Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:02:17 GMT

آغاز طرح خوانش کتاب در اردکان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۲۵۹

آغاز طرح خوانش کتاب در اردکان

این امر در راستای تقویت و ترویج مطالعه و کتابخوانی، پرورش توان تفکر، بسط مهارت‌های هنری و پرورش ذوق ادبی ، زمینه سازی برای رشد خلاقیت و...  دانش آموزان در مدارس آغاز شده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در این آیین  با بیان اینکه این شهرستان در پی کسب عنوان پایتختی کتاب است گفت: تاکنون در این راستا اقدامات مطلوبی را صورت داده است که با هم افزایی دستگاه ها و نهادهای مختلف، این ممکن انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رقیه کرمانیان اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی، پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و کودکی در محیط خانه ، خانواده و مدارس شروع می‌شود و تا آخرین مراحل و عالی ترین تحصیلات دانشگاهی ادامه می یابد.

وی افزود: در این راستا عادت نمودن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و باید نسبت به تحکیم و تداوم آن تلاش کرد تا هدف و مقصود مطالعه تحقق یابد و برای تداوم عادت خواندن باید سازمان های دیگر نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و کتابخانه ها ، هم به یاری و همکاری نظام آموزشی بیایند که در این میان رسانه‌های همگانی و امکانات و ابرازهای ارتباطی فراگیر نقش موثری دارند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ اردکان هم با بیان اینکه در بین دانش آموزان "مدرسه هفتم تیر " به معرفی کتاب "گربه ها و خروس ها "در قالب قصه گویی ، کاردستی ، شعرخوانی، کارگاه نقاشی و  ادبی در خصوص این کتاب پرداخته شد یادآور شد: این حرکت با هدف معرفی کانون و فعالیت های آن در مدارس شهرستان انجام و ادامه خواهد یافت.
طیبه سادات موسوی اظهار داشت: در محل کانون کتاب های تخصصی کودکان و نوجوانان موجود است و دانش آموزان با مراجعه ، می توانند علاوه بر اینکه عضو شوند با دیگر فعالیت های این مراکز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه قسمتی از فعالیت های کانون پرورش فکری در مدارس اجرا می شود تا دانش آموزان با آشنایی و هدفمند به سمت مراکز بیایند افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ در سال ۱۳۸۶ افتتاح و در مدت ۱۳ سال توانسته ۲ هزار عضو بپذیرد همچنین،‌ ۱۱ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب در این مرکز به ثبت رسیده است که اکثر کتاب ها از انتشارات کانون و  در گروه سنی الف، ب و  ج می باشد.

ابوالفضل کارگر، رییس آموزش وپرورش اردکان نیز با بیان اینکه باید تلاش کنیم جایگاه کتاب حفظ شود و کتاب‌هایی تألیف شود که با ذوق و نیاز انسان‌ها و بشریت هماهنگ باشد ادامه داد: اهمیت کتاب و کتابخوانی برای همه روشن است .

سید حسین میرحسینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درادامه با بیان اینکه شهرستان اردکان  درحوزه فرهنگ و تمدن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از همه ادوار تاریخی در آن سند و اثری داریم تصریح کرد:‌ خوشبختانه مسوولان شهرستان بر کتاب و کتابخوانی تاکید بسیاری دارند که همین نگاه بسیاری از مشکلات را از جلوی راه بر می‌دارد.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است و مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردکان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردکان کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردکان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانش آموزان کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین

سید علی موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه امسال تعیین شده است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین