Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:33:24 GMT

پوچی استیضاح ترامپ، در نبود رای اکثریت سنا

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۲۲۸۰

پوچی استیضاح ترامپ، در نبود رای اکثریت سنا

سی‌ان‌ان روز شنبه در تحلیل های انتقادی از دهمین جلسه دادگاه ترامپ در صحن سنا، گزارش داد: این نخستین بار در تاریخ آمریکا است که جلسه استیضاح شخص رئیس جمهوری بدون شهود برگزار می شود.

این  رسانه خبری آمریکایی  ادامه داد: جمهوریخواهان که با یک رای گیری کاملا حزبی از احضار شهود به جلسه دادگاه ترامپ ممانعت به عمل آوردند، در واقع  تلاش می کنند تا مانع از طولانی تر شدن جلسات دادگاه ترامپ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون بمب منفجر نشده استیضاح

«مایکل جنووز» (Michael Genovese) تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده کتاب «ترامپ چگونه حکومت رانی می کند»، دراین باره به این شبکه خبری گفت: در واقع بولتون بعنوان یک شاهد در جلسه دادگاه ترامپ، یک «بمب منفجر نشده» بود که جمهوریخواهان با نشستن بر روی وی، مانع این انفجار (دادن شهادت مخاطره آمیزعلیه ترامپ) شدند.

سی‌ان‌ان افزود: با توجه به جریان آزاد اطلاعات در شبکه های اجتماعی که اخبار و اطلاعات همچون رودخانه ای  در آن جاری است، اکثر جمهوریخواهان تاکنون دریافته اند که احضار شاهدانی همچون بولتون ممکن است چه مسائلی را (علیه ترامپ) به بار آورده و برملا سازند.

این گزارش می افزاید؛ هم اکنون جمهوریخواهان ب اسرعتی دور از انتظار کاخ سفید، سعی در به پایان دادن جلسات دادگاه ترامپ دارند.

این رسانه آمریکایی در ادامه تحلیل های انتقادی خود از روند استیضاح ترامپ گزارش داد: این نخستین باری است که شاهد هستیم یک حزب حاکم در مجلس سنا با نادیده گرفتن واقعیت های موجود و تنها برای برنده شدن، عمل  می کند، در واقع چنانچه در سنای آمریکا از اکثریت حزبی برخوردار نباشید، نمی توانید کاری از پیش ببرید.

 ترامپ، خطاب به بولتون : بازی تمام شد

ترامپ در ارتباط با جلسه دادگاه و با توجه به رد احضار شهود، در حساب توئیتری خود نوشت: اهمیتی ندارد که در آخر چه به دموکرات ها می دهید، آنها هرگز خشنود نمی شوند، در مجلس نمایندگان دموکرات ها به ما هیچ چیزی ندادند.

ترامپ همچنین در حساب توئیتر شخصی خود بخشی از مصاحبه  بولتون با شبکه فاکس نیز را در بالای صفحه  سنجاق کرده و درحالی که بولتون دراین کلیپ ویدئویی از دو تماس رئیس جمهوری ترامپ با  «ولودومیر زلنسکی» پس از پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری اوکراین خبر می دهد، ترامپ با حروفی درشت و خطاب به بولتون نوشته است، «بازی تمام شد»!

جمعه ۱۱ بهمن ماه، دهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ به در حالی سپری شد که اکثریت جمهوریخواهان سنا موافقت کردند که روز چهارشنبه رأی گیری نهایی درباره این پرونده انجام شود.

پس از آنکه سوال مربوط به احضار شاهدان پرونده استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که در قالب یک قطعنامه ارائه شده بود با ۵۱ رای مخالف جمهوریخواهان متوقف شد، ادامه روند استیضاح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بر اساس قطعنامه ارائه شده از سوی میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، رای گیری نهایی در خصووص این پرونده به روز چهارشنبه و پس از سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره موکول شد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" استیضاح شد.

این پرونده در هفته گذشته با ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا و تشکیل محکمه در سنای آمریکا رسیدگی شد به گونه ای که در سه روز مدیران استیضاح یا همان دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان به تشریح مفاد اتهامات و اسناد مربوطه پرداختند و پس از آن، سه روز هم نوبت دفاع وکلای مدافع ترامپ رسید.

روند کلی محکمه استیضاح در سنای آمریکا تا کنون نشان داده است که آرا در موافقت یا مخالفت با مسایل مطرح شده به صورت حزبی داده می شود و احتمال سلب قدرت از ترامپ بسیار دور از انتظار است.

برکناری دونالد ترامپ از کاخ سفید نیازمند ۶۷ رای سناتورها است که با احتساب ۴۷ رای موافق دموکرات‌ها، به ۲۰ رای جمهوریخواهان هم نیاز است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا مجلس سنا حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا مجلس سنا حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ دونالد ترامپ دونالد ترامپ حزب دموکرات آمریکا مجلس سنا حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا جلسه دادگاه ترامپ سنای آمریکا استیضاح ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهوری دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم