Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی در حاشیه جلسه «بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن» ضمن ابراز تقدیر و تشکر ایران از دولت چین، گفت: دولت چین تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته و ما در کنار مردم و دولت چین هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع، افزود: این بیماری‌ای است که به سرعت شیوع پیدا می‌‌کند و عامل انسانی و شدت شیوع آن نیز بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر تقدیر و تشکر از دولت چین، وزارت بهداشت نیز آمادگی خود را اعلام کرده و کمک‌هایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهد داد.

وی بیان داشت: برخی مباحث روز یکشنبه مطرح شد و از همان زمان، فردی که با یک علامت مشاهده شده بود قرنطینه شد و به تمامی استانداری‌ها نیز ابلاغ شد.

ربیعی تصریح کرد: وزارت بهداشت با آزمایشگاه و نیروهای متخصص در تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد، مستقر است و این مراقبت‌ها شدت خواهد یافت. مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور کنترل خواهند شد.

وی درباره دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امشب گفت: بسیار تاکید شد سلامت یک ایرانی، مسئولیت همه دولت است، وزیر بهداشت با حساسیت تمام نسبت به این مسئله ورود کرده و برای ما چیزی برتر از سلامت ایرانیان مهم نبوده و بنابراین تصمیمات ما مبتنی بر حفظ سلامت ایرانیان بود.

ربیعی ادامه داد: به همین خاطر، به‌طور موقت فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند تا بتوانیم تمهیدات بیشتری بیاندیشیم.

وی از خانواده‌های ایرانیان مقیم چین خواست نگران نباشند و به آنها اطمینان خاطر داد وزارت راه موظف است با یک هواپیمای کشور ثالث یا با هواپیمای تجهیز شده ایران کنار تیم درمانی وزارت‌بهداشت ایرانیانی را که مایل هستند به ایران بازگردانند.

ربیعی یادآور شد: خوشبختانه علائم ویروس کرونا همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرده‌اند در ایران مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه شایعات می‌تواند به مردم آسیب برساند، از تمامی رسانه‌ها درخواست کرد کانون اخبار خود را تنها وزارت بهداشت قرار دهند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: وزیر بهداشت نیز به محض مشاهده هر نوع علائمی به سرعت همراه با تدابیر لازم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران سخنگوی دولت وزارت بهداشت وزیر بهداشت دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش یابی نقشه های هواشناسی در اردبیل روری است تا اطلاع‌رسانی به ‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام و امور آب در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها اقدام جامع انجام دهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر در روزهای آتی ضروری است تا بتوانیم بارندگی روزهای آینده را در مرکز و شمال اردبیل مدیریت کنیم.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به بارش‌های فصلی بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن اطلاع‌رسانی به‌ موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌ موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوط ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به ‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: ذخیره‌سازی ۳میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی انجام می شود.

میرجعفریان گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاکسازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌ گرفتگی ضروری است.

کد خبر 6098188

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند