Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم، گفت: لاریجانی، عامل اصلی ناکارآمدی مجلس است چراکه وی بسیاری از طرح‌ها و لوایح مهم را بدون دلیل از دستور کار مجلس خارج کرد و در مقابل طرح‌ها و لوایح کم‌ اهمیت را برای تحقق خواسته‌های خویش یا دولتمردان، در دستور کار قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاریجانی منشأ ناکارآمدی مجلس است، ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی در بسیاری از موضوعات مهم چون رأی اعتماد یا استیضاح وزرا شخصا ورود می‌کند و با این اقدام خود باعث ناکارآمدی مجلس شورای اسلامی در این دوره شده است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور ضعف نظارتی مجلس است، تصریح کرد: یکی از دلایل ناکارآمدی مجلس دهم این است که برخی از نمایندگان به وظایف نظارتی خود توجه نمی‌کنند در حالی که اگر نمایندگان مجلس عملکرد دولت را مورد نظارت دقیق قرار داده و از ابزارهای قانونی خود برای پاسخگویی آنان به درستی استفاده می‌کردند، امروز شاهد مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مردم نبودیم.

پژمانفر با انتقاد از رفتار هیئت رئیسه مجلس دهم، اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ضعف مجلس دهم آن است که معمولاً اجازه صحبت به نمایندگان داده نمی‌شود و آنان بسیاری از اوقات نمی‌توانند تذکر و اخطارهای قانونی خود را به ویژه درباره مسائل مهم مطرح کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لاریجانی اجازه نمی‌دهد که مجلس زبان ملت باشد، تصریح کرد: فضای استبداد و دیکتاتوری حاکم در مجلس باعث شده است که حرف ملت در مجلس مطرح نشود و این مسئله تاثیر زیادی در ضعف مجلس داشته است.

کد خبر 4840400 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: نصرالله پژمانفر نمایندگان مجلس دهم علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی شورای نگهبان انتخابات 98 ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی عباسعلی کدخدایی هیئت دولت اسحاق جهانگیری مجلس شورای اسلامی ناکارآمدی مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس