Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- مدیر کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر سیستان‌وبلوچستان گفت: در ایام دهه فجر، تعداد 822 ویژه برنامه کودک و نوجوان در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری برنامه‌ریزی شده و در 29 مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان برگزار خواهد شد.

معصومه هادی، مدیر کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اهمیت دهه فجر را در این جمله بنیان‌گذار جمهوری اسلامی درمی‌یابیم که فرمودند «22 بهمن در طول زندگی و برای نسل‌های آینده باید سرمشق همه قرار بگیرد»؛ در همین راستا و هماهنگ با شعار کانون «آینده را باید ساخت»، برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر برنامه‌ریزی شده و آماده اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: این برنامه‌ها با هدف افزایش معرفت کودکان و نوجوانان نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی طراحی شده و با رویکرد بسترسازی مناسب جهت تشویق و ایجاد انگیزه در آنان، زمینه مشارکت پرشکوه‌شان را فراهم آورده است.

وی همچنین از بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید این برنامه‌ها خبرداد و عنوان کرد: برنامه‌های بانشاط فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی متناسب با فضای فکری و عاطفی مخاطبان کودک و نوجوان و به منظور هدایت آنان در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور در مراکز کانون استان ۸۲۲ فعالیت در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری برنامه‌ریزی شده تا در ۲۹ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون، به کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی ارائه شود.

هادی بیان کرد: در نخستین روزهای دهه فجر اختتامیه‌ هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی استان را در مجتمع کانون استان خواهیم داشت و در ادامه با توجه به اهمیت فعالیت در حاشیه‌ شهر، جشن انقلاب را برای کودکان و نوجوانان این مناطق در زاهدان اجرا خواهیم کرد که این جشن شاد همراه با اهدای اسباب‌بازی و دیگر اقلام فرهنگی همراه خواهد بود.

وی افزود: همایش صبح شعر و داستان انقلاب (آهنگ بهاران) با موضوع سردار دل‌ها دیگر برنامه شاخص استان است؛ در این ویژه‌برنامه نیز شاعران و نویسندگان مطرح کشور و استان در جمع اعضای کانون حضور خواهند داشت و با اثرخوانی و معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لحظه‌هایی ماندگار برای کودکان و نوجوانان خلق خواهند کرد.

مدیر کارگروه کودک و نوجوان استان ادامه داد: با توجه به عناوین روزهای دهه فجر از جمله «ولایت‌مداری و انقلابی‌گری»، «تفکر دینی و هنر انقلابی»، « مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی» و «سبک زندگی ایرانی و تحکیم خانواده»، ‌برنامه‌های متنوعی طراحی شده که از آن‌جمله می‌توان به نشست تخصصی ولایتمداری (ویژه مربیان)، کارگاه فرهنگی پیوند امام و امت، گلبانگ انقلاب، پیام به جهانیان به زبان انگلیسی و دعوت از تولیدگران موفق در جمع اعضا اشاره کرد.

وی گفت: نشست تخصصی نسل نو با محوریت تفکر دینی و هنر انقلابی در مهارت‌های زندگی، کارگاه آشنایی با شیوه‌های کسب و کار، ویژه‌برنامه‌ کتاب نوجوان و انقلاب، کارگاه بازی کودک و مادر، اثرخوانی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه‌ کودکی‌های مه آلود، عکس نوشته‌هایی برای کودکان، مسابقه‌ نقاشی «مثل پدر مهربان»، کارگاه هنری و کارت‌سازی با موضوع شهادت و ایثار، کارگاه دشمن‌شناسی، مسابقه ادبی «من یک پاسدارم»، معرفی شخصیت‌های انقلابی، معرفی شخصیت شهدا به‌ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شامل نقاشی، طراحی چهره، شعارنویسی و دلنوشته به سردار آسمانی و طراحی پرچم از دیگر برنامه‌هایی است که در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان اجرا خواهد شد.

هادی اظهار کرد: در پایان دهه‌ فجر نیز همکاران در راهپیمایی چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد و هم‌چنین از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسیر راهپیمایی جشنواره نقاشی و ایستگاه طراحی چهره برگزار خواهد شد؛ اعضای کانون زبان ایران نیز در مسیر راهپیمایی پیام صلح کودکان و نوجوانان ایرانی را به زبان انگلیسی به مردم سراسر دنیا اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن دهه فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فجر سیستان وبلوچستان کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری برنامه ریزی شده انقلاب اسلامی برای کودکان معرفی شخصیت فرهنگی هنری ویژه برنامه طراحی شده برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان

مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری