Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خرید نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها را تا پایان سال پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در مراسم رونمایی از ماشین آلات شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری‌ها که به  مناسبت دهه فجر برگزار شد گفت: در مراسم امروز از ۵۱۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزاتی که ساخت شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی طرف قرارداد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستند رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این ماشین آلات‌ها به شهردار ی‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها داده می‌شود اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون در مجموع بیش از ۱۴ هزار دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی،عمرانی و تجهیزات مورد نیاز مدیریت روستایی و شهری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین و به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها واگذار شده است.

جمالی نژاد با بیان این که این خودروها و تجهیزات شامل خودروهای آتش نشانی نیمه سنگین، لباس عملیاتی آتش نشانی، تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانی، مینی بوس، کمپرسی سبک و سنگین است افزود: در سال آینده نیز در بودجه سنواتی خرید تجهیزات دیگر پیش بینی شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد پروژه‌های عمرانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تاکید بر این که خوشبختانه در دهه فجر تعداد زیادی پروژه عمرانی افتتاح می‌شود اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است که تعداد پروژه‌های که کلنگ زده می‌شود بسیار کم است چرا که تصمیم گرفته شده که افتتاح پروژه‌ها اطلاع رسانی شود.

وی با بیان این که این پروژه‌های عمرانی فارغ از ۴۰ هزار پروژه‌ای است که با بسیج سازندگی داریم گفت: این پروژه‌ها از نظر ریالی افزایش یافته و شاهد رشد ۷۶ درصدی پروژه‌های عمرانی هستیم  و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برآورد مالی این پروژه‌ها است و افزایش پروژه‌های عمرانی نشان می‌دهد که همه مدیران عزم خود را جزم کردند تا شاهد جهش و سونامی عمرانی در کشور باشیم.

جمالی نژاد در مورد آخرین وضعیت خرید ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری ها که معاون اول رئیس جمهور قول آن را داده بود اظهار کرد: متاسفانه ۷۹ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و قرار بود این اتوبوس ها نوسازی و بهسازی شود که خوشبختانه جلسات زیادی برگزار کرده و تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم که امیدواریم عملیاتی شود و بر همین اساس قرار بود ۲۰۰۰  دستگاه اتوبوس نوسازی و ۳۰۰۰ دستگاه خریداری شود و در ردیف بودجه عمومی نیز ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص دهد و همچنین برای سال آینده بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و انتظار داریم با توجه به شرایط سخت اقتصادی این اوراق مشارکت کمک کننده باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پاسخ به  این سوال که آیا این اوراق تخصیص داده شده است گفت: تاکنون تخصیص داده نشده اما معمولا تا پایان سال این بودجه‌ها تخصیص داده می‌شود و امیدواریم برای حمل و نقل عمومی کامل تخصیص دهند.

وی در مورد وضعیت متروی پرند نیز با تاکید بر این که خطوط  حمل و نقل ریلی به خوبی توسعه یافته است خاطر نشان کرد: امیدواریم تا ابتدای سال آینده افتتاح شود.

جمالی نژاد در مورد قول بانک مرکزی برای خرید اتوبوس نیز گفت: بانک مرکزی تازه قول داده و پیگیر موضوع هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت كشور رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها زیر ۵۰ هزار نفر پروژه های عمرانی میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان سال پروژه ها تخصیص داده ماشین آلات جمالی نژاد آتش نشانی اتوبوس ها سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال