Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره ملی شعر دانشجویی که رویدادهای آن از ابتدای سال تحصیلی جاری در دانشگاه‌های مختلف کشور آغاز شده است، فراخوان بخش رقابتی خود را برای نخستین دوره، منتشر کرد.

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره ملی شعر دانشجویی که قرار است هر ساله به همت جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شود، در نخستین دوره خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه» از کلیه دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ی ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ی مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و درنهایت اردوی بزرگ برگزیدگان آن نیز در تابستان آینده با رویدادهای آموزشی و تجلیلی برگزار خواهد شد، به این سامانه‌های اینترنتی می‌توانند مراجعه کنند:

http://sheredaneshjoei.ir

http://eventta.ir

تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره که با دبیری علمی علیرضا بهرامی برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها است.

هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۱۸ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار، از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی شعر دانشجویی از روز ملی شعر و ادب تاکنون، در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهراء (س) برگزار شده است. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، تجلیل و اهداء تندیس «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، از دیگر بخش‌های رویدادهای شاعرانه‌ی جشنواره‌ی ملی شعر دانشجویی بوده است که هر کدام زیر یک شاخه‌ی شعری برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعلام فراخوان جشنواره ملی شعر دانشجویی جشنواره ی ملی نخستین دوره ی جشنواره شرکت کنند بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران