Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، مجموعه ای از عکس های مربوط به ۱۰۰ سال گذشته عمارت باغ فردوس که به دستور محمد شاه قاجار ساخته شده است همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سالن فردوس موزه سینما به نمایش گذاشته می شود.

این مجموعه شامل ۱۶ عکس مربوط به دوستمحمدخان معیرالممالک، دوستعلیخان معیرالممالک، عصمت الدوله دختر ناصرالدین شاه (مالکین عمارت باغ فردوس) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمارت باغ فردوس از پدربزرگ دوستمحمدخان معیرالممالک به او به ارث رسید و مراسم عروسی وی با عصمت الدوله که به عنوان پر هزینه ترین عروسی تاریخ ایران لقب گرفته است در این عمارت برگزار شده است.

این ‌مجموعه بعد از پیروزی انقلاب از سال ۱۳۶۱تا سال ۱۳۷۵ به عنوان مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی‌فعال بود و درسال ۱۳۸۱  موزه سینمای ایران  در آن مستقر شد.

این نمایشگاه از امروز ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در سالن انتظار سینما فردوس موزه سینما برپا خواهد بود.

تصاویر این آثار از محل منابع و آرشیو موزه کاخ گلستان تامین شده است.

کد خبر 4840599 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه سینما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمايشگاه عكس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر فیلم سینمایی فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر موسیقی ایرانی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر شبکه سه سیما بازیگر سینما سینمای مستند نادر برهانی مرند موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد