Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گفت: پژوهش‌های انجام شده در حوزه ازدواج‌های دانشجویی نشان می‌دهد میزان ثبات و پایداری زندگی مشترک در این ازدواج ها، چند برابر بالاتر از سطح جامعه است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی، در مراسم افتتاحیه دهمین کاروان بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی، حضور زوج‌های دانشجو در آغاز زندگی مشترکشان در جوار حرم رضوی را فرصتی مغتنم و همراه با برکات معنوی دانست و به آنان توصیه کرد از فرصت سه روزه حضور در طرح همسفر تا بهشت و برنامه‌های فرهنگی-آموزشی پیش بینی شده در آن نهایت بهره مندی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت پایداری ازدواج‌های دانشجویی از سال ۸۶ تا ۹۶ نشان می‌دهد میزان پایداری این ازدواج‌ها چند برابر بیش از سایر اقشار جامعه بوده و دچار آسیب‌های کمتری شده اند.

غلامی مقدم با بیان اینکه عواملی مختلفی در حصول این نتایج تاثیرگذار بوده است، افزود: بدون تردید ارائه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج که با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان در حوزه ازدواج و خانواده صورت می‌گیرد، یکی از فاکتور‌های موثر در کسب این نتایج محسوب می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی همچنین با اشاره به لزوم تقویت انگیزه جوانان نسبت به ازدواج و کمک به آنان در این فرآیند، خطاب به زوج‌های دانشجوی حاضر در مراسم تاکید کرد: حال که در بهترین زمان از زندگی خود موفق به تشکیل زندگی شده اید، به شکرانه این نعمت بزرگ تلاش کنید با واسطه گری و کمک به همسالان خود، جوانان بیشتری را به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دعوت کنید.

گفتنی است، بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفرتابهشت) از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود. زوج‌های دانشجوی واجد شرایط می‌توانند تا ۱۵ بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا امور فرهنگی دانشگاه‌ها برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ازدواج دانشجویی غلامی بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه دبیر ستاد ازدواج دانشجویی زندگی مشترک ازدواج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران