Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن هدف از طرح معامله قرن دولت ترامپ و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تشریح کرد و گفت: این طرح بیانگر کلاهبرداری آشکار آمریکا و اسرائیل برای غصب بیشتر سرزمین‌های اشغالی است.

رونمایی از طرح به اصطلاح صلح «معامله قرن» در کاخ سفید در شرایطی که به صورت یک‌سویه و بدون حضور طرف دیگر آن یعنی فلسطینی‌ها انجام شد، با واکنش‌های منفی بی‌سابقه‌ جهانی به ویژه در جهان اسلام روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی مهم این طرح، نادیده‌گرفتن حقوق فلسطینیان و قائل‌شدن امتیازات فراوان و یک‌جانبه برای رژیم صهیونیستی و دادن حق اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی به این رژیم است. ایکنا برای بررسی ابعاد معامله قرن با «مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

سرپوش بر مشکلات داخلی

مسعود شجره ابتدا درباره اینکه چرا دولت آمریکا در مقطع کنونی از این طرح رونمایی کرده است، گفت: ترامپ و نتانیاهو هر دو در حال حاضر دست به گریبان مشکلات داخلی و پرونده‌های شخصی خود هستند. در همین روزها دادگستری رژیم صهیونیستی پیگیر پرونده فساد نتانیاهو است و ترامپ هم به خاطر پرونده خود در موضوع اوکراین در حال استیضاح‌شدن در سنا است.

وی افزود: ترامپ در میان همه رؤسای‌ جمهور آمریکا از کسانی است که در آمریکا دودستگی ایجاد کرده و عده‌ای از او تنفر شدید دارند و عده‌ای طرفدار او هستند و به همین دلیل آمریکا در حال شکافته شدن از درون است. از نظر بین‌المللی هم محبوبیت دو دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به میزان بی سابقه‌ای پایین است. این مسائل ترامپ و نتانیاهو را وادار کرده که برای خشنودی طرفداران خود کاری انجام بدهند.

کلاهبرداری آمریکایی ـ صهیونیستی

شجره ادامه داد: اما از سوی دیگر آمریکا همیشه در مسئله فلسطین از فلسطینی‌ها کلاهبرداری کرده و روز به روز بیشتر از اسرائیل جانبداری و به اشغال سرزمین‌های بیشتر فلسطین کمک کرده است. اما به نظر من، طرح معامله قرن، از کلاهبرداری فراتر است. حتی بزرگ‌ترین طرفداران آمریکا از جمله اروپا هم فریب این طرح را نمی‌خورند.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ریزی و به اصطلاح معامله تنها برای این است که روز به روز زمین‌های بیشتری از فلسطینیان را غصب کنند، این طرح علنا به ظلم صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها کمک و آن را به امری عادی تبدیل می‌کند.

تلاش برای ناامیدی از ادامه مقاومت

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن درباره آینده این طرح گفت: این طرح اصلا عملی نیست و هدف آن این است که وزن فلسطینی‌ها را کمتر و آنها را از ادامه مقاومت ناامید کند.

شجره افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها این بار، شمشیر را از رو بسته‌اند. آنها علنا و بدون تعارف می‌گویند ما سرزمینی را که قرن‌ها اجداد شما در آن زندگی کرده‌اند، از شما می‌گیریم و شما کاری نمی‌توانید بکنید.

افول قدرت آمریکا و اسرائیل

وی تأکید کرد: البته همه این اتفاقات برای این است که قدرت اسرائیل و آمریکا رو به افول است. زمانی اسرائیل قدرتی منطقه‌ای به شمار می‌رفت و آمریکا نیز ابرقدرت جهانی بود. اما اکنون هر دوی آنها هیمنه و قدرت خود را از دست داده‌اند.

مسعود شجره در پایان بیان کرد: طرح معامله قرن باعث شد آمریکا و رژیم صهیونیستی طرفداران خود را از دست بدهند و حتی اروپایی‌ها که همیشه از آمریکا و اسرائیل طرفداری می‌کردند اکنون از طرفداری از آنها در این مسئله شرم دارند.

گفت‌و‌گو از محسن حدادی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا معامله قرن مسعود شجره کمیسیون حقوق بشر اسلامی ترامپ نتانیاهو فلسطین اشغال اروپا رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی آمریکا و اسرائیل رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن مسعود شجره فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو