Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حمید عبدالملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون تمام محورهای ارتباطی استان شاهد بارش برف است، اظهار داشت: تداوم بارش در تمام مناطق وجود دارد و در محورهای منتهی به شهرستان‌های قروه و بیجار علاوه بر آن وجود کولاک باعث کاهش دید رانندگان تا عمق حدود ۱۰ متری شده است.

وی اضافه کرد: شدت بارش برف در محورهای سنندج و کامیاران به نسبت شایر شهرها کمتر است اما آنچه که گشت‌های پلیس راه و راهداری اعلام کرده‌اند تردد در تمام محورهای ارتباطی استان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رییس پلیس راه کردستان با بیان اینکه توصیه می‌شود مسافران از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و تا اطلاع ثانونی آن را لغو کنند، افزود: انتظار می‌رود در صورت ضرورت سفر حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به همراه داشتن تجهیزات زمستانی خودرویی از جمله زنجیر چرخ هنگام سفر در جاده های استان ضروری است، یادآو ر شد: ماموران پلیس راه از ت  ردد خ  ودروهای فاقد تجهیزات سفر زمستانی برای ایمنی آنها و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای جلوگیری می کنند.

ارتفاع برف در مناطق شهری استان کردستان حدود ۱۰ سانتی متر و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و برفگیر تا ۵۰ سانتی متر گزارش شده است.

‌طرح زمستانی پلیس راه و راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بارش باران پلیس راه جاده های استان ماموران پلیس وسایل نقلیه قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محورهای ارتباطی زنجیر چرخ پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه

علی پناهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تا روز جمعه شرایط برای بروز بارش‌های سیلابی در استان وجود دارد که عمده بارش‌ها برای نوار غربی و جنوبی استان براورده شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: با توجه به ماهیت بارش های بهاری، امکان رعد و برق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی بیشتر در بعدازظهر‌ها و شب‌ها فعال خواهد بود، بیان کرد: برای روز‌های شنبه و یکشنبه در حد احتمال بارندگی خواهیم داشت و مجددا از رو دوشنبه سامانه بارشی دیگر وارد استان خواهد شد.

پناهی به میزان بارش‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در سروآباد با ۱۳ میلی متر، حاجی ممدان ۹ میلی متر، سلین ۷ میلی متر و اویهنگ و کامیاران با ۶ میلی متر گزارش شده است.

در طول شبانه روز گذشتته بیشترین دمای هوا در سلین با ۳۰ درجه سانتی گراد و کمترین در بهارستان با ۸ درجه به ثبت رسید. دمای‌های سنندج (مرکز استان) نیز بین ۱۳ و ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.  

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان