Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:29:26 GMT

تور بی مهری مسئولان بر سر کارگران شهرداری!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۰۷۰۶

تور بی مهری مسئولان بر سر کارگران شهرداری!

عدم مدیریت صحیح در شهرداری بندرلنگه سبب شده این دستگاه خدماتی نسبت به رسیدگی به امور کارکنان خود از قبیل پرداخت بیمه و حقوق پنج ماهه آنان عاجز بماند که این موضوع باعث ایجاد موجی از نارضایتی بین کارگران شهرداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهر یک پدیده پیچیده و متنوع از جلوه های زندگی بشری است که نیازمند یک مدیریت سازمان یافته برای برنامه ریزی منسجم در مقابل با مسائل و مشکلات است؛تا بتواند برنامه ریزی برای آینده و اداره کنونی شهر را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت شهری، یکی از موضوعات کلیدی در ارتباط با نحوه اداره شهرها به شمار می رود؛ شهرداری به عنوان مهم ترین رکن مدیریت شهری نقش بسزایی در ساختار فضایی شهر و شناسایی درست توان ها و مشکلات و محدودیت ها جهت ارائه راه کارهای مناسب و بهره گیری از تصمیمات مدیریتی کار و کنترل تغییرات سیمای شهر داشته است.

تغییر مکرر متصدیان مرتبط با مدیریت شهر و در نتیجه ضعف کارایی آن ها، همچنین تعدد مراجع تصمیم گیری در امور مدیریت شهری و موانع پیش روی شهرداری در انجام وظایف محوله خود منجر به شکل گیری زائده های فیزیکی در پیکره شهر می شود.

شهر تاریخی بندرلنگه با داشتن ظرفیت های فراوان اقتصادی، گردشگری و صنایع دستی این روزها با معضل نبود شهردار، عدم مدیریت مناسب و  نارضایتی کارکنان و شهروندان دسته و پنجه نرم می کند تا حدی که شهردار گذشته با چند سال سابقه خدمت به علت مشکلات و نابه سامانی های موجود در این ارگان از سمت خود استعفا داده است.

استعفا شهردار شرایطی را فراهم ساخته که اعضای شورای شهر این شهرستان نیز در تقلید کورکورانه استعفا را بهترین گزینه برای رفع مشکلات کنونی بدانند؛ حال این سوال پیش می آید وضعیت شهر بدون داشتن یک مدیر به چه نتیجه ای می رسد؟

اداره شهر به ویژه دستگاه اجرایی و خدماتی همچون شهرداری، نیازمند مدیریت آشنا با مسائل مربوط به شهرداری و دارای دانش و تجربه در امر خدماتی و اجرایی است؛ در حالی که شهرداری بندرلنگه به علت استعفای شهردار سابق از این مزیت بی بهره بوده و قریب به یکماه است که با سرپرستی اداره می شود.

شهرداری بندرلنگه در چند سال اخیر با فراز و نشیب ها و مشکلات زیادی مواجه بوده و عدم ثبات در پست مدیریتی و نبود نظارت و بازرسی صحیح از این دستگاه اجرایی مهم مزیدی بر علت شده که این دستگاه با مشکلات جدی روبرو شود.

عدم مدیریت صحیح، کمبود نقدینگی، نبود منابع مالی شهرداری بندرلنگه در چند ماه اخیر موجب شده که این دستگاه خدماتی نسبت به رسیدگی به امور کارکنان خود از قبیل پرداخت بیمه و حقوق پنج ماهه آنان عاجز بماند که این امر سبب اعتراض کارمندان و کارگران شهرداری شده است.

یکی از کارکنان شهرداری بندرلنگه، در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به تعویق حقوق پنج ماهه خود گفت: ماه هاست که کارکنان این اداره به سرکار می آیند؛ اما حقوقی دریافت نمی کنند و در مقابل خانواده های خود شرمنده هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه اظهار کرد: اکثر کارکنان و کارگران این دستگاه اجرایی از طبقه پایین و کم درآمد جامعه هستند که با دریافت نکردن حقوق چندین ماه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و نمی توانند پاسخ گوی خانواده خود باشند تا چه زمانی کارگران مظلوم شهرداری از سو مدیریت در این ارگان دولتی رنج ببرند؟ لذا از مسئولان استانی و شهرستانی خواهشمندیم نسبت به این امر ورود پیدا کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

گفتنی است که تاروتی، رییش شورای شهر بندرلنگه گفته است: با توجه به نزدیکی به پایان سال و عدم پرداخت پنج ماه حقوق معوقه و همچنین عدم توانایی در پرداخت عیدی و پاداش کارکنان این اداره، شرایط سختی را برای آنها فراهم ساخته و این مجوعه را با چالش جدی روبرو ساخته است، لذا انتظار می رود شورای شهر با انتخاب شهردار جهادی، با اعتماد و دلسوز این مجموعه را از چالش ها و بحرانی پیش رو مصون سازد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرداری بندرلنگه کارگران شهرداری دستگاه اجرایی حقوق پنج ماهه مدیریت شهری عدم مدیریت مدیریت شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحد‌های تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تاکید می‌کند که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است