Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:58:18 GMT

آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیر اصولی در مصلی جیرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۸۹۰۳

ایسنا/کرمان یک عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: بر اساس آخرین جلسه شورای اسلامی شهر جیرفت مقرر گردید جهت احترام به جایگاه نماز جمعه و مصلی ایرادات قانونی، نسبت به ساخت و سازهای غیر اصولی در محل مصلی به صورت شفاهی به امام جمعه اعلام شود.

"محمود معناصری" در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به ابراز نگرانی مردم و ایرادات قانونی نسبت با ساخت و سازهای غیر اصولی (سقف سبک) در محل مصلی شهر جیرفت با استناد به صدر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها که خود تبصره های متعددی را در بر دارد، افزود: صدر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اعلام می کند «مالکین اراضی واقع در شهر و حریم آن قبل از هر گونه اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی باید از شهرداری پروانه و یا مجوز اخذ نمایند» لذا می طلبد همه در برابر قانون تمکین کرده و به نوبه خود الگویی برای جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساخت و ساز در محوطه مصلی شهر جیرفت را طبق صدر ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها خلاق قانون دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه کاربری مصلی جیرفت مذهبی است و هر گونه تغیر کاربری باید در کمیسیون ماده ۵ مطرح و بعد از رعایت قانون صورت بگیرد، اما متاسفانه برای ساخت و سازهای اخیر در مصلی جیرفت این موارد ذکر شده رعایت نشده اند.

معاون سابق  عمرانی فرماندار جیرفت اظهار کرد: طبق مقررات ملی ساختمان که ۲۲ مبحث دارد هر کس بخواهد ساختمان و یا بنایی را احداث نماید حتما باید در این چارچوب عمل کند.

شهردار اسبق جیرفت با این توضیح طبق مقررات ملی ساختمان  احداث سقف سبک و هر گونه پی چینی بدون رعایت اصول فنی کاملا خلاف است خاطر نشان کرد: اگر بر خلاف آنچه بیان شد، بنایی احداث شود بروز خطرات احتمالی ناشی از این ساخت و سازها بر عهده سازنده و متولی کار است.

وی با ابراز نگرانی از پیامدهای ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز و (سقف سبک) در محل مصلی جیرفت با توجه به ظرفیت حضور جمعیت های غیر قابل پیش بینی،گفت: مصلی جیرفت یک مکان عمومی است و جمعیت های زیادی برای شرکت در مراسمات و مناسبت ها در این مکان حضور پیدا می کنند و با وجود بنای ضیف، غیراصولی و غیرقانونی؛ اگر در صورت اذحام جمعیت حادثه ناخوشایندی رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟ و همه می دانند که مدیریت و ساماندهی جمعیت های چند ده هزار نفری امکان پذیر نیست و هر لحظه امکان دارد نحوه قرار گرفتن جمعیت تغییر پیدا کند.

این عضو شورای اسلامی شهر جیرفت با بیان این مطلب که انتظار است نماینده ولی فقیه در استان کرمان نسبت به این مهم ورود پیدا کنند افزود:با توجه به این که سال گذشته می خواستند پارک بانوان را داخل مصلی احداث کنند و دو طرف مصلی مغازه در نظر گرفته شده بود که با ورود نماینده ولی فقیه در استان(حجت الاسلام والمسلین علیدادی) و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان بر اساس مستندات موجود جلوی این کارگرفته شد و اعلام کردند که خارج از اساسنامه و برنامه مدون مصلی حق هیچگونه ساخت و سازی وجود ندارد.

وی نگاه عادلانه در برخورد با مردم را در نحوه ساخت و سازها مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم بر این باور هستند در مرحله اول باید همه در برابر قانون مساوی باشند و اگر ساخت ساز غیر اصولی(سقف سبک)در محل مصلی جیرفت منع قانونی ندارد شورای شهر و شهرداری هم برای مردم سخت نگیرند و اجازه بدهند افراد بی بضاعت با حداقل هزینه مسکن مورد نیاز خود را به صورت سقف سبک تامین کنند و از طرفی احداث بنای جدید در مصلی نباید به جایگاه اصلی با وجود مرقد شهدای گمنام خدشه وارد کند.

این عضو شورای اسلامی شهر جیرفت صیانت از فضای معنوی و مذهبی مصلی را با وجود مرقد مطهر شهدای گمنام مورد تاکید قرار داد و گفت: انجام کار فرهنگی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به جیرفت در اولویت است و اینکه در یک ضلع مصلی نمایندگی فروش مصالح ساختمانی به صورت غیر اصولی و غیر قانونی احداث شده است هیچ سنخیتی با اهداف فرهنگی ندارد و موجب شده است مردم با مراجعه حضوری به اعضای شورا  نسبت به این اقدامات انتقاد بکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین تصمیم شورای اسلامی شهر جیرفت در جلسه اخیر در رابطه با نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز(سقف سبک) در محل مصلی جیرفت چه بود است؟ گفت:بر اساس اتفاق نظر همه اعضای شورای اسلامی مقرر گردید مراتب نگرانی مردم را به همراه مستندات غیر قانونی بودن بناهای در دست احداث، به صورت شفاهی به امام جمعه شهر جیرفت، اعلام گردد تا اینکه به جایگاه نماز جمعه و مصلی خدشه ای وارد نشود و امیدواریم از قانون استقبال بشود و شاهد نباشیم به شکل دیگری جلوی کار گرفته شود.

شهردار اسبق جیرفت گفت: مردم انتظار دارند همه در برابر قانون یکسان باشند و خط قرمز قانون باشد. و وقتی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در اعتراض با ساخت سازهای غیر قانونی در مصلی جیرفت تقاضای مجوز احداث یک سرویس بهداشتی به همین شکل را دارند که خطر آن به مراتب کمتر از یک فضای عمومی است؛ چه پاسخی باید بدهیم.

معناصری بر لزوم رعایت قانون تاکید کرد و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب در سفر به جیرفت آماده هرگونه همکاری در چارچوب قانون است .

به گزارش ایسنا،علی رغم پیگیریهای خبرنگار ایسنا برای دریافت توضیحات امام جمعه،رئیس کمیسیون عمران شورای شهر و شهردار جیرفت متاسفانه این افراد حاضر به انجام مصاحبه نشدند و از ورود تعدادی از خبرنگاران نیز به جلسه شورای شهر که بررسی وضعیت ساخت و سازهای داخل مصلی یکی از سرفصل های این نشست بود جلوگیری بعمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیرفت ساخت و ساز غیرقانونی ساخت و سازهای غیر اصولی همه در برابر قانون شهر و شهردار غیر قانونی امام جمعه شورای شهر بر اساس سقف سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز

آیین کلنگ زنی ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجردر شهرک گلستان توسط سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به زمین زده شد. 

سرهنگ پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز طی سخنانی دراین مراسم اظهار داشت: مسجد جامع سکینه خاتون (س) در فضای قریب ۱۰۰۰ هزار متر مربع به همت خیر نیکوکار دکتر بنی هاشمی ساخته می‌شود. 

احمدی جابری ادامه داد: بنای مسجد با معماری اصیل ایرانی و اسلامی وبا هدف دسترسی عموم مردم احداث می‌شود. 

او با اشاره اینکه این مسجد در کنار ساختمان جدید در حال احداث سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) ساخته می‌شود، گفت: ساختمان جدید سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در کنار آن ساخت ۲۰ منزل سازمانی کارکنان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد