Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاندوزی درباره اهداف پویش راه نو گفت:از فضای کنونی انتخاباتی استفاده کرده‌ایم تا مباحث اقتصادی را از سطح رویین اقتصادی به سطح کارشناسی برسانیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی عضر امروز در نشست پویش «راه نو» درباره برنامه‌های این پویش گفت: در فقدان تحزب واقعی برای اولویت های اقتصاد کشور امکان ارائه برنامه کارشناسی قوی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور از فضای کنونی انتخاباتی استفاده کرده‌ایم تا مباحث اقتصادی را از سطح رویین اقتصادی به سطح کارشناسی برسانیم. از این‌رو تیم از کارشناسان اقتصادی ۱۰ نشست کارشناسی از ۱۱ دی ۹۸ برگزار کرده‌اند.
وی ادامه داد: در پایان سال ۹۸ معضلات و مشکلات اقتصاد کشور به ۵ بخش تقسیم می‌شود که از جمله آن می‌توان به درگیری شدید با تحریم و اوج تورم و حضیض رشد، ناکارآمدی مفرط سیاستی دولت و مجلس و ضعف حکمرانی آن‌ها، تلاقی معضلات اقتصادی با اقتصاد سیاسی مانند ذی نفعان ضد اقتصادمقاومتی، افول سرمایه اجتماعی، کمرنگ شدن نقش سیاستی و کارشناسی مجلس و کیفیت پایین قوانین و سیاست‌ها اشاره کرد.
این استاد دانشگاه افزود: افرادی که در پویش «راه نو» گرد هم آمده‌اند جوان، با انگیزه، متخصص اقتصاد هستند که اولویت‌هایی را برای حل معضلات و مشکلات بیان شده، تعیین کرده‌اند.
وی ادامه داد: اولویت اول، تغییر قواعد معیوب و ناسالم داخلی پارلمان است که در این زمینه اهداف و سازوکاری‌هایی مشخص شده که می‌توان از جمله آن به ارائه نظارت کارشناسی، پایبندی به شفافیت آراء اموال نمایندگان، عدم نگارش قوانین ضعیف و عدم قبول مسئولیت در بنگاه‌ها و هدایای خاص اشاره کرد.
خاندوزی افزود: اولویت دوم توجه به شفافیت در تصویب قوانین و طرح‌ها است که برای تحقق آن اهدافی از جمله تسریع در تصویب قانون جامع شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع و درب‌های چرخان بانکی، استقلال مجری و ناظر در بخش‌های مختلف و قاعده‌مندکردن اشتغال صاحب منصبان تعیین شده است.
وی گفت: اولویت سوم اصلاح قوانین و برنامه‌های مالیاتی است که برای تحقق آن اهدافی مانند قاعده‌مند کردن سازوکار تخصیص بودجه توسط سازمان برنامه، مالیات پایه کردن بودجه، وضع قواعدی مشخص برای انضباط در هزینه، تهیه بودجه به صورت میان مدت و چندساله و اجرای نظام مالیاتی مبتنی بر جمع درآمدهای خانوارهاو حرکت به سمت مودی محوری تعیین شده است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: پویش راه نو در حوزه انرژی نیز اولویت‌ها و اهدافی تعیین کرده است که از جمله آن می‌توان به سیاست‌گذاری بلندمدت در حوزه قیمتی حامل‌های انرژی، استفاده و توجه به بورس نفت و همچنین توجه به تامین مالی از منابع دولتی و غیردولتی در صنایع پایین دستی اشاره کرد. همچنین در حوزه بانکی و تأمین مالی نیز اهدافی مشخص شده است که لزوم تغییر قانون بانکداری و استفاده از سازمان نظارت مستقل یکی از اهداف این  حوزه است.

انتهای پیام/4141/

منبع: آنا

کلیدواژه: ائتلاف انقلاب اسلامی جمله آن اولویت ها راه نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»