودک اظهار داشت: توسعه شهر همدان به بودجه مناسب و منابع سنگین نیاز دارد و بودجه شهرداری همدان برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود باید 3 برابر می‌شد.

وی با اشاره به این که بودجه سال 99 نسبت به امسال 25 درصد افزایش داشته است تاکید کرد: امیدوارم در سال آینده با همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر همدان، استاندار و فرماندار محترم و همه مسئولان استانی و شهری شاهد توسعه هرچه بیشتر عمرانی، اجتماعی و فرهنگی همدان باشیم.

شورای اجتماعی محلات به کمک مدیریت شهری می‌آید

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین با بیان که تشکیل شورای اجتماعی محلات همدان را با 4 محله استارت زدیم اظهار داشت: نظر شورای اسلامی شهر همدان مشارکت دادن مردم در امور خودشان است.

کامران گردان افزود: در گذشته شورایاری‌ها را در همدان داشتیم که تعدادشان محدود بود و اعضا نیز انتصابی بودند و مجلس هم تشکیل شورایاری‌ها را رد کرد، اما شورای اجتماعی محلات را از شهر مشهد الگو گرفتیم و پس از تصویب در شورا، فرمانداری نیز تشکیل آن را مصوب کرد.

وی با اشاره به این که شورای اجتماعی محلات به کمک مدیریت شهری می‌آیند تصریح کرد: تشکیل شورای اجتماعی محلات به کاهش هزینه‌ها و شفاف‌سازی نیز که خواسته شورا و مدیریت شهری است کمک می‌کند.

وی با قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به دلیل اهتمام در تشکیل شورای اجتماعی محلات گفت: در حال حاضر شورای اجتماعی در 12 محله همدان تشکیل شده و امیدواریم تا پایان سال 3، 4 محله دیگر نیز صاحب شورای اجتماعی شوند.

رقم خوردن 3 اتفاق مثبت در شورای شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با اشاره به این که تشکیل شورای اجتماعی محلات از اواخر دوره چهارم شورای اسلامی شهر همدان در دست پیگیری بود اظهار داشت: اما در دوره پنجم با حمایت همه اعضا به ویژه رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، با اهتمام و جدیت پیگیری شد و به بار نشست.

حمید بادامی نجات افزود: در ابتدا تشکیل شورای اجتماعی در 4 محله همدان کلید خورد و پس از اثرسنجی و بازخوردهای خوب در 8 محله دیگر نیز تشکیل شورای اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کنند.

بادامی عنوان کرد: در شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم 3 اتفاق خوب و مثبت تشکیل شورای اجتماعی محلات، ایجاد سامانه شفافیت و توسعه متوازن شهر رقم خورد.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: تشکیل مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها، روستاها و محلات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی به تشکیل آنها تاکید شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به این که امروز می‌توانیم مشارکت همه مردم را در مدیریت شهر داشته باشیم عنوان کرد: از دبیرخانه شورای اجتماعی محلات و در رأس آنها شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکر می‌کنم.

بادامی نجات با اشاره به بودجه هزار و یک میلیارد تومانی شهرداری همدان، ارائه شده از سوی شهردار در سال 99 به شورای اسلامی شهر تاکید کرد: اگر مشارکت و مشورت مردم شهر را داشته باشیم بودجه به جایی سوق داده می‌شود و در جایی هزینه می‌شود که نیاز و خواست مردم است.

بادامی نجات تاکید کرد: آنطور که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان وعده داد، در کنار شورای اجتماعی محلات، به زودی شورای کودکان نیز در همدان تشکیل می‌شود.

آموزش سرفصل‌ها به اعضای شورای اجتماعی محلات

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این آیین با بیان این که دومین دوره آموزشی و آغاز به کار شورای جتماعی محلات همدان از ساعت 8 روز جمعه در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان آغاز به کار کرد اظهار داشت:  اعضای شورای اجتماعی 8 محله سعدیه شرقی، کوی خاتم، آقاجانی‌بیک، صدف، زمین شهری، شهرک مدنی، شهرک الوند و منوچهری در این دوره حضور داشتند.

رضایی افزود: دوره نخست پیشتر برای اعضای 4 محله جولان، کوی مدرس، کوی کوثر و کوی محمدیه تشکیل شده بود.

وی با بیان این که شورای اجتماعی این 4 محله در حال حاضر در حال تدوین سند محله هستند گفت: از روز شنبه نیز انتخابات داخلی برای انتخاب رئیس و اعضای کمیته‌های شورای اجتماعی این 8 محله برگزار می‌شود تا شورای اجتماعی در این محلات نیز به صورت رسمی کار خود را آغاز کنند.

وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی یک روزه سرفصل‌هایی از جمله دستورالعمل شورای اجتماعی محلات، مقوله کارگروهی و ارتباط بین فردی، آشنایی با مبانی مدیریت شهری، مقوله مشارکت و توسعه محلی، شناخت سازمان‌های مرتبط با مدیریت شهری، مقوله سرمایه اجتماعی و ارتباط آن با شورای اجتماعی محله توسط اساتید این دوره تدریس شد.

انتهای پیام/747

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان رئیس شورای اسلامی شهر همدان تشکیل شورای اجتماعی محلات همدان با اشاره شورای اجتماعی محلات تشکیل شورای اجتماعی شورای اجتماعی محلات شورای اجتماعی شورای اجتماعی محله صاحب شورای اجتماعی سازمان فرهنگی دوره پنجم بادامی نجات همدان تشکیل دوره آموزشی مدیریت شهری محلات همدان اعضای شورای رئیس سازمان حال حاضر آغاز به کار شهرداری ها مدیریت شهر محله همدان کار شورای رئیس شورا محلات هم تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد در  حاشیه نشست ارائه ویژه نامه رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با پیگیری نمایندگان مجلس به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان،موضوع منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری لحاظ و در جداول نهایی هم سهم ۴۰ درصد به صورت کامل برای اجرا در سال جاری پیشنهاد شد. جداول بودجه به تصویب نهایی مجلس رسید و برای شورای نگهبان ارسال شده و امیدواریم تا پایان قبل اردیبهشت جداول هم نهایی شود و از خرداد اجرایی شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان برای اجرای همسان سازی در سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ خواهد بود که به طور جداگانه به صورت ۳۰ درصد در هر سال اجرا خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است اما با توجه به روزهای پایانی مجلس یازدهم؛ اگر در مجلس یازدهم این ها به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس دوازدهم پس از هفتم خرداد قطعا به طور خاص از سوی کمیسیون اجتماعی و همه همکاران مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آن چیزی که که برای آن حکم قانون داریم بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است. پیشنهادهایی دولت دارد که بسیاری از الزامات را بر عهده مجلس بگذارد اما آن پیگیری مربوط به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است ان شالله در ابتدای مجلس دوازدهم هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در مبنای افزایش حقوق مدنظر ما؛ اختلافی وجود دارد اما مبنای مجلس مدنظر گرفتن تورم برای افزایش حقوق است و آن چیزی که به صراحت در قانون آمده تورم است که مجلس هم باید پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • کوراش کار نهاوندی صاحب مدرک مربیگری درجه B جهانی شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم