Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:18:47 GMT

اجرای نخستین نمایش ملل در چهارمین روز جشنواره

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۹۲۲

اجرای نخستین نمایش ملل در چهارمین روز جشنواره

با گذشت سه روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای چهارمین روز این رویداد هنری مصادف با روز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه بیش از ۲۰ اثر در بخش های مختلف صحنه‌ای، خیابانی، دیگرگونه ها و به علاوه فجر اجرا می شود.

نمایش‌های صحنه‌ای

در بخش نمایش های صحنه ای از میان ۸ اثری که اجرا می شود ۵ نمایش در بخش مسابقه حضور دارد و باقی نمایش های نیز در بخش غیررقابتی شرکت کرده اند؛ نمایش های روز یکشنبه در این بخش دومین روز و آخرین اجراهای خود را پشت سر می گذارند به غیر از نمایش خوابگرد به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی امیر کلهری پور از آبیک در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۶۵ دقیقه در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه می رود و با حضور در بخش غیررقابتی جایگزین نمایش صدایا از نمایش های دیگرگونه های اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش بیگانه در خانه به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات که پیش از این قرار بود در تئاتر مستقل تهران تنها دو روز از جشنواره اجرا داشته باشد، پیش از آغاز جشنواره برای ۶ اجرا به سالن اصلی تئاترشهر منتقل شد و روز شنبه نخستین اجرای خود را به صحنه می برد و در چهارمین روز اجراهای جشنواره نیز بار دیگر در سالن اصلی این مجموعه هنری به صحنه خواهد رفت؛ این نمایش از تهران در بخش مسابقه صحنه ای حضور دارد و ساعت ۱۹ به مدت ۱۳۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش متساوی الساقین به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجب لو در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به مدت ۶۰ دقیقه اجرا خواهد داشت و در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه می رود از شهر گرگان برای بخش مسابقه صحنه ای در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده است.

نمایش ستاره شناس نوشته دیدیه ون کولارت و کارگردانی اصغر نوری نیز از تهران که در بخش غیررقابتی حضور دارد روز شنبه نخستین اجرای خود را به صحنه می برد و آخرین اجراهای خود را ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار قشقایی تئاتر شهر پشت سر می گذارد.

نمایش است به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس و امیر ابراهیم زاده نیز ساعت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در تئاتر مولوی به صحنه می رود که در بخش مسابقه صحنه ای نیز شرکت کرده است.

در کنار اجرای نمایش های مجموعه تئاتر شهر، در تماشاخانه ایرانشهر همانند روز یکشنبه نمایش باق وحش به نویسندگی فرامرز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکری از شهرکرد در ساعت های ۱۷ و ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار ناظرزاده کرمانی و ژنتیک به نویسندگی و کارگردانی مهسا غفوریان از مشهد در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تالار استاد سمندریان به صحنه می روند که هر دو در بخش مسابقه صحنه ای شرکت دارند.

همچنین زندگی با طعم خردل به نویسندگی محمد غدیرزاده و کارگردانی سعید نجفیان از تهران ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه سرو اجرا می شود و در بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره شرکت کرده است.

نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی 

روز یکشنبه در بخش نمایش های خیابانی و دیگرگونه های اجرا  همانند روز شنبه ۸ نمایش در فضای محوطه های تئاتر شهر، خانه هنرمندان، ایوان انتظار و پارکینگ تالار وحدت اجرا خواهند داشت که تنها یک نمایش به صورت میهمان و باقی آثار در بخش مسابقه حضور دارند.

نمایش شال برون به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان با حضور در بخش مسابقه ساعت ۱۱ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش صد سال به این سال ها به نویسندگی زهرا رحیمی و کارگردانی نجمه مهرایی خوزانی از خمینی شهر ساعت ۱۰:۳۰ به  مدت ۳۰ دقیقه در مترو میدان ولیعصر (عج) ایوان انتظار در بخش مسابقه اجرا دارند.

نمایش بی پیش بی اجازه به نویسندگی مهسا افتحی و کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش در بخش مسابقه ساعت ۱۶ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش های شال برون ساعت ۱۷ و صد سال به این سال ها ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرای عمومی خواهند داشت.

همچنین نمایش تنها یک زمین داریم تولید بازار بزرگ ایران در بخش میهمان از تهران ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در محوطه تئاتر شهر اجرا می کند.

در محوطه خانه هنرمندان ایران نیز نمایش زینب پاشا به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ساعت ۱۷ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش قهرمان کیست؟ به نویسندگی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه اجرا می شوند و هر دو در بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی شرکت کرده اند.

نمایش چیدمان اجرا اکسیر از کرج با طراحی علی کاظمی از ۱۲ تا ۱۷ بهمن ماه در ساعت های ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ در موسسه صبا فرهنگستان هنر اجرا خواهد داشت.

نمایش سکوت به عنوان نخستین اجرای بخش ملل سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از لهستان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ساعت ۱۸ در پارکینگ تالار وحدت اجرا می شود.

نمایش‌های به علاوه فجر

روز یکشنبه در بخش به علاوه فجر ۴ نمایش به صحنه می رود که از این تعداد تنها یک اجرا در بخش مسابقه حضور پیدا کرده است و دو نمایش نیز دومین روز اجراهای خود را تجربه می کنند.

نمایش کاش چشم نمی دید به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی فرزاد لباسی از همدان ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه ایران تماشا و نمایش قطع دست در اسپوکن نوشته مارتین مک دونا و کارگردانی احمد بیستونی از تهران ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان به مدت ۱۰۰ دقیقه به صحنه می روند که در بخش رقابتی حضور ندارند.

همچنین نمایش والس تصادفی نوشته ویکتور هایم و کارگردانی محمدحسین صادقی زاده مقدم از تهران ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می شود که روز شنبه نیز یک اجرا دارد.

علی بیگدلی که طی روزهای گذشته نمایش های مختلفی را نویسندگی و کارگردانی کرده و به صحنه برده است روز یکشنبه بار دیگر نمایش ۱۲ روز را در بخش مسابقه ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو اجرا می کند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.
بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شده است.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش و از ۲۷ اثر بخش غیررقابتی ۱۵ اجرا در جشنواره حضور دارند. همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند کرد. در این میان یک اثر به ۲۲ نمایش بخش خیابانی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شده است که این دو نمایش جدید به سردار شهید قاسم سلیمانی و سانحه دیدگان هواپیما اختصاص دارد.

برچسب‌ها تماشاخانه ایرانشهر جشنواره تأتر فجر پروندهٔ خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تماشاخانه ایرانشهر جشنواره تأتر فجر تماشاخانه ایرانشهر جشنواره تأتر فجر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نویسندگی و کارگردانی بخش مسابقه صحنه ای دیگرگونه های اجرایی دقیقه در تماشاخانه بخش مسابقه حضور بخش مسابقه ساعت مدت ۶۰ دقیقه کارگردانی امیر بخش غیررقابتی تماشاخانه ایران دقیقه در تالار اجراهای خود صحنه می رود خانه هنرمندان شرکت کرده روز یکشنبه تهران ساعت مجموعه تئاتر نخستین اجرای علاوه فجر چهارمین روز صحنه ای اجرا می شود اجرا خواهد دقیقه اجرا دو نوبت تئاتر شهر ۱۹ به مدت ۳۰ به مدت بهمن ماه روز شنبه ساعت ۱۷ ساعت ۱۶ تنها یک ساعت ۱۸ اثر بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.

نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون۲۹۶ هزار تومان داشته است.

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، مهمان و تخفیف‌دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است.

همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، مهمان و تخفیف‌دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.

در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفند ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.

همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6089737 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید