Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:31:34 GMT

آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله مهریز

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۸۴۷۱

آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله مهریز

ایسنا/یزد سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهریز از آغاز اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در مهدهای کودک این شهرستان خبر داد.

«رضا زارع» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره گفت: این طرح  با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب در بین مهدهای کودک و پیش دبستانی شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلال اضطرابی است، خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بهزیستی مهریز تاکید کرد: اختلال اضطراب کودکی، پدیده‌ای گذرا نبوده و در صورت بی‌توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

وی  گفت: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و یک زندگی طبیعی داشته باشند.

زارع در پایان با بیان این که در سال گذشته 408 نفر از کودکان  شهرستان غربالگری و موردهای مشکوک در مرحله دوم بعد از غربالگری، به روان‌شناس و روان پزشک ارجاع داده شده‌اند، اعلام کرد: امسال این طرح در 23 مرکز پیش دبستانی و مهد کودک  به مدت دو ماه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهزيستي طرح غربالگری اضطراب مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از رفع اختلال ارتباطی در ۱۹۰ سایت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، خداداد خالق پناه، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارش‌های شدید روزهای گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طوفان شدید همراه با باران سیل‌آسا گچساران را در نوردید و باعث قطع شبکه برق در برخی از مناطق شهرستان شد که به دلیل نوسان در شبکه برق، تعداد ۱۹۰ سایت موبایل در دو شهرستان گچساران و بویراحمد دچار اختلال شدند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی قبلی، دستورات و راهنمایی‌های لازم جهت آماده‌باش حداکثری پرسنل ارتباطات سیار و تلفن ثابت به عمل آمد و به همین خاطر نه اکیپ رفع خرابی در دو شهرستان گچساران و بویراحمد مستقر و پس از ۱۵ ساعت تلاش ارتباط نقاط قطع شده وارد مدار شد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت زمان وصل شبکه برق و ترافیک جاده‌ای بر مدت زمان رفع خرابی مورد انتظار بسیار پررنگ بود.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی این آمادگی را داریم، در کمترین زمان ممکن وضعیت ارتباطات را با تکیه بر دانش و تخصص مخابرات منطقه به وضعیت مطلوب برسانیم.

کد خبر 750713

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد