Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مجلس سنا با درخواست دموکرات ها برای احضار شهود بیشتر جهت ادای شهادت در جلسات استیضاح محاکمه رئیس جمهور آمریکا، مخالفت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، اعضای مجلس سنای ایالات متحده آمریکا بامداد امروز (شنبه) بر سر طرح احضار شهود برای ادای شهادت در جلسات استیضاح و محاکمه ترامپ، رای گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجلس سنا آمریکا، با 51 رای مثبت، در برابر 49 رای منفی، به ‌عدم احضار شهود بیشتر در جلسات محاکمه استیضاح ترامپ، رای داد.
دموکرات‌ها پیشتر خواستار حضور شهود بیشتر از جمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید شده بودند.
فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند «جو بایدن» معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.
در این گفت‌‌وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.
این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را آغاز کنند.

زمان رأی گیری نهایی درباره ماندن یا رفتن ترامپ مشخص شد
به دنبال مخالفت جمهوریخواهان با احضار شاهدان پرونده محکمه استیضاح دونالد ترامپ در دهمین جلسه سنا، اکثریت جمهوریخواهان موافقت کردند که روز چهارشنبه رأی گیری نهایی درباره ماندن یا رفتن ترامپ انجام شود.
پس از آنکه سوال مربوط به احضار شاهدان پرونده استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که در قالب یک قطعنامه ارائه شده بود با 51 رای مخالف جمهوریخواهان متوقف شد، ادامه روند استیضاح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
هر یک از احزاب این مجلس در جلسه ای جداگانه گردهم آمدند تا با توجه به اینکه شامگاه سه شنبه نشست مشترک کنگره و قوه مجریه آمریکا با سخنرانی ترامپ برگزار می شود، فرایند دادرسی را مشخص کنند.
سرانجام بر اساس قطعنامه ارائه شده از سوی میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، رای گیری نهایی در خصووص این پرونده به روز چهارشنبه و پس از سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره موکول شد.
53 جمهوریخواه به این قطعنامه رای مثبت و 47 دموکرات و مستقل رای منفی دادند. مطابق این قطعنامه دوشنبه آخرین اظهارات دادستان‌های استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند و وکلای مدافع ارائه می شود و ساعت چهار بعدازظهر چهارشنبه، درباره ماندن یا رفتن ترامپ رای گیری می شود.
اگرچه جمهوریخواهان بسیار تمایل داشتند که هرچه زودتر پرونده استیضاح ترامپ در این محکمه مختومه شود و ترامپ با پیروزی و تبرئه در نشست سالانه با کنگره حضور یابد اما دموکرات ها که اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند و برنامه ریزی نشست سالانه هم با آنها است، هم می توانستند از قدرت خود برای تاخیر یا لغو این نشست اقدام کنند.
از این رو، در یک توافق انجام شده بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها، ترامپ در شرایطی در کنگره حضور خواهد یافت که همچنان سایه دادگاه اتهامات وی بر سرش وجود دارد.
دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال 2019 میلادی به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" استیضاح شد.
برکناری دونالد ترامپ از کاخ سفید نیازمند 67 رای سناتورها است که با احتساب 47 رای موافق دموکرات‌ها، به 20 رای جمهوریخواهان هم نیاز است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ آمریکا مجلس نمایندگان استیضاح ترامپ دونالد ترامپ سوء استفاده دموکرات ها رئیس جمهور احضار شهود رای گیری مجلس سنا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد

به گزارش «تابناک»، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها