Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@19:10:44 GMT

معامله قرن یا سند نابودی اسرائیل؟!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۹۷۰

معامله قرن یا سند نابودی اسرائیل؟!

گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ محمدابراهیم خسروی: حمایت از آرمان فلسطین آزاد و نفی تجاوز و ستمگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان مسئله‌محوری جهان اسلام سال‌هاست که در کانون توجهات مردم جهان قرار گرفته است. تلاش‌های بی‌وقفه غول‌های رسانه‌ای غربی همچون بی‌بی‌سی در خاموش کردن این آتش کینه و عادی جلوه دادن اوضاع نیز حاصلی جز رسوایی بیشتر برای مدعیان حقوق بشر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً اما طرحی از جانب آمریکا به‌عنوان طرح صلح یا معامله قرن به جهان معرفی شده که در واقع سند تشکیل استعمار نوین سرزمین‌های فلسطینی است!

حمایت عریان دولت فعلی آمریکا از اسرائیل و بازی تبلیغاتی جدید ترامپ در منطقه و جهان را نباید به طرح صلحی ساده تقلیل داد.

اهمیت این طرح از چند بعد قابل بررسی است؛ نخست اوضاع سیاسی آمریکا و شرایط سخت دونالد ترامپ در جدال با نمایندگان کنگره، افشاگری‌های جان بولتون و همچنین مخالفت‌های مردم آمریکا با سیاست‌های او، عرصه را برای رأی‌آوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کند. در آن سو بنیامین نتانیاهو و حزب متبوعش، لیکود نیز اوضاع و احوال خوشی ندارند. نخست وزیر فعلی اسرائیل با بحران‌های سیاسی و اجتماعی متعددی در سرزمین‌های اشغالی روبروست. همچنین به این فهرست، کیفرخواست صادر شده علیه نتانیاهو به دلیل فساد گسترده مالی را اضافه کنید که چند ماهی است برای وی دردسرساز شده است.

از منظری دیگر اهمیت این طرح برای ترامپ و متحد صهیونیستی‌اش به حدی بود که باید قبل از معرفی آن فرمانده بلامنازع سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی ناجوانمردانه به شهادت می‌رسید تا به خیال خام‌‌شان حریف و هماوردی در منطقه غرب آسیا باقی نماند.

این طرح دامن زدن به آپارتایدی گسترده و محروم کردن مردم فلسطین از سرزمین مادری‌شان یعنی بیت المقدس بوده و ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در رابطه با به رسمیت شناختن حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های خود است.

نکته‌ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد آن است که در فرایند آماده‌سازی این طرح یک‌جانبه که تماماً توسط تیم تحت نظر جرد کوشنر، داماد صهیونیست ترامپ، تهیه شده حتی از دولت خودگردان فلسطین نیز دعوت به عمل نیامده و یک فلسطینی هم حضور نداشته است.

حمایت برخی شیخ‌نشین‌های مرتجع منطقه و سکوت برخی دیگر در قبال این طرح، خیانت آشکار به اسلام و مسلمین و نشان‌دهنده عجز آنها در مقابله با زورگویی‌های ترامپ است؛ البته این عقب‌نشینی‌ها سابقه‌ای طولانی دارد و از مشتی حاکم مستبد و خودفروخته، چیزی جز این برنمی‌آید.

اسرائیل امروز که با تجاوز از مرزهای ۱۹۶۷ و گسترش شهرک‌سازی‌ها در مناطق فلسطینی‌نشین به این وسعت رسیده و حتی در تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، اخلال و ممانعت ایجاد کرده است، نمی تواند از صلح، آرامش و ثبات اقتصادی سخن به میان آورد.

سخن از صلح برای رژیم غاصبی که در بیش از ۷۰ سال غارتگری، هزاران فلسطینی را به خاک و خون کشیده، زیرساخت‌های فلسطین را نابود کرده و سرمایه‌های آن را به یغما برده است، چیزی جز فریب افکار عمومی جهان نیست!

امروز گفتمان مقاومت در منطقه بیش از پیش از جانب توده‌های مردم مستضعف و رنج‌کشیده به عنوان تعیین‌کننده اصلی میدان‌های نبرد با کفر و ظلم جهانی مطرح می‌شود، سیاستمدارانی چون محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و سایر رجال سیاسی که طریق صلح و مذاکره در پیش گرفته بودند امروز خود را در ذیل این گفتمان تعریف می‌کنند. این طرح نیز همچون سایر طرح‌های پیشین راه به جایی نبرده و در حد شوی تبلیغاتی باقی خواهد ماند؛ چراکه به اذعان روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل، ترامپ و نتانیاهو نیز می‌دانند که این طرح از پیش مرده، بازی انتخاباتی است تا راه حلی پایدار!

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

انتهای پیام/

168 / 320

نویسنده: محمدابراهیم خسروی*

معامله قرن فلسطین آمریکا اسرائیل محمدابراهیم خسروی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معامله قرن فلسطین آمریکا اسرائیل معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین