Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@16:28:26 GMT

بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ایران است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۳۸۲

بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی صبح شنبه با حضور در گلزار شهدا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر گفت: بهمن ۵۷ و رویدادهایی که منجر به انقلاب اسلامی شد، نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

وی گفت: انقلاب اسلامی تحقق شعار محوری و تحول‌برانگیز «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم متدین ایران اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شعار پرخاطره و طنین‌انداز مسیر جمهوری اسلامی را مشخص کرد، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دارای چهار محور اصلی و اساسی بود، که به طور دقیق خواست انقلابیون را منعکس و محقق کرد.

استاندار همدان از مبانی و ریشه‌های شکل‌گیری این شعار محوری، نفی وابستگی و استعمار، نَه به استکبار جهانی و کوتاه کردن دست غارت‌کنندگان ثروت و منابع ایران توسط آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانانش بود، گفت: آنچه در جریان انقلاب به لطف معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و در تداوم آن رهبر معظم انقلاب، رقم خورد، همانا تعیین سرنوشت مردم و نحوه اداره کشور به دست ملت ایران بود.

شاهرخی گفت: جمهوری اسلامی نوع و روش رسیدن به استقلال و آزادی را بیان می‌کند؛ هم جمهوریت که حاکمیت اراده مردم در تعیین سرنوشت و، هم اسلامیت که مشروعیت الهی آن را تعیین می‌کند، با هم در این شعار تجمیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌گمان سردمداران استکبار جهانی که پیش از انقلاب از منابع مالی و انسانی ایران بهره می‌بردند، چشم دیدن انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را نداشتند، به همین دلیل همه توانایی و امکانات خود را در راه تخریب این انقلاب و ناچیز شمردن دستاوردهای آن بسیج کردند، گفت: به لطف ملت ایران و رهبر معظم انقلاب با هوشیاری، تمام نقشه‌ها و تلاش‌های دشمنان بی‌اثر و شکست خورد، و به لطف خداوند چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی را در ایام‌الله دهه فجر جشن خواهیم گرفت.

کد خبر 4840851

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان گلزار شهدا دهه فجر بارش برف بوشهر شیراز انتخابات 98 ایلام گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس زلزله قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های این شهر بستری است، عیادت کرد

به گزارش ایسنا، «منصور آیرم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به همراه اعضا این سرکنسولگری روز جمعه از «سید ابوالحسن میرواحدی» از پیشکسوتان ورزش و رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های شهر فرانکفورت بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، عیادت کرد.

سرکنسول ایران در فرانکفورت در این عیادت، ضمن ابلاغ سلام و الحوالپرسی وزیر امور خارجه و جامعه ورزشی کشورمان به این قهرمان کشتی ایران که در دهه ۶۰ ریاست و دبیری فدراسیون کشتی را عهده دار و نایب پهلوانی و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در کارنامه خود دارد، در جریان آخرین وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی شفای عاجل مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است