Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:55:38 GMT

سفیر جنجالی آمریکا در اوکراین بازنشسته ‌شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۹۴۳

سفیر جنجالی آمریکا در اوکراین بازنشسته ‌شد

براساس گزارش‌های متعدد، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین که در کانون تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ قرار داشت، از سمتش در وزارت خارجه این کشور بازنشسته ‌شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان و پایگاه خبری ان‌پی‌آر گزارش داد، ماری یووانوویچ، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین ظرف دو هفته گذشته بازنشسته شده بود و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفیر سابق اخیرا به عنوان مسوول ارشد وزارت خارجه آمریکا عضو دانشگاه جورج تاون بود.

یووانوویچ نقش مهمی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ ایفا کرد و شاهد پرونده او شد و درباره تعاملات رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اوکراین و همچنین برکناری‌اش از سمت سفیری سخن گفت. او پس از آنکه تاکید کرد درخواست‌های رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ برای تحقیقات از خانواده بایدن توسط کی‌یف وارد کانال‌های رسمی شود، در مه ۲۰۱۹ از سمتش عزل شد.

این دیپلمات پیشین آمریکا گفت، با فشار جولیانی و همکارانش از کار برکنار شده و تاکید داشت آن‌ها عامل "حملات دروغین" برای نفوذ بر تصمیم‌گیری ترامپ برای برکناری او بوده‌اند.

جولیانی هرگونه خطا را رد می‌کند، اما اذعان دارد که به ترامپ گفته بود یووانوویچ مانع از تحقیق علیه بایدن‌ها می‌شود. جولیانی در مصاحبه‌ای گفت، او به ترامپ یا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای برکناری یووانوویچ توصیه‌ای نداشته است.

با این حال، مدارکی که بعدا کمیته‌های اطلاعات، روابط خارجی و نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کردند، تاییدی بر اظهارات یووانوویچ بود و بیش از پیش نشان داد که او احتمالا تحت نظارت همکاران جولیانی بوده است. به عنوان مثال، ارتباطات میان لو پارناس، همکار محکوم شده جولیانی و رابرت هاید، نامزد کنگره از ایالت کنتیکت نشام می‌دهد که این سفیر تحت مراقبت بوده است.

همین شواهد موجب آغاز تحقیقات وزارت خارجه آمریکا شد. به تازگی هم انتشار یک فایل صوتی نشان داد که ترامپ و همکاران جولیانی درباره برکناری این سفیر صحبت می‌کردند. یووانوویچ چهارمین مقام در وزارت خارجه آمریکاست که پس از ارتباط با استیضاح ترامپ از سمتش کنار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ وزارت خارجه آمریکا آمریکا در اوکراین پیشین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد