Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:36:12 GMT

هفته سیاهِ طلای سیاه

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۴۸۰

هفته سیاهِ طلای سیاه

ویروس کرونا تنها بر سلامت انسان‌ها اثرگذار نبوده و از زمان شیوع تاکنون علاوه بر آنکه جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته، باعث افت شاخص بازارهای مختلف در جهان نیز شده است.

اما شاید بازار نفت بیشترین ضرر را از گسترش این ویروس کرده تا آنجا که قیمت نفت از ۶۵ دلار در هر بشکه پیش از کرونا، ‌به حدود  ۵۶ دلار سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افت قیمت به دلیل توقف فعالیت‌ها در برخی مناطق چین و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت هواپیما به دلیل لغو بعضی از پروازها بوده که در کنار افزایش تولید نفت آمریکا، ‌فشار مضاعفی را بر بازار تحمیل کرده است.

تا آنجا که نفت برنت که هفته را با قیمت ۵۹ دلار و ۸۹ سنت آغاز کرده بود با افتی ۵.۷ درصدی در روز جمعه به ۵۶ دلار و ۶۲ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز بعد از کاهشی ۵.۱ درصدی از ۵۴ دلار و ۱۹ سنت به ۵۱ دلار و ۵۶ سنت کاهش پیدا کرد.

‌ بر اساس آمار منتشر شده، تولید نفت آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۱۹ به رکورد ۱۲.۸۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده که رکوردی جدیدی است و باعث افت بیشتر قیمت نفت در بازار های جهانی شده است.

در مقابل اما تولید نفت اعضای اوپک در ماه ژانویه به ۲۸.۳۵ میلیون بشکه در روز رسیده که حکایت از کاهشی ۶۴۰ هزار بشکه ای دارد. این امر از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازارها جلوگیری کرده است.

با این حال قدرت ویروس کرونا و افزایش تولید نفت آمریکا نفت را به کف قیمت در سه ماه گذشته رسانده تا آنجا که رییس دوره‌ای اوپک از احتمال برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک در ماه فوریه خبرداده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، ‌نفت حدود ۱۰ دلار از ارزش خود را از دست داده و ادامه این روند می تواند برای کشورهای صادرکننده نفت نگران کننده باشد.

برچسب‌ها امریکا قیمت نفت اوپک ویروس کرونا بازار نفت چین نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امریکا قیمت نفت اوپک ویروس کرونا بازار نفت چین نفت امریکا قیمت نفت اوپک ویروس کرونا بازار نفت چین نفت تولید نفت آمریکا ویروس کرونا تا آنجا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول