Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی قمی با تأکید بر اینکه مساجد در انتخابات نباید پایگاه مسائل جناحی و سیاسی شود، گفت: همه کسانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند از ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدحسین حسینی قمی» شامگاه امروز جمعه (11بهمن) در اجتماع خادمین اهل بیت(علیه السلام) در امامزداه عبدالله گرگان، با اشاره به مسئولیت سنگین مداحان و هیئت های مذهبی اظهار کرد: جذب نوجوانان و جوانان وظیفه هیئت های مذهبی و مساجد است و بسیاری از انسان ها با یک جمله، حدیث و یا اشک بر اهل بیت(علیه السلام) متحول و منقلب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


استاد حوزه علمیه ادامه داد: هیئت های مذهبی و مداحان باید در برگزاری مراسمات مذهبی و ارائه اشعار و محتوای باکیفیت تلاش کنند.

 


 وی بر لزوم مردمی بودن اهل مسجد و هیئات مذهبی تأکید کرد و یادآور شد: امام جماعت مساجد باید برای مردم وقت بگذارد و حرف های مردم را بشنود و به سوالات آنها پاسخ دهد.

 


حجت الاسلام حسینی قمی بیان کرد: گاهی برخی مردم از اصول و احکام دینی بی اطلاع هستند و این مسائل نشان می دهد هیئت های مذهبی و مساجد باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

 


استاد حوزه علمیه افزود: گاهی اوقات برخی دانشجویان سال ها در دانشگاه تحصیل می کنند و به مدارج بالای علمی هم می رسند اما هنوز نمی توانند به زیبایی قرآن کریم را تلاوت کند، این مسئولیت برعهده مساجد و هیئت های مذهبی است که باید دلسوزانه در این امور فعالیت کنند.

 


وی با بیان اینکه جامعه ما جز در مسجد و هیئت های مذهبی نمی توانند با نماد دینی و  مسائل مذهبی آشنا شوند، تاکید کرد: مسجد تنها محل اقامه نماز نیست و  باید در حوزه های مختلف اعم از راه اندازی صندوق قرض الحسنه، تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت، آموزش احکام و معارف و ... در مسجد فعال شوند.

 


حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه مساجد و هیئت های مذهبی باید درصدد جذب نوجوانان و جوانان باشند، بیان کرد: در هیئت های مذهبی به نوجوانان توجه بیشتری شود و مساجد و هیئت ها باید جاذبه ها را زیاد و دافعه ها را کم کنند.

 


استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مسائل جناحی نباید در هیئت های مذهبی و مساجد وارد کرد، بیان کرد: همه کسانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند از ما هستند و نباید مسائل جناحی مطرح باشد.

 

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند، تصریح کرد: مساجد در انتخابات، پایگاه مسائل جناحی و سیاسی نشود، اگر قرار است کاندیداها در مساجد سخنرانی کنند باید همه جناح هایی که زیر خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری هستند به مسجد دعوت شوند.

 


حجت الاسلام حسینی قمی از مساجد و هیئت های مذهبی درخواست کرد در انتخاب سخنرانان دقت کنند و گفت: کسانی برای سخنرانی در هیئت ها و مساجد انتخاب شوند که برای مردم وقت بگذارند و توانمند باشند.



استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساجد و هیئت های مذهبی باید منشأ تحول جامعه باشند، یادآور شد: آیا جز هیئت مذهبی و مسجد جایی برای تربیت و تحول مردم باقی مانده است، متأسفانه امروز سینما، سریال های خانگی و گاهی اوقات صدا و سیما در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی عملکرد مطلوبی ندارند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد نماز جمعه شهادت حضرت فاطمه زهرا س مسجد نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام فاطمیه مسائل جناحی حجت الاسلام حسینی قمی استاد حوزه علمیه مساجد نظام مقدس جمهوری اسلامی هیئت های مذهبی و مساجد مساجد و هیئت های مذهبی حجت الاسلام حسینی قمی مساجد در انتخابات استاد حوزه علمیه مساجد و هیئت ها مسائل جناحی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان